Rzeczypospolita Aswuska
Pyechota
Pyechota dymna
Podstawowe yednostki mięsa armatniego rekrutowanem od ilości dymów (kominów) we wsi gospodarza. To w yego interesie jest wyekwipowanie i wyszkolenie pyechura, więc czasem może pozostawiać "trochę" do życzenia, lecz wszyscy mają na swoim wyposażeniu kolczugę, tarczę, włócznię i broń jednoręczną do walki wręcz typu pałka czy inne ch*jstwo.
Zaciężni
Przyzwoita, ciężka piechota, która stanowi główną siłę uderzenia. Mimo zaniedbywania yey na rzecz kawaleryi, nadaje się bardzo dobrze do przeprowadzania oblężeń takoż i obron przed takowymi. Na wyposażeniu wojaka tego jest zbroya z płyt zrobiona, broń długa dobrej jakości typu glewia, a także broń do walki w zwarciu jak miecz i tarcza.
Strzelcy
Piechota łanowa
Piechota łanowa zastąpiła wszystkim dobrze znanych łuczników czy innych bełtomiotów. Od innego muszkieterskiego tałatajstwa różni się tym, że zamiast forkietu używa specjalnego topora, którego może użyć w walce wręcz.
Ich skuteczność pozostawia wiele do życzenia, ale przecież teraz wszystko się zmieni?
Jeźdzcy
Huzarzy
Podstawowa lekka jazda, która odrzuciła uzbrojenie ochronne na rzecz używania karabinu i pistoletów na odległość, a szabli do walki w zwarciu.
To z nich rekrutowani są Lisowczycy, którzy tutaj nabywają swoje doświadczenie, ucząc się zagonów, przeprowadzania rekonesansu, a także wszystkich innych zadań leżących w obowiązkach Lekkiej Jazdy.
Lisowczycy
Mistrzowie zagonów na terytorium przeciwnika poruszający się po nim komunikiem.
Charakteryzuje ich także specyficzny sposób dosiadania konia (stanie w strzemionach i pochylanie się), co oznacza, że wierzchowiec będzie mniej się męczył, a jeździec będzie mógł zadawać, np. mocniejsze uderzenia.
Lecz tutaj właśnie kryje się cała siła tej jednostki - jest to możliwe, ponieważ trafiają tutaj doświadczeni jeźdźcy, którzy chcą się wykazać, a także móc operować na terenie przeciwnika; ze wszystkimi tego zaletami i wadami, a nie, tak jak w większości krajów nowicjusze na których szkoda pancerzy.
Ich uzbrojenie i ubiór jest w głównej mierze dowolne i zależy od upodobań i zamożności danego żołnierza, lecz obowiązkowo w skład uzbrojenia zaczepnego wchodzi szabla i łuk.
Podobno to właśnie dzięki umiejętności specyficznej jazdy i odciążenie wierzchowca przez brak pancerz można ich uznać za najszybszych jeźdźców Asmain, którzy jako jedni z nielicznych potrafią także operować w niegościnnym terenie takim jak las czy bagno.
Pancerni
Średniozbrojna kawaleria, będąca trzonem kawalerii Rzeczypospolitej. Wyposażeni w kolczugi i kaptury kolcze, od których wzięli swoją nazwę, a także w lekką, okrągłą tarczę (kałkan), szablę i włócznię.
To tutaj trafia każdy rekrut, aby ku chwale Rzeczypospolitej móc gnać swym wierzchowcem w celu zaje**nia innych, którzy mają taki sam cel.
W głównej mierze mogą zostać wykorzystani do przeprowadzenia szarży mającego na celu przełamanie szyku przeciwnika, lecz może to być nieefektywne ze względu na brak doświadczenia jeźdźca i brak pancerza konia, dlatego najczęściej wspierają uderzenia husarii, oskrzydlania, rozbicia lub dobicia tych, których husaria już rozbiła.
(A)
(Dragonów zrobię sobie później, po szkoleniu ze strzelectwa)
Husaria
Duma Rzeczypospolitej!
Najwspanialsi jeźdźcy w pancerzu karacenowym i przyłbicy, ba, nawet ich konie mają pancerze, uzbrojeni w szablę z tarczą i kopię z dumą czynią to, co do nich należy, wykorzystując doświadczenie zdobyte jako pancerni.
Są ciężką kawalerią - więc nie tylko z gracją, ale i pewną gwarancją bezpieczeństwa mogą wbić się w grupę przeciwników, których włócznie przy kopii husarza wyglądają jak wykałaczki.
Ze względu na ciężar jeźdźca, konieczne było wychodowanie odpowiedniej rasy konia zdolnego nie tylko go udźwignąć, ale i dokonywać szarż.
Lecz to wszystko ma swoją cenę - uzbrojenie, doświadczenie, pancerz, koń... tym samym, nie jest to jazda tania, ale gdy zostanie użyta - ma się pewność wykonanego zadania.
(chyba jedyny, pie**olony, art bez skrzydeł. tfu!)
Inne
Tkacze Osnowy
Yedyni magowie Rzeczypospolitej. Jednakże, ze względu na drugorzędność znaczenia magii w tymże kraju nigdy nie skupili się na jednym jej rodzaju, a postawili na uniwersalizm jej użycia, by jak najbardziej móc nadrobić swoją uniwersalnością. Dlatego, zerkając w osnowę rzeczy, potrafią odkryć wiele ich tajemnic. Tym samym są idealnym rozwiązaniem w przypadku epidemii czy innego cholerstwa. A co z możliwościami ofensywnymi? Tu też nie jest, aż tak źle, ponieważ potrafią wejrzeć w osnowę statku, wzmacniając jego strukturę albo w identyczny sposób wspomóc machiny poprawiając ich wytrzymałość czy celność. Nie mniej jednak, ciało ludzi także nie jest im obce - najważniejszą ich możliwością jest "włożenie" uczuć w ducha człowieka tym samym napawając ich, np. odwagą.