[Sezon I] Jednostki

Avatar Dark_Dante
Posejdonie, zlituj się. Jeśli jest to "statek bojowy", to jest on "okrętem", a nie "statkiem".

Avatar bulorwas
Veret
Piechota

Ożywieńcy. 100 za 50 złota (Jak w zaletach mówiłem nieumarli są tańsi niż zwykłe jednostki)
Zdjęcie użytkownika bulorwas w temacie [Sezon I] Jednostki
Trupy które jak większość na terenie Veret wstały nieznajdywszy spokój w glebie. W sumie poruszają się tylko dzięki woli diabłów dla nich też działają. Zazwyczaj uzbrojeni w drewniane palki czy zardzewiałe miecze i podpruchniałe drewniane tarcze. Zwykłe mięso armatnie stworozne tylko by przetrzymac przez jakiś czas wroga.

Zniszczeni. 100 za 100 złota
Zniszczeni to zazwyczaj ludzie którzy zostali wzięci w niewolę przez demony. Ich psychika jest tak zniszczona przez ciągłe gwałty i jedzeni własnych odchodów, że oddali się zupełnie swym piekielnym panom. Uzbrojeni zazwyczaj w topory, miecze czy młoty jednoręczne, tarcze i skórzane kaftany, bądź pancerze. Można dostać depresji gdy się na takiego spojrzy.

Uruk-Hai Pozostawiam tobie wycenę
s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/c8/da/38/c8da38d9272a522de8a459e33187cbe1--fantasy-characters-fantasy-art.jpg
Uzbrojeni w pancerze z czarnej stali urukowie. To bezwzględni i krwiożerczy wojownicy nie cofający się przed niczym na polu bitwy. Za oręż służą im ostra jak brzytwa topory zdolne odciąć łeb jednym ciosem, a przed atakami chroni ich żelazna tarcza. Zwykli nie cofać się nad gdy ich sytuacja jest co najmniej zła.

Kawaleria

Jeźdźcy Wargów. Również wycenę zostawiam tobie.
vignette1.wikia.nocookie.net/lotr/images/c/ce/77805_304318676348257_2011093051_o1-1-.jpg/revision/latest/scale-to-width-down/2000?cb=20121109144526
Wargi to przerośnięte splugawione moca demonów wilki. Są zazwyczja głodzone przed bitwą by były jeszcze bardziej zabójcze. Dosiadają ich uruki uzbrojone zazwyczaj w piki z dwoma grotami, lub półtora ręcznie miecz przypominające bardzie wydłużone topory rzeźnicze. Jeden z trzonów armii.

Machiny wojenne
Onager. nie mam pomysłu na cenę.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/89/Roman_Onager.jpg
Zbudowany z podwozia z kołami oraz z długiego ramienia z pojemnikiem na kamienie, kawałki ołowiu lub smołę. Energia potrzebna do strzału pochodziła ze skręcenia sprężystych lin konopnych, pomiędzy którymi umieszczone było ramię miotające. Chcąc wystrzelić pocisk, ramię odciągano do tyłu, niemal do pozycji poziomej, i przymocowywano do liny spełniającej rolę cyngla. Wtedy umieszczano w pojemniku pocisk i zwalniano ramię, które miotało pocisk, zatrzymując się na umocowanej na środku belce.

Skorpion.
www.imperiumromanum.edu.pl/Zdj/RomanCatapulta.jpg
Skorpion (scorpio) jest to mała machina służąca do miotania pocisków, przypominających bełty średniowiecznych kusz. Scorpio jest machiną niezwykle precyzyjną i skuteczną, w związku z czym wrogowie są często przerażeni jej obecnością na polu walki.

Ceny dodane obok są tylko propozycją, a nei moim rozkazem jakby co. W końcu co ja maliczki mogę.

Avatar
Konto usunięte
Zapomniałem o flocie.

Kuter rybacki-Mała łódź wykorzystywana do łowienia ryb, lecz także i skarbów znajdujących się na dnie niektórych mórz. Tania, szybka i uzbrojona w kilka harpunów by ciskać nimi w rekiny.
Zdjęcie użytkownika Konto usunięte w temacie [Sezon I] Jednostki

Karawela-Średnia łódź uzbrojona w dwie katapulty, oraz skorpiony. Nadaje się do transportu do 100 żołnierzy. Dobra do walki dystansowej, lecz jej załoga jest uzbrojona na wypadek abordażu.

Galera-Dość mały statek, dobrze opancerzony i dzięki pracy wielu rąk-szybki. Jego głównym atutem jest taran, który potrafi wbić się w inny statek przynosząc zgubę, lecz jest także uzbrojony w dwa skorpiony do walki dystansowej. Nadaje się do transportu nawet 200 ludzi.
Zdjęcie użytkownika Konto usunięte w temacie [Sezon I] Jednostki

Avatar Psychopata_
Jej ktoś też ma Galere... Tak się nazywa ten rodzaj łodzi.

Zwierzę czy potwór... Ch*j wie.
krab olbrzymi z wysp północnych - W skrócie krab olbrzymi lub krab północny. Wielkie bydle osiągające od 0,5 metra do metra. Wielkie szczypce, gruby pancerz, spora szybkość i zdolność kamuflażu (przypomina wielki głaz) czynią go niebezpiecznym stworzeniem. Niestety to zwierzę jest niezwykle głupie i łakome... Na serio dla kosza ryb zrobi wszystko. By być wykorzystanym do walki musi być przy nim człowiek tak zwany opiekun. Uzbrojony jest w lekki miecz, włócznie. Lekki pancerz i kosz ryb też się przydaje.

Flota.
Okręt transportowy - przypomina nieco chińską dżonke. Jestem leniwy i dam cytat z jakiejś strony o dżonce
Kadłub, który był ścięty nie tylko na rufie, ale również na dziobie, miał wiele grodzi, usztywniających go i powodujących niezatapialność. Zanurzona część kadłuba była najwęższa na dziobie a najszersza za śródokręciem, to znaczy w sposób odwrotny niż w statkach europejskich.

W związku z tym, że profil dżonki lepiej odpowiada prawom hydrodynamiki, został przejęty później przez statki europejskie. 1500 lat wcześniej niż w Europie na dżonkach stosowano już ster zawiasowy. żeby był on łatwiejszy w obsłudze i miał lepszą efektywność działania, płetwa sterowa miała kilka otworów. Charakterystycznym elementem dla dżonek jest żagiel z maty bambusowej lub ryżowej, usztywniony szeregiem równoległych rejek bambusowych. Takie półsztywne żagle nadają ()żaglowaniu lepsze właściwości aerodynamiczne, a żagiel łatwiej się zwija.

Dodatkowo mają odpowiednie ustawienie żagli, dzięki czemu te nie "zabierają" sobie nawzajem wiatru, co pozwala osiągnąć większe prędkości oraz daje możliwość płynięcia zarówno z wiatrem jak i pod wiatr.

Galeon- Skoro i tak nie wysilam się na nic nowego równie dobrze mogę dać link do Wikipedii. Ogólnie większe, lepsze, bardziej uzbrojone i te pe

Avatar
Konto usunięte
Psychopata_ pisze:
Jej ktoś też ma Galere... Tak się nazywa ten rodzaj łodzi.

Dzięki Ci Panie!
Wypadło mi to z głowy i musiałem szukać na wikipedii, a i tak nie znalazłem. :|
Jeszcze raz dzięki za podanie nazwy.

Avatar Kuba1001
Kucu, nie kompromituj się...

Avatar Psychopata_
Było spojrzeć na moje jednostki...

Avatar
Konto usunięte
Było, było. Ale zamiast tego wolałem spytać się na czacie pełnym debili po czym szukać pod nazwę "Egipski statek". shrug

Avatar Angel_Kubixarius
Upadły Drow łowca
Zdjęcie użytkownika Angel_Kubixarius w temacie [Sezon I] Jednostki
opis: Łowcy klanu Piętna Duszy wytrenowani jeszcze za czasów bycia zwykłymi drowami, są wiec dobrze wyszkoleni za nie nasz koszt, jedyne co musimy zrobić to ich wyekwipować i opłacić. Są dobrymi jednostkami dystansowymi, które w dużych ilościach np. na murach robią swoimi salwami strzał pogrom w oddziałach oponenta. jak mozna zaywazyc ich luki wykonane są głównie z metalu odpowiednio przystosowanego do strzelania z łuku z niego wykonanego. Stanowią oni główny core armii upadłych drowów.


Upadły Drowski Mistrz Ostrzy
Zdjęcie użytkownika Angel_Kubixarius w temacie [Sezon I] Jednostki
opis: kolejne jednostki upadłych drowów stanowiace ich core armii, tym razem są to dobrze wyszkoleni w walce dwoma ostrzami prawdziwi specjaliści w walce wręcz, powstali i wytrenowani zostali już po odejsciu od drowów. Ich pancerze są to pancerze średniej grubości wykonane z dość lekkiej acz wytrzymałej mieszanki kilku metali zas broń wykuta przez plugawoelfickich kunsztmistrzów kowalstwa z tegoż samego materiału.

Jeźdźcy Cienistych Panter
Zdjęcie użytkownika Angel_Kubixarius w temacie [Sezon I] Jednostki
opis: zasadniczo to jedyna kawaleria upadłych drowów, a mimo to występuje w dwóch typach formacji, a dokładniej
Typ Alpha: osoba ujeżdżająca lekko opancerzona skorzanym pancerzem uzbrojona w łuk, na lekko uzbrojonej panterze by zyskać na szybkości, są to panterzy łucznicy/łuczniczki ztanowiące korpus ofensywny
Typ Beta: jeżdziec/jeźdźczyni uzbrojone jak na obrazku i stanowiące obronną forme kawalerii, albowiem nawet gdy lansjer/ka zostanie zabita cięzkozbrojna panteraz wpadnie w szał i sama dokona rzezi w szeregach wroga.
Ich geneza jest oczywistym chołdem w stronę chodowli cienistych panter czyli jednego ze zwierząt drowów, Upadle drowy nie mając tak łatwego dostępu do raptorów ktore da się łatwo oswoić tj. gatunek wystepujący pod ziemią, zmuszone były by jakąkolwiek kawalerię utworzyć do chodowli tych panter jednak przez lata tej dziedziny upadli stali sie mistrzami tego fachu, ich pantery stały się o wiele potężniejsze od podziemnych kuzynek, a z pomocą pancerzy im wykonanych są nawet w stanie bojowo dorównać najpotężniejszym raptorom przeciwnie zas ma sie sprawa z jeżdżcamu którzy mimo dlugich szkoleń i tak sami stawiają na szybkość i zwinność jak i siłę wierzchowca a niżli na swoją własną siłę czy dobre opancerzenie.

Gwardia Spaczonego Świtu
Zdjęcie użytkownika Angel_Kubixarius w temacie [Sezon I] Jednostki
opis: Plugawe elfy od lat pielęgnowały swoje bastiony klasztorne, czyniły to przy pomocy potężnych fortyfikacji i dzielnych gwardzistów, którzy według ogolnej wiedzy przez lata praktyki zaczęli zauważać wyższość wielkich tarcz i włóczni z pancerzami płytowymi nad innym ekwipunkiem jeśli chodzi o obronność. Ci weterani zaprawieni w wielu bojach stanowią elitę obronną LSK i tak pozostanie na wieki ' a sieci pajęcze ich nie przemogą'

Wyborowi Łucznicy Straceńczego Słońca
Zdjęcie użytkownika Angel_Kubixarius w temacie [Sezon I] Jednostki
opis: jak powszechnie wiadomo nie ma rasy lepszej w łucznictwie niż elfy, slugawione elfy nie są wyjątkiem, ich strzelcy są prawdziwymi snajperami, przystosowanymi do obrony twierdz i bastionów swej nacji z murów fortec w swych potężnych zbrojach wykonanych na zasadzie łusek wykonanych z płyt stali na tyle lekkich by dało się jak kolwiek poruszać w tępie normalnym dla humanoidów a na tyle wytrzymałe by nie być tak łatwym celem jak łucznicy drowow a niewiele gorsi od pancerzy drowskich jednostek walczących wręcz. Dodatkowo strzaly o grotach wykonanych ze stali a przygotowanych przy użyciu ou do bycia podpalonymi stanowią arsrnal pozwalający na zgotowanie wrogom deszu ognia który zdziesiatkuje ichnią armię.

Wampiryczni Krwawi Rycerze
Zdjęcie użytkownika Angel_Kubixarius w temacie [Sezon I] Jednostki
opis: Świta wampirycznych rycerzy będących dawnymi przeklętymi paladynami, na dzień dzisiejszy przezbrojeni w drowskie ciężkie pancerze trzymając w dłoni przekute dawniej runiczne miecze światła w miecze krwii zwane Bloodsuckerami. Runy na ich powierzchni pozwalają by krew ofiary nimi atakowanej automatycznie trafiała do organizmu wampira przyspieszając znacznie regenerację jego ewentualnych ran.
Ich szeregi stanowią najwyższą siłę uderzeniową LSK poprzez swoją wrodzonà siłę, wytrzymałość i zew krwii, a także potężny ekwipunek pozwalający działać cuda na polu bitwy. Nawet jeden taki może zaważyć o losie bitwy.

Avatar Vader0PL
Właściciel
Angel, potrzebne będą jednostki podstawowe, te dodam w drugiej kolejności. Reszta została wyceniona, lekko zmieniłem nazwę Galery Michalrosa.

Avatar Angel_Kubixarius
Vader sluchaj ja puki co szukam artów pod jednostki wiec zeby nie było źe to już wszystko to melduje że to nadal będę dodawał.

Avatar Vader0PL
Właściciel
To która z nich jest podstawowa?

Avatar Angel_Kubixarius
Podstawowe są łucznicy i mistrzowie ostrzy gdyż to dwie różne dziedziny - jedno to walka dystansowa, drugie wręcz, obie jednostki nie sa zbyt wytrzymałe i nie zbyt silne.

Avatar Vader0PL
Właściciel
Czyli obie za 100 złota? Łucznicy będą troszkę drożsi.

Avatar Angel_Kubixarius
reszta armii zależna jest od tego kiedy i czy w ogole dostane surowiec magiczne 'wcaleniemana' zaś bestie które może dostanę może nie zależne będą od woli twojej Vader, ufam że nie zgw*łcisz mnie analnie jakby tego sobie niektórzy życzyli.

Avatar Angel_Kubixarius
przepraszam, to już ostatnie dwie maszynki..

Drowska balista artyleryjska
Zdjęcie użytkownika Angel_Kubixarius w temacie [Sezon I] Jednostki
opis: balista na dwóch osiach napięcia przeciętych na 'x' osadzona na śrubowym mechanizmie obrotowym pozwalającym na ruch w 360* wokół stanowiska, a także w dowoly 85* system wycelowania balisty względem odległosci i wysokości wystrzalu pociku, sama balista mimo swej masynej konstrukcji jest ustawiona na odoowiednim stabilnym gnieżdzie co pozwala nia łatwo i pezproblemowo manewrować, jedyny oroblem to mobilność samego stanowiska bowiem nawet moc tej balisy poprzez podwójne napięcie jest niezwykle wysoka.

Taran 'Smokował'
Zdjęcie użytkownika Angel_Kubixarius w temacie [Sezon I] Jednostki
opisy: Machina - masywnej konstrukcji i wytrzymałego opancerzenia taran na kilku łańcuchach będący tak mobilny jako i potężny pod względem siły uderzenia, co prawda wadą tego że jest dobrze opancerzony jest potrzebny do poruszenia go naklad siły w postaci ośmiu niewolników pchających tą machinę, jednak do samego wywalenia taranem w coś wystarczy dwóch niewolników lub robotników byle to rozbójać.

Avatar Angel_Kubixarius
a i komentarz - ja nie dołączyłem do tej grupy by przegrac po dwóch turach Kuba, ja dołączyłem po to by przez kilka pierwszych tur ustabiliziwać sobie kraj, a później by dokonać ekspansji bez zbędnego martwienia się o tył.
z dedykiem do kuby1001

Avatar
Konto usunięte
W sumie to ta nowa nazwa mi się podoba.

Avatar
Konto usunięte
Proponowana wycena
Tarczownicy (100 za 100 złota)
Halabardnicy (100 za 150 złota, 10 specjalnego, 5 reszty)
Kusznicy (70 za 200 złota, 20 specjalnego, 10 reszty)
Górnicy (50 za 220 złota, 30 specjalnego, 15 reszty)
Piekielny Ogniomiot (Jeśli przejdzie to wycenę pozostawiam Tobie)
Miotacze Szponów Vilesa (10 za 300 złota, 30 specjalnego, 20 drewna i kamienia)
Okręt Strzelniczy (20 za 200 złota, 30 drewna)
Ogniste Wagony (10 za 350 złota, 25 specjalnego, 20 drewna, 10 żywności)
Średni Bune (10 za 220 złota, 80 drewna) |Pojemność 100 żołnierzy
Bune Artyleryjski (15 za 300 złota, 70 drewna, 40 kamienia, 30 żywności)
Katapulta (10 za 200 złota, 20 specjalnego, 10 drewna)
Twierdza (1 za 700 złota, 200 specjalnego)


Piechota

Tarczownicy
Banda hardych jak stal i zagrzanych w boju krasnoludów, uzbrojeni w krasnoludzkie toporki bitewne i stalową okrągłą tarcze tak wielką, że swą wielkością obejmuję krasnoluda od kolan do głowy, kiedy ten zapragnie się nią osłonić. Ich opancerzenie składa się kolejno ze skórzanej tuniki ochronnej zakładaną, by nie nakładać pancerza na gołe ciała, krasnoludzkiej kolczugi i skórzanych wzmocnień obejmujących naramienniki i nałokietniki. Na głowach dumnie noszą hełmy rogowe.
[img][/img]

Halabardnicy
Żeby móc walczyć z kawalerią wykuto halabardę, jednak ta zwykle nie wystarczała, a halabardnicy najczęściej padali ofiarą ostrzału łuczników bądź kuszników. W tym celu odlano żelazną tarczę z wygrawerowanym wizerunkiem Jose Bogmana. Skuteczność drastycznie wzrosła, a halabardnicy już nie lękali się wrogich strzelców. Jako pancerz noszą ciężkie kolczugi i stalowe wzmocnienia pancerzy

Górnicy
Górnicy nie są kojarzeni tylko ze spokojnym siedzeniem w kopalniach. Codziennie przeciętny górnik musi mierzyć się z licznymi przeciwnościami losu i pokonywać trudności, o jakich przeciętny rzemieślnik może pomarzyć. Zgodnie ze starą tradycją bragi górnicze mają potrzebę dołączania do wojska w okresie wojny, wcześniejszy zakładając pszeszywanice, kolczugi i napierśniki łuskowe. Kilof, którym codziennie rozłupują skały nie ma problemów z przebiciem pancerza wroga, a materiały wybuchowe, służą do rozsadzania wszystkiego, czemu kilof nie podoła, i sprawdzają się w roli granatów.
Zdjęcie użytkownika Konto usunięte w temacie [Sezon I] Jednostki

Piechota dystansowa

Kusznicy
Prawdziwy krasnoludzki kusznik nie panikuje, kiedy wrogowie biegną wprost na niego. Siła brodatych kuszników nigdy nie tkwiła w ich liczebności, w przeciwieństwie do ludzkich strzelców, krasnoludy szanują swoją pracę, i mimo, że ich kusze oraz pancerze są refundowane to często sami poświęcają swój żołd, żeby móc zakupić dodatkowo tarczę i topór. Istotnym jest umiejętne wykorzystanie zarówno kuszy, oraz tarczy znajdującej się na plecach, kiedy strzelcy przeładowują broń to obracają się tyłem do przeciwnika, zasłaniając tym samym siebie przed wrogim ostrzałem. Natomiast, gdy wróg prze na nich, Ci porzucają kusze i prędko w ich hardych dłoniach znajduje się topór. Mają możliwość używania podpalonych bełtów

Jednostki specjalne

Piekielny Ogniomiot (Ogniste działo) - Zdarza się na porządku dziennym, że mniejsze bragi współpracują między sobą w celu zapewnienia sobie wzajemnych i obustronnych korzyści. Nie ma w tym nic złego, a raczej mowa o zwykłym ułatwieniu sobie życia. Jednak co się staje kiedy pracują ze sobą Wielkie Bragi? Powstają wtedy wielkie rzeczy ruszające całe krasnoludzkie państwo do przodu. Piekielny Ogniomiot jest wynikiem współpracy Braga Inżynierii Ognistej i Bragi Inżynierii Oblężniczej. Pomysł na zamknięcie ognia w żelaznej lufie zawdzięczamy tym pierwszym, jednak pomysł zamknięcia kamienia zrodził się podczas wspólnej biesiady, kiedy przedstawiciele obu brag zostali zaproszeni do Jose Bogmana. Oboje wymienili ze sobą kilka zdań i otworzyli swoje skarbonki. Wynik pracy był olśniewający, bo ta nie była kwestią kilku miesięcy, a projektem siedmioletnim. Udało się stworzyć machinę zdolną do wyrzucania kamiennych kul bez udziału przeciwwagi i siły sprężystości. Ogniomiot jest wielką metalową lufą zamontowaną na dziwnej czterokołowej lawecie. Ładowane broni zachodzi od przodu, gdzie znajduje się klapa do pieca, tam też umieszcza się kamienną bądź żelazną kulę w zależności od tego co jest pod ręką, a następnie wlewa się smołę. Później przychodzi najważniejsze, rozpalenie pieca, a potem to już tylko z górki, bowiem wystarczy dokładać do pieca węgiel Vrana, który stopniowo będzie zwiększał ciśnienie w lufie aż wreszcie zamknie się wszystkie otwory pieca, a ogniomiot wystrzeli kamień z niszczycielską mocą piekielnego wybuchu przy trafieniu. Zarówno mury twierdz, skupiska wrogów jak i potwory nie są żadnym wyzwaniem dla tej morderczej technologii. Lecz jak każda machina ma swoją słabość w tym przypadku jest to długi czas przeładowania, gdyż jeden strzał pada średnio na sześć minut

Ogniste Wagony - Najprościej w świecie można powiedzieć, że są to tabory wyposażone w jeden miotacz krwi Vilesa.

Artyleria polowa/oblężnicza

Miotacze Szponów Vilesa - Miotacze szponów były drugą machiną, która powstała zaraz za miotaczami krwi. Ten wspaniały wynalazek jest prosty aczkolwiek skuteczny, a jego powstanie zawdzięcza się nie tylko Bradze Inżynierii Ognistej ale również Bradze Vrana, gdyż bez skały Vrana nie sposób byłoby ją stworzyć. Jest to prosta wyrzutnia, drewniana laweta do wyrzucania szponów. Jej zasięg sięga nawet do dwustu metrów, czas przeładowania to chwila, ale precyzja pozostawia wiele do życzenia, dlatego najlepiej sprawdza się w strzelaniu do dużego skupiska wrogów bądź wrogich okrętów. Rakiety powstały poprzez zmieszanie smoły Vrana i skruszonej skały Vrana w warsztacie Bragi Inżynierii Ognistej, do ich tylnej części podprowadzany jest lont, który następnie odpalony wyrzuca szpon wysoko w powietrze, by ten uderzył stromotorowo we wroga. Szpon po uderzeniu wybucha smugą ognia i razi garść celów rozgrzanym żarem nagrzewając w ten sposób pancerz, wypalając wroga bądź zostawiając go z garścią poparzeń, jednak najgorszy jest dym w miejscu uderzenia, który uniemożliwia wrogą pełną walkę często zmuszając do zaprzestania jej. Machina jednakowoż ma zbyt małą moc wybuchu, by zniszczyć bądź uszkodzić kamienne fortyfikacje, więc niewiele zdziała w oblężeniu, jeśli pociski nie są kierowane wobec żywego wroga.

Flota

Okręt Strzelniczy - Jest to niewielki okręt w którego skład (wliczony w cenę jednostki) wchodzi dwudziestu kuszników. Niewielkie rozmiary pozwalają z łatwością przemieszczać się po polu bitwy. Uzbrojony w dwa miotacze krwi Vilesa (coś jak ogień grecki) pozwalają razić cele w zasięgu lufy. Jest skuteczny do walki zarówno z dużymi okrętami i małymi, gdyż te często są zbyt słabe bądź zbyt powolne, żeby móc zaszkodzić łodzi. Wadą okrętu jest to, że kiepsko radzi sobie ze średnimi okrętami, a także że nie jest stworzony do transportu żołnierzy, a walki na morzu.


Średni bune - Wyposażony w dwa miotacze krwi Vilesa po jednym na burtę i pięć miotaczy szponów Vilesa. Jest w stanie przewieźć do 100 żołnierzy i jest stworzony głównie do celów transportowych, więc nie wymagajmy od niego biegłości w danej dziedzinie. Sama nazwa średni oznacza, że nie jest za szybki, jednak stara się to nadrobić solidną konstrukcją dzioba stworzoną do taranowania mniejszych jednostek wodnych.

Bune Artyleryjski - Bune działowe mają niewielu marynarzy i pod względem wielkości i liczebności załogi nie dorównują cięższym okrętom. Działa tych okrętów mogą spowodować poważne zniszczenia i straty w ludziach na nieprzyjacielskich jednostkach. Burty i dach bune działowego są pokryte grubym drewnem, w którym wycięto niewielkie otwory dla dział. Taka konstrukcja utrudnia abordaż. W skład uzbrojenia wchodzi po dziesięć miotaczy krwi Vilesa na burtę. Jego wadą jest fakt, że nie służy do transportu żołnierzy, a walki morskiej.

Fortyfikacje
Twierdza - Budowana we wnętrzu mniejszych gór bądź większych. Zaprawdę ciężka do sforsowania
Zdjęcie użytkownika Konto usunięte w temacie [Sezon I] Jednostki

Avatar Angel_Kubixarius
fortyfikacje =/= jednostki
a gdyby jednak tak bylo to Vader daj mi jeszcze do jutra czas na znalezienie artów

Avatar Aronimus
Zjednoczony Patriarchat:

Piechota

Chłopskie Ruszenie:
Zdjęcie użytkownika Aronimus w temacie [Sezon I] Jednostki

Chłopi uzbrojeni w widły i odziani w swoje normalne robocze łachmany, rzadziej posiadają jakieś stare miecze z dziada pradziada, czy prowizoryczne zbroje skórzane. Motłoch zebrany z okolicznych ziem, wcielony siłą do armii celem obrony królestwa przed siłami wroga. Brak mu jakiegokolwiek przeszkolenia, jednakże prosty lud Patriarchatu jest nie tylko niezłomny, ale i fanatyczny, gdyż religia dodaje im tak bardzo upragnionej otuchy, przez co nie lękają się wroga tak bardzo jak inne tego typu jednostki. Nadal są to jednakże chłopi, i mogą służyć jedynie do utrzymania silniejszego czy liczniejszego wroga z dala od głównych sił.

Straż miejska:
Zdjęcie użytkownika Aronimus w temacie [Sezon I] Jednostki

Jak sama nazwa mogła by wskazywać, ta prosta formacja wykorzystywana jest głównie do utrzymywania porządku w miastach (a raczej w tym co się z nich pozostało). Porządne pancerze z grubej skóry chronią ich ciała oraz kończyny przed uderzeniami, zaś stalowe miecze zapewniają im porządną siłę ofensywną. Niektórzy posiadają również drewniane tarczę obite skórą. Brak im jednakże wyszkolenia wojskowego, walka z zorganizowanymi siłami nie jest ich zadaniem, dlatego też ich wartość bojowa powinna być kwestionowana. Świetnie spełnią jednakże rolę lepszego, groźniejszego mięsa armatniego ze względu na fanatyzm religijny. Miast tego należy powierzać im ochronę obecnych terytoriów przed rabusiami czy bestiami z dziczy.

Lekka Piechota:
Zdjęcie użytkownika Aronimus w temacie [Sezon I] Jednostki

Dawne formacje piechoty zaciężnej należą do przeszłości z czasów Królestw Północy. To co się z nich zostało Patriarchat zebrał do przysłowiowej "kupy" i utworzył Lekką Piechotę - jednostki które korzystają z uzbrojenia ich poprzedników, jednakże nie utylizują typowej taktyki stworzonej pod ten typ formacji piechoty. Przeszywanice, skórzane kaftany, stalowe hełmy czy kolczugi stanowią przyzwoitą ochronę w przyzwoitej cenie dla tego typu jednostek. Ich uzbrojenie stanowią kusze, duże tarcze zwane pawężami, oraz glewie, zaś do obrony bezpośredniej wykorzystują krótkie miecze. Żołnierze ci przeszli szkolenie wojskowe i potrafią korzystać ze swej broni, jak i posiadają wpojone zasady dyscypliny, zaś fanatyzm jeszcze bardziej zwiększa potencjał jednostki. Ten potencjał jest niwelowany przez dość słabą taktykę, namiastkę dawnych formacji zaciężnych - mur tarcz najeżony glewiami ostrzeliwujący bełtami wrogie formacje.

Kawaleria

Konne Ruszenie:
Zdjęcie użytkownika Aronimus w temacie [Sezon I] Jednostki

Przez okres kilku ostatnich dekad wiele zmieniło się w dawnych królestwach. Niegdyś silne armię zaciężne fundowane przez bogate miasta ustąpiły tańszej, szybszej i przede wszystkim - ogólnodostępnej kawalerii. Każda wieś hoduje bowiem konie celem szybkiej podróży do miejsc świętych, a zarazem do sprzedawania ich wojsku jako jednostki transportowe. Ogólny dostęp do koni w patriarchacie sprawił iż ich cena spadła, i nawet chłopów było stać na konie. Dlatego też nie powinien dziwić fakt iż wiele bardziej bogatszych chłopów po wcieleniu do armii dosiada swych rumaków. Wraz z końmi do uposażenia takiej jednostki dochodzi również miecz - zazwyczaj z brązu, lub stare, żelazne. W dłoń często dobywają dzidy i lance własnej roboty - nie są one niczym więcej jak kawałkami cienkich kijów z zaostrzonym końcem, czy metalowym grotem. Odziane w zwykłe łachmany, rzadziej zbroje skórzane. Patriarchat dawał tym jednostką broń dystansową - łuki, celem zwiększenia elastyczności tej formacji. Jako typowa jednostka poborowa brak im przeszkolenia, nadrabia to jednakże swym fanatycznym oddaniem sprawie.

Konni Łucznicy:
Zdjęcie użytkownika Aronimus w temacie [Sezon I] Jednostki

Jednostka specjalnie wyszkolona i przystosowana do prowadzenia wojny podjazdowej. Lekko uzbrojona formacja, posiadająca na swym uzbrojeniu łuki kompozytowe, zaś odziana w lekkie skórzane zbroje, rzadko posiadali metalowe elementy pancerza. Stawiali głownie na lekkość, by nie byli oni zbędnym obciążeniem dla swych rumaków. Te z kolei były również specjalne - hodowane selektywnie celem uzyskania najszybszych i najwytrzymalszych sztuk które można by wykorzystać do tego typu jednostki. Z dystansu, podczas ostrzału słabszych jednostek są zabójczy niczym efli strzelcy, z bliska jednakże bezbronni. Stalowy miecz to wszystko co posiadają do obrony własnej w takiej sytuacji.

Rycerze Zakonu Smoka:
Zdjęcie użytkownika Aronimus w temacie [Sezon I] Jednostki

Zakon Smoka powstał niedługo po pierwszych zwycięstwach Wojsk Arona nad samozwańczymi możnowładcami. Skupiał on bardziej fanatycznych od reszty wojowników. Na pełnie autonomii i podstawy prawne do działania jako pełnoprawny zakon musieli jednakże czekać do zakończenia wojny, kiedy to ich zakonowi oficjalnie nadano moc prawną. Od tego czasu zajmowali się rekrutowaniem w swe szeregi obiecujących młodych wojowników, zaszczepiali w nich wiarę oraz ćwiczyli sztuki wojennej. Dewastujące szarże oraz niezachwiane morale to główne cechy tych oddziałów. Zbroja łuskowa ze stalowymi naramiennikami, nagolennikami i hełmem zapewniała adekwatną ochronę podczas szarż. Opancerzone były również konie - stalowe płyty chroniły ich szyi przed strzałami i bronią drzewcową. Lance o stalowym grocie na obu końcach świetnie sprawdzały się w szarżach i do przebijania formacji, zaś do walki bezpośredniej dobywali swych długich mieczy. W trakcie pokoju zajmują się jednakże tropieniem heretyków i szpiegów, a niektórym powierza się dowództwo nad lokalnymi garnizonami i oddziałami patrolowymi.

Straż Przyboczna:
Zdjęcie użytkownika Aronimus w temacie [Sezon I] Jednostki

Najlepsi z najlepszych - ci rycerze brani są spośród najznakomitszych, najbardziej obiecujących i najbardziej oddanych sprawie wojaków (zazwyczaj z zakonu). Dosiadając swych koni chronią oni dowódcę, a niektóre pojedyncze jednostki same dowodzą mniejszymi oddziałami na polu walki. Ich zbroje płytowe oraz hełmy i drewniane tarcze trójkątne z symbolem smoka chronią przed większością broni. Ich konie również są opancerzone. Tak duża masa negatywnie odbija się na prędkości tych rycerzy. Ich bronią są kopie rycerskie używane podczas szarży, oraz długie stalowe miecze. Fanatyczni, nie zawahają się przed oddaniem swego życia za kraj i smoka.

Machiny Oblężnicze

Balista:
Zdjęcie użytkownika Aronimus w temacie [Sezon I] Jednostki

Mimo iż podczas wojen domowych w armii wykorzystywanych była masa machin oblężniczych, najpowszechniejszą i najbardziej lubianą zarówno przez dowódców jak i samych żołnierzy (przynajmniej tych po której stronie ona się znajdowała) była balista. Do tego dnia została ona znacznie ulepszona, umieszczono ja na lżejszej, bardziej mobilnej platformie, dodano drewnianą osłonę wzmocnioną metalowymi okuciami chroniąc załogę przed ostrzałem a także dodano możliwość obrotu samej wyrzutni w ograniczonym zakresie, bez konieczności obrotu całym pojazdem. To wszystko poprawiło elastyczność i możliwości bojowe urządzenia i pozwoliło na jego bardziej efektywne wykorzystanie w armii opierającej swą siłę na szybkiej kawalerii. Sama Balista potrafi natomiast miotać specjalnie przygotowanymi pociskami będącymi o wiele większą wersją bełtu ale również wykorzystywać tak prostą amunicję jak kamienie czy ociosane pale. Jej efektywność jako machina oblężnicza jest jednakże znikoma ze względu na niską masę pocisków którymi miota.

Sta... Okręty

Karawela:
Zdjęcie użytkownika Aronimus w temacie [Sezon I] Jednostki

Mały, zazwyczaj dwumasztowy okręt o niskiej pojemności. Wykorzystywany był w złotej erze Wolnych Królestw jako okręt handlowy, podczas wojen stał się jednakże transportowcem, a także eskortowcem większych jednostek. Na załogę zazwyczaj składało się od 10 do 20 ludzi, z możliwością przewozu do 50 ludzi na krótsze dystanse. Uzbrojony zazwyczaj w zwykłą balistę na dziobie okrętu, zaś kiedy nie istniała potrzeba przewozu większej liczby ludzi - również po 1 na burtę. Tak mała liczba machin oblężniczych znacząco zmniejszała efektywność tego okrętu. By to skontrować zwykłe bełty zostały zastąpione pojemnikami ze zwierzęcym tłuszczem i lontem, które po trafieniu w okręt pękały i podpalały okręt. Ze względu na dużą kruchość i warunki używanie tych pocisków jest niebezpieczne i nieraz zdarzało się iż okręt po trafieniu w ich skład czy też po feralnym wystrzale sam zapalał sie i posyłał na dno. Dlatego tez tego rodzaju broni nie stoswano na większych jednostkach.

Karraka:
Zdjęcie użytkownika Aronimus w temacie [Sezon I] Jednostki

Większy kuzyn karaweli, posiadający 3, rzadziej 4 maszty i składający się z załogi 25-50 ludzi, z możliwością przewozu do 100. Podobnie jego przeznaczeniem był handel, jednakże w przeciwieństwie do jego poprzedniczki, Karraka była większą platformą bojową, umożliwiając zamontowanie większej liczby uzbrojenia. Te kryło się pod pokładem, i stanowiły je balisty... jednakże lekko zmodyfikowane, obrócone o 90 stopni i wbudowane w strukturę okrętu celem zwiększenia stabilności, mocy i liczby wyrzutni, kosztem większej wrażliwości na uszkodzenia - posiadając od 6 do nawet 12 balist na burtę. Strzelały one specjalnymi bełtami o cięższych grotach, zmniejszając ich dość spory zasięg, kosztem siły uderzenia zdolnej do uszkodzenia struktury okrętu. Jego niska zwrotność i prędkość ograniczały jednakże zdolność bojową okrętu.

Galeon:
Zdjęcie użytkownika Aronimus w temacie [Sezon I] Jednostki

Wojny pokazały iż okręty handlowe posiadają swe granicę i do walk można je wykorzystywać z wymiernym efektem. To zrodziło potrzebę stworzenia okrętu którego przeznaczeniem będzie wyłącznie walka - tak powstał Galeon. Okręt wielkości Karraki, jednakże zbudowany tak, by sprostał trudom walki. Zmniejszono profil oraz szerokość okrętu celem zwiększenia jego manewrowości, zaś zwykłą ładownie zastąpiono pokładem działowym, specjalnie przystosowanym pod obecność balist. Po tych modyfikacjach, przy podobnych rozmiarach, załoga okrętu wyniosła ok. 70 ludzi, zaś na burtę przypadało od 16 do 24 balist, podobnie jak w przypadku Karraki zamontowanych wertykalnie. Brakowało jej jednakże elastyczności poprzedniczek - nie mogła przewozić tak pokaźnej liczby ludzi czy towarów na swym pokładzie.

Fortyfikacje

Fort:
Zdjęcie użytkownika Aronimus w temacie [Sezon I] Jednostki

Fort jest strukturą budowaną przez patriarchat na terenach zdobycznych celem utrzymania kontroli nad prowincją, a zarazem pełniąc funkcję bazy wypadowej. Ponieważ konstrukcja ma być stosunkowo tania, jak i szybka w budowie, na fortyfikację składa się drewniana palisada otoczona rowem, oraz kamienna strażnica w środku. Na dziedzińcu znajdował się zazwyczaj warsztat kowalski do utrzymywania sprzętu wojowników, stajnie do wymiany zmęczonych koni oraz studnia - źródło wody pitnej podczas oblężenia. Pod strażnicą znajdywały się piwnice wypełnione zapasami na czas oblężenia... jednakże nie potrzeba wiele by zdobyć takie umocnienie.

Zamek:
Zdjęcie użytkownika Aronimus w temacie [Sezon I] Jednostki

Budowany zazwyczaj z kamienia na naturalnych wzniesieniach. posiada 1 warstwę grubych, kamiennych murów oraz strażnice na wewnętrznym dziedzińcu - ostateczną linię obrony, a także miejsce składowania zapasów. Zapewnia dostateczną ochronę przeciwko siłom wroga, a także jest w stanie wytrzymać krótsze oblężenie. Posiada odpowiednią infrastrukturę wewnątrz (spichlerze, warsztaty kowalskie, stajnie) dzięki czemu jednostki stacjonujące tu dłużej nie tracą na swej wartości i skuteczności. Tylko większe, dobrze wyposażone wyprawy wojenne z odpowiednim sprzętem oblężniczym mogły by zająć tę fortyfikację z marszu.

Twierdza Zakonna:
Zdjęcie użytkownika Aronimus w temacie [Sezon I] Jednostki

Potężna struktura obronna, a zarazem główna siedziba Zakonu Smoka w prowincji. Budowana zazwyczaj na naturalnych wyżynach, płaskowyżach czy nawet górach. Składa się z od 2 do 4 kamiennych warstw murów, oddzielając poszczególne sektory twierdzy od siebie niczym podgrodzia. Niższe poziomy zazwyczaj kryją na swym terenie kramy kupieckie oraz pomniejszych rzemieślników. Wyższe kryją domy rodzin niektórych członków garnizonu oraz ważniejsze struktury (stajnie i warsztat płatnerski). Na najwyższym poziomie znajduje się Smocza Kaplica - miejsce kultu, zebrań oraz ostatnia linia oporu zakonników. Pod kaplicą oraz basztami kryją się spichlerze i magazyny z bronią. Stanowi prawdziwe wyzwanie dla wojsk wroga.

Dragonkeep:
Zdjęcie użytkownika Aronimus w temacie [Sezon I] Jednostki

Jednostka specjalna, nie można zrekrutować
Duma Patriarchatu, nowy, a zarazem ostatni klejnot dawnej Korony Północy, Dragonkeep jest największym miastem w królestwie. Onegdaj była to tylko nadmorska twierdza - kawałek muru obudowany wokół wykutej w górskiej skale twierdzy... teraz jednak stała się tętniącą życiem metropolią, z dominującą nad resztą struktur pałacową poświęconą smokowi, a to wszystko za sprawą religii państwa i doktryny politycznej. P O T Ę Ż N Y, gruby mur chroni lokalne miasto i port przed napaścią i szybkim dostaniem się w ręce wroga. Schody (dosłownie) zaczynają się w przypadku samego pałacu, bowiem jedyne wejście na jego górę jest długie i niebezpieczne (bynajmniej dla agresora). Samych tylko schodów chronią 4 ufortyfikowane bramy, nie mówiąc o ostatecznym wejściu do twierdzy które jest specjalnie zaprojektowaną gardzielą do ostrzału wroga ze wszystkiego co tylko można i zarazem utrzymaniu go w tym miejscu. Sam kompleks pałacowy kryje natomiast oprócz samego pałacu specjalne pomieszczenia dla straży, obfite magazyny żywności, broni oraz kowali i kuźnie. Należy również napomnieć iż miejsce to jest uznawane za święte przez ludność Patriarchatu co oznacza mniej więcej tyle iż każdy będzie bronił go za wszelką cenę, zaś pewna istota którą obdarzyli w tym miejscu boskim kultem jest gotowa im pomóc w dniu próby.

Avatar Kuba1001
Angel_Kubixarius pisze:
A i komentarz - ja nie dołączyłem do tej grupy by przegrać po dwóch turach Kuba, ja dołączyłem po to by przez kilka pierwszych tur ustabilizować sobie kraj, a później by dokonać ekspansji bez zbędnego martwienia się o tył.
Z dedykacją dla Kuby1001

Poprawiłem wszystkie błędy ortograficzne, teraz wygląda to znacznie lepiej.

Avatar Angel_Kubixarius
Nie ma to jak próba poniżenia oponenta poprzez poprawianie jego błędów, wiedząc że ich powodem jest pisanie z telefonu :^)

Avatar Kuba1001
Lol.
- Poniżenie.
- Poprawienie, żeby było przyjemniejsze dla oka.
Wybierz jedno.

Avatar Mati129
Szeregowy: Podstawowa jednostka do walki wręcz. Uzbrojona jest w krótki miecz i ubrana jest w skórzaną tunikę i spodnie.
Lekka Piechota: Jak sama nazwa wskazuje, jest to lekka piechota uzbrojona w dłuższy miecz, a ubrana jest w kolczugę
Ciężka Piechota: Jest ona uzbrojona w długi miecz oraz są odziani w zbroje płytowe.
Pikinierzy: Jeden z wariantów ciężkiej piechoty. zamiast mieczy posiadają oni piki

Łucznicy: Podstawowa jednostka do walki dystansowej. Mają skórzaną tunikę i spodnie, oraz łuki.
Leccy Kusznicy: Kusznicy. Posiadają lekkie kusze, kolczugę, a także sztylet do obrony osobistej
Ciężcy Kusznicy: Od Lekkich Kuszników odróżniają ich ciężkie kusze, zbroje płytowe oraz krótki miecz do ochrony.

Lekka Kawaleria: Jedyna jednostka kawalerii. Jaka jest to chyba wszyscy wiedzą.

Pochodniowcy: Jedna z jednostek podpalających i jednocześnie najsłabsza z nich. Nie posiada zbroi, ale posiadają sztylet do samoobrony, kilka pochodni, które można zapalić, oraz jedną małą szklaną buteleczkę wypełnioną olejem lub tłuszczem. Nie jest stworzona do walki, raczej powstała w celu podpalania drewnianych budowli albo podpalania oddziałów z ukrycia.
Płonący Pikinierzy: Jedna z jednostek podpalających. Nazwa wzięła się od tego, że ich piki były specjalnie zmodyfikowane tak, by można by było pokryć czubek olejem/tłuszczem/smołą bez sfajczenia całej piki oraz od tego, że od lat byli trenowani do posługiwania się płonącą piką. Przez to formacja Płonących Pikinierów była szersza, żeby przypadkiem kogoś nie spalić. Oprócz tego wyglądali zupełnie jak zwykli pikinierzy.
Wyrzutnia Ognia Greckiego: Jedna z jednostek podpalających i jednocześnie najsilniejsza z nich.
Śmiertelnie skuteczna i niebezpieczna zarówno dla przeciwników, jak i dla sojuszników. Dlatego też do jego obsługi trzeba było się przeszkolić i się w trakcie szkolenia nie spalić. Wykorzystuje się w nim mieszankę niezwykle trudną do zrobienia, a sama wyrzutnia musiała zostać przetestowana, dlatego jego produkcja była niesłychanie droga i czasochłonna. Można ją montować na okrętach wojennych kosztem pojemności.

Katapulta:Jaka jest katapulta każdy widzi. Potrafi rzucać najróżniejszym balastem.
Trebusz: Trebusza też nie trzeba przedstawiać. Może rzucać mniejszym balastem, ale dalej niż katapulta.

Koga: Okręt/statek handlowy przystosowany do celów wojennych. Zwykle wykorzystywany do przenoszenia oddziałów. Nie można na nim było montować wyrzutni ognia greckiego.
Karaka Okręt wojenny podobny do karaki z prawdziwego świata, ale mniejsza, nie zdolna do dalekich podróży, a ona sama była wyposażona w dwie miniaturowe katapulty. Można było na niej zamontować wyrzutnie ognia greckiego (za drobną opłatą)
Galera: Jaka jest, każdy widzi. Opancerzona, ale niezbyt szybka. Była ona uzbrojona w taran oraz miniaturową katapultę gdzieś w środku. Można było na niej zamontować wyrzutnie ognia greckiego (za drobną opłatą)
//Nareszcie...

Avatar Psychopata_
Angel_Kubixarius pisze:
Nie ma to jak próba poniżenia oponenta poprzez poprawianie jego błędów, wiedząc że ich powodem jest pisanie z telefonu :^)

Kubo... Ku*wa obaj mają na imię Kuba. Angel, ja (prawie) tylko z telefonu piszę. A jakoś błędów nie mam w co drugim słowie.

Avatar Vader0PL
Właściciel
Wiem, co będę robił rano.

Avatar Dark_Dante
Vader0PL pisze:
Wiem, co będę robił rano.


( ͡° ͜ʖ ͡°)

Avatar Angel_Kubixarius
vader fortyfikacje - jednostki czy nie ?

Avatar Vader0PL
Właściciel
Bulorwas/Dante
Wyceniał jednostki dla dwóch graczy.

Angel
Tak, trochę droższe niż pułapki Wiewióra.

Aronimus i Mati czekają jeszcze na wycen, reszta zgłoszonych jednostek została już wyceniona.

Avatar bulorwas
Mam jeszcze pytanko. Czy będą badania?

Avatar Vader0PL
Właściciel
?

Avatar bulorwas
W sensie odkrywanie nowych technologi, tworzenie arkanó magii

Avatar Vader0PL
Właściciel
Tak, to będzie. Na waszej głowie to jest.

Avatar maxmaxi123
Kiedy zaczniesz?
Pro tip: Jeżeli chcesz zacząć musisz zamknąć kp. Bo ktoś nowy się przypałęta i data początku się przedłuży.

Avatar bulorwas
Czyli da się zrobić portal?

Avatar Angel_Kubixarius
Klasztorny Bastion Ligi Spaczonej Krwii
Zdjęcie użytkownika Angel_Kubixarius w temacie [Sezon I] Jednostki
opis: typowa fortyfikacja LSK będąca najbardziej powielana formą obronną. Wybudowana w danej prowincji staje się punktem zbornym podczas ataku w ktorym ludność moze schronic sie wraz ze swoją własnością tym samym zyskując na bezpieczenstwie, wowczas prowincja nie może zostać przejęta dopuki bastion klasztorny nie upadnie, a poniewaz budowany przez potężnych elfich architektów i umacniany przy pomocy rytuałów spaczonego światła jest on bardzo trudny do zdobycua, tym bardziej źe jest on wyposarzony w spory garnizon i muryktóre to łącznie mogą przechowywać bardzo duże liczby wojska, przeto powiadam wam, siły podrzędne obrócą się w proch, a sieci pajęcze go nie przemogą, to budowla prawie doskonala defensywnie... prawie, bowiem perfekcyjna bylaby gdyby znajdowała się wewnatrz gory jak to czynią jrasnoludy, wówczas powstałyby miasta nie do zdobycia...

Posterunek strażniczy
Zdjęcie użytkownika Angel_Kubixarius w temacie [Sezon I] Jednostki
opis: wieża strażnicza konstrukcji plugawoelfickich architektów, stanowi ona dobry punkt obserwacyjny i punkt przechowania małych oddziałów LSK. Postawiona na granicznej prowincji zapewnia podglad na prowincje ją okalające i zapewnia mniejszy efekt fortyfikacyjny niżli bastion, co ciekawe da się takowe wieże ulepszyć do poziomu bastionu klasztornego za oplata odpowiednio niższa niż budowa takowego od postaw, jest to opcja bardzo przydatna w momencie gdy prowincja z takową przestanie być graniczna...

Mury graniczne
Zdjęcie użytkownika Angel_Kubixarius w temacie [Sezon I] Jednostki
opis: proste w konstruksji - przydatne obronnie nie wyklucza sie z wieżami strażniczymi, zaniża koszt ulepszenia w bastion klasztorny, jest typową fortyfikacją graniczną i chyba nie muszę wyjaśniać jak się go używa gdyż jest to oczywiste. Mur wybudowany w danej prowincji granicznej otaczają granice Ligi z innym panstwem lub z ziemiami niczyimi.

Nexus Upadku
Zdjęcie użytkownika Angel_Kubixarius w temacie [Sezon I] Jednostki
TA STRUKTURA NIE MOŻE ZOSTAĆ WYBUDOWANA
a i puki nie mam magii - te promienie to bujda
opis: Cholernie wysoce ufortyfikowana i umocniona stolica religijno-polityczna Ligi Spaczonej Krwii.

Avatar Dark_Dante
Czyli badania mamy sami sobie wymyślić, bo tobie nie chce się kombinować z drzewkiem technologii pokroju Cywilizacji?

Avatar wiewiur500kuba
Każdy musiałby mieć indywidualne chyba ;p

Avatar Dark_Dante
Mogłyby posiadać funkcje ogólne.

Avatar Angel_Kubixarius
ja tam bym na jego miejscu uzależnił technologie od eventów, cech frakcji oraz sojuszy

Avatar bulorwas
Badania lepsze

Avatar Dark_Dante
Błagam, tylko nie eventy od Vadera... Już za dużo ich przeżyłem.

Avatar maxmaxi123
Opiszesz swoje przeżycia?

Avatar Angel_Kubixarius
maxmaxi123 pisze:
Opiszesz swoje przeżycia?

rownież o to wnoszę.

Avatar Dark_Dante
Trwał coś koło pół roku, większość graczy zrezygnowała przed końcem, bo miała dość. Michalros i kuba mogą opowiedzieć szczegóły, dla mnie to była za duża trauma.

Avatar Vader0PL
Właściciel
Dark_Dante pisze:
Błagam, tylko nie eventy od Vadera... Już za dużo ich przeżyłem.

Dwa, tak w skrócie :P
Spokojnie. Tutaj będzie to jedynie zjawisko już na zawsze. Coś w stylu darmowego DLC.

Temat zamknięty

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku

Dodaj nowy temat Dołącz do grupy +
Avatar Vader0PL
Właściciel: Vader0PL
Grupa posiada 7382 postów, 28 tematów i 20 członków

Opcje grupy Nazaris - Ap...

Sortowanie grup

Grupy

Popularne

Wyszukiwarka tematów w grupie Nazaris - Apogeum Wiary [PBF Turowy]