Jok
Piechota:
Kijobije - Ta jednostka służy skutecznie jako służby porządkowe wewnętrzne, jednak w walce z innymi osobami spisują się znacznie gorzej. Czemu? Bo z założenia nie mają być zabójczy - wyposażeni głównie w kostury i umiejętności prędzej obijają i ogłuszają niż zadają poważne obrażenia. Nie znaczy to jednak, że w walce są bezużyteczni - ich bardzo lekka zbroja pozwala na wykorzystanie pełni ich zwinności i szybkości tak, że mogą nieźle skopać tyłki mniej zapuszkowanym przeciwnikom.
Mel'korah- Mało który z elfów wstępujacych do armii Klejnotu chciałby służyć w piechocie, większość wybiera walkę dystansową. Te nieliczne wyjątki wolą zwykle dynamiczne pojedynki w zwarciu, szybkie, niebezpieczne i ciekawe. By jak najlepiej im to umożliwić stworzono tę właśnie jednostkę- lekko uzbrojeni, z jednoręcznym rapierem mają możliwość pełnego zaprezentowania swojej szybkości i zręczności.
Szmaragdowolistna szlachta- Elita społeczeństwa elfiego, która wybrała drogę szabli, a nie łuku. Ci świetni fechmistrze o długich ostrzach i eleganckich lekkich pancerzach, są nie tylko bardzo efektywni w walce, ale, przede wszystkim, mają także prowadzić pozostałych żołnierzy i podwyższać ich morale, w czym są naprawdę dobrzy. Oczywiście taka jakość kosztuje, i to niemało
Driady- Te leśne duchy o postaci pięknych elfek od zawsze były przyjaciółkami elfów i obrończyniami natury, jednak rzadko mieszały się w sprawy innych osób. Ostatnimi czasy jednak coraz więcej z nich dołącza do armii Klejnotu Lasu uznając, że elfy mają ten sam cel co i one. Driady są niezbyt wytrzymałe, jednak nadludzko szybkie, silne i zręczne tak, że ze swymi długimi mieczami potrafią siać prawdziwy popłoch w szeregach wrogów. Byłyby pewnie najlepszymi jednostkami piechoty gdyby nie ogromna wada- driady za nic nie będą chciały opuścić lasu i będą walczyć tylko na jego terenie, nie mogą również przenosić się między niepołączonymi lasami. Dodatkowo nadrzędnym celem driad jest zawsze ochrona natury - jeśli nie pokryje się to z celami armii mogą porzucić rozkazy
Jednostki dystansowe:
Lekkie cięciwy- Skąpy ekwipunek łuczników dla tej jednostki i tak byłby zbyt duży- to pod tym względem prawdziwi minimaliści. Ograniczają się tylko do wyjątkowo lekkich i cienkich szat maskujących, miękkich butów, łuków i kołczanu strzał- wszytko tylko po to, by ograniczyć swój ciężar do absolutnego minimum. Zabieg ten skutkuje szybkością, mobilnością i niewykrywalnością, ale również zależnością od jakiegoś źródła zaopatrzenia oraz małą wytrzymałością. Odpowiednio wykorzystani mogą być doskonałą, bardzo skuteczną jednostką dystansową, przy złej taktyce lub w bitwie prawdopodobnie szybciej zginą niż kogoś zabiją.
Zwiad Młodych Pędów- Młode Pędy to cywilna organizacja działająca przede wszystkim jako Wychowywanie Pędów, metoda wychowawcza, której elementami są puszczaństwo, dobrowolność uczestnictwa, praca nad sobą, system zastępowy, współzawodnictwo, brak podziału na wychowawców i wychowanków, przeżycie, stopniowanie trudności. Kierują się szczytnymi ideałami, wśród których na pierwszym miejscu jest patriotyzm. Dzięki temu powstała ta jednostka- wyszkoleni w maskowaniu, przetrwaniu i tropieniu, karni strzelcy bardzo oddani sprawie. Nie są zbyt liczni, bo by otrzymać stopień Zwiadowcy trzeba najpierw przejść całą karierę Pędów- od szeregowego do minimalnie przybocznego [nie można zrekrutować więcej niż 50 na turę]
Weterani Aldalome- Najlepsi z najlepszych strzelców elfickich armii, ci którzy przeżyli wiele bitew, jednak nie chcieli odejść na emeryturę, a dalej walczyć - ci wszyscy trafiają do Aldalome, miejsca, gdzie rosną najstarsze drzewa znanego świata, świętej siedziby najpotężniejszych druidów. Tu przechodzą specjalne szkolenie, podwyższające ich zdolności bojowe do najwyższego poziomu. Na jego zakończenie druidzi udzielają im błogosławieństwa, które świadczy o ich pełnym zaufaniu do tych elfów, czyniąc z nich prawie że świętych w oczach społeczności. Następnie otrzymują najlepszej jakości lekkie pancerze, miecze jednoręczne, łuki i strzały i są włączani do tej elitarnej jednostki dystansowej, bezsprzecznie najlepszych łuczników świata.
Złotokora Szlachta- Elita społeczeństwa elfiego, która wybrała drogę łuku. Od dziecka szkoleni są nie tylko w walce, ale i w dowodzeniu, tak, że gdy w swym eleganckim lekkim pancerzu łuskowym, z dobrej jakości łukiem w dłoni stają pośród walczących nie tylko są w stanie skutecznie razić strzałami wrogów- przede wszystkim znacznie zwiększają morale i podrywają żołnierzy do boju
Międzylistki- Jednostka rekrutowana z bardzo drobnej rasy driad o zielonej skórze nazywanych przez większość listniczkami. W przeciwieństwie do większych kuzynek nie są zbyt silne i nie lubią walk w starciu, zamiast tego ich zręczność i zwinność jest jeszcze większa. Uzbrojone w małe łuki refleksyjne i jemiołowe zatrute strzały, ze swą zdolnością maskowania mogą stać się najgorszym koszmarem najeźdźców. Bezbronne w walce wręcz zwykle kryją się w koronach drzew, gdzie żaden siepacz nie może ich dosięgnąć. Niestety mają tą samą wadę co zwykłe driady- są nierozerwalnie związane z lasem w którym mieszkają, a ich nadrzędnym celem jest ochrona natury.
Kawaleria:
ZABLOKOWANE PRZEZ WADY PAŃSTWA
Machiny:
ZABLOKOWANE BO SIĘ NA TYM NIE ZNAM I POTRZEBUJĘ POMOCY
Flota:
Łabądki- Te eleganckie, smukłe statki //hup-haff, sam jesteś okręt// stanowiące trzon elfiej armii na pierwszy rzut oka można uznać za wydumane i mało wytrzymałe. To prawda, nie są najwytrzymalszą jednostką morską świata, jednak mają atuty, których nie widać na pierwszy rzut oka - niezwykłą szybkość, zwrotność oraz uzbrojenie - dwunastu elfickich łuczników wyposażonych w zapalające strzały, których długousi nigdy nie stosują na lądach w swych lasach, oraz dwie małe balisty, skutecznie sprowadzające większość wrogów Klejnotu tam gdzie ich miejsce - na dno
Fortyfikacje:
Leśna twierdza- Las jest dla elfów bastionem, ostoją, twierdzą. Dzięki staraniom druidów można to czasem odbierać dosłownie- rośliny kształtowane za pomocą magii tak, że tworzą ochronny budynek w którym można zmieścić garnizon wojska. Budynki umożliwiają na dokładne kontrolowanie okolicy i skuteczniejszą obronę danego obszaru, zwłaszcza że trudno je wypatrzeć- mogą znajdować się zarówno na wysokich drzewach, jak i na poziomie gruntu a poza tym zrobione są praktycznie
z lasu. W twierdzach łatwo się bronić, jeśli ma się bronie dystansowe, ponadto pokrywa gąbczastych mchów i soczystych liści sprawia, że podpalenie budynku trwa sporo czasu. Druidzi służący w armii potrafią tworzyć twierdze, jednak potrzebują czasu i skupienia, conajmniej turę, dodatkowo potrzeba ich do tego trzech lub więcej.
Hamadrida- Kuzynki driad, leśne duchy opiekuńcze drzew w administracji Klejnotu traktowane nie jako piechota, a jako forma fortyfikacji. Czemu? Ponieważ tak jak driady są związane z jednym lasem, tak hamadriady połączone są z jedną rośliną, przy której spędzają całe swoje życie, nigdy nie oddalając się o więcej niż kilometr od niej. Zniszczenie rośliny oznacza śmierć hamadriady, jednak jest to niebywale trudne, bo jego strażniczki są same w sobie niezwykle wytrzymałe, szybkie i silne, znacząco przekraczając zdolności jakiegokolwiek człowieka, elfa czy większości innych humanoidów. Ponadto, mimo trzech metrów wysokości potrafią się świetnie maskować. W walce korzystają z kilkunastu długich pnączy wyrastających z ich ciała, które mogą służyć za bicz. Hamadriady potrafią nimi poruszać zgodnie ze swą wolą, jak ośmiornica mackami
Drzemiąca hamadriada- Niektóre stare hamadriady postanawiają wzmocnić jeszcze swą niezwykłą więź z drzewem, całkowicie się w nie wtapiając. Takie ich siostry nazywają "drzemiącymi". Ostatnio coraz wiècej z nich wybiera taki żywot, więc zdarzają się całe gaje stworzone z tych istot. Drzew z drzemiącymi hamadriadami nie da się odróżnić od zwykłych więc służą za doskonałe czujki,mogące ostrzegać tereny przez specjalne wytworzone przez magów korzenie. Dodatkowo, jako że same kontrolują drzewo, z łatwością mogą cicho wyeliminować pojedynczych wrogów.
Czychający Drzewiec- Tak jak drzemiące hamadriady mają funkcję głównie do systemu wczesnego reagowania, tak czychające drzewce są nastawione na eliminację wroga. Trudno odróżnić je od zwykłego drzewa, zanim nie znajdzie się w zasięgu ich długich, mocnych korzeni mogących rozerwać na pół konia lub w kilkadziesiąt sekund wybić cały oddział
Inne:
Łapiduchy- Bitwy nie zawsze idą gładko i bez strat, prawda? By ograniczyć skalę śmierci do minimum w armii zawsze jest specjalna jednostka medyczna, złośliwie nazywana przez żołnierzy "łapiduchami". Prawda jest jednak taka, że rzeczywiście wielu nie udaje się złapać - rany są często zbyt ciężkie, by w warunkach polowych i bez magii uratować delikwenta. Jednak zioła, alkochol, rozgrzane żelazo, skalpel i bandaże najczęściej wystarczają, by ktoś wyzdrowiał, łapiduchy uratowali więc niejedną istotę
Gwardia lasu- Zaszczytna funkcja Gwardzisty nadawana jest tylko najlepszym z najlepszych wojowników elfów posługujących się bronią białą, co czyni z tej jednostki prawdziwą elitę jeśli chodzi o walkę. Gwardziści lasu są szkoleni tylko do jednego celu - by za wszelką cenę ochronić życie i wyeliminować wrogów osoby lub miejsca, do którego zostali przydzieleni, nawet jeśli oznaczałoby to ich własna śmierć. Są doskonale wytrenowani w walce obronnej i w pomieszczeniach, choć na niewiele zdadzą się na polu bitwy w otwartej walce. Są niebywale zdyscyplinowani i lojalni. Uzbraja się ich charakterystyczne glewie, pozwalające skutecznie walczyć z każdym wrogiem, łuki dobrej jakości i łuskowe pancerze.
Leśni łowcy- Elfy znają swe bory jak własną kieszeń, w czasie pokoju lubując się w polowaniach i tresurze zwierząt. Tacy łowcy znajdą angażrównież w czasie wojny. Ich zadaniem jest nenkanie wrogów przez zasypianie ichyba deszczem strzał, wabieniem w pułapki czy nasyłaniem na nie swych tresowanych pupili takich jak sowy, jelenie czy dziki. Leśni łowcy świetnie sprawdzają się również jako zwiadowcy, korzystając ze zdolności swoich zwiarząt do wyczuwania niebezpieczeństw i tropienia.
Matki Watachy- Niektóre
Cętkowani Zwiadowcy
Ponentka
Dziwożona
Wiła
Borowina
Licho
Borowy
Drzewiec
Leszy
Korowiec
Faeri
Wyjec
Jednorożce
Dęborożec
Krwawy jednorożec
Mszaki
Korzenne ogary
Kikimora
Leśna hydra
Smoki Głuszy
Zielone smoki
Wiłowije