Ciekawostki z gry. (cześci I-III)

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Odkryłem to przed chwilą.

Jeśli po śmierci nasza postać dostanie następny poziom (np. jej towarzysz zabije moba a brakujące do lvl doświadczenie wpłynie na nasze konto dzięki temu.) Oczywiście nasza postać z racji tego dostanie dodatkowe punkty życia co.. ją wskrzesi, będzie można sobie wstać i grac dalej.


Odkryłem to latając z armią wykoxowanych Shartów po mapce i bijąc wszystko co spotkam.

Avatar Wizados
Moderator
Ja raz miałem podobnie...
Biegając po świątyni śniącego zostałem zabity przez orka szamana a przyzwane szkielety postanowiły że go zabiją... Ja dostałem level up ale jedyne co mogłem robić to kręcić się po ziemi ._.

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
wystarczyło nacisnąć przycisk odpowiedzialny za chodzenie w bok. To swego rodzaju przerywnik animacji.

Avatar Wizados
Moderator
Myślę że mając 0 hp i tak bym się nie ruszał...

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Znalazłem Kody na włóczęgów:

non_150(1-4)

Dwóch ostatnich po przywianiu idzie do małego obozowiska przy drodze do tej "areny orków".

Być może mieli to być swoiści bandyci.

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Jednym ze sposobów na przekonanie do siebie Laresa jest użycie na Roscose (jego strażniku) Zaklęcia Urok lub Sen.

otrzymamy 250 xp oraz Lares będzie niezwykle zaskoczony tym co dzieje się z jego przybocznym.

Avatar Wizados
Moderator
Da się zrobić tak żeby bohater dostał expa dzięki samemu dialogowi?
Czyli bez ruszania tego śmiesznego Story_Globals :v ?

Avatar chupacabra001
Moderator
1) Story Globals służy jedynie do definiowania zmiennych.
2) Tak, dodając tam linijkę:
B_GiveXP(x); [gdzie x to ilość expa]

Avatar Wizados
Moderator
W koloni można czasem zaobserwować dziwne zjawisko.
Zdjęcie użytkownika Wizados w temacie Ciekawostki z gry. (cześci I-III)
Bariera wygląda jak... Cegły?

Avatar chupacabra001
Moderator
To dość częsty bug w Gothicu, że się tekstury pie**olą. W tym przypadku zje**ła Ci się tekstura bariery.

Avatar Wizados
Moderator
Bariera to pół biedy bo w grze wygląda normalnie...
Gorzej z tą palisadą :v

Avatar Wizados
Moderator
Yberion przed śmiercią miał mieć jeszcze jeden dialog...

Yberion: Das Ende...der Schläfer...ich sah...IHN!
Yberion: Wer...?...du bist es, gut. Hör mir zu....
Yberion: Du darfst den Schläfer nicht wecken,... die Wassermagier, ...
Bezimienny: Was ist mit den Wassermagiern?
Yberion: Du musst zu den Wassermagiern gehen. Sie werden es schaffen, hier rauszukommen.
Yberion: Der Schläfer...Ich sah ihn. Er ist ein ...ein ....Dämon!
Yberion: Wenn du die Barriere noch immer vernichten willst,... geh zum Neuen Lager. Berichte ihnen vom Fokus. Sag ihnen...
Yberion: ..sag ihnen das wir herausgefunden haben, wie sich die Foki aufladen lassen, sie sollen...sollen die Barriere vernichten......ihr müsst ....
Yberion: ..das Böse....darf nicht erwachen ....

Yyy... Z tego co mi powiedział tłumacz guugla Yberion powtarzał że śniący to demon i żeby go czasem nie obudzić. Wspomniał też o magach wody i kazał beziowi zanieść im kamień ogniskujący wraz z tą książką z opisem jak to ustrojstwo naładować...

I to by trochę wyjaśniało tekst Cor Angara: Zawsze ufałem Y'Berionowi. Tuż przed śmiercią kazał nam upatrywać nadziei ocalenia w planie ucieczki opracowanym przez Magów Wody.

(wkleiłem to po niemiecku dla ludzi bardziej ogarniętych w dojczwym... Bo czemu nie?)

Avatar Karty
Jeśli gracz w pierwszej części gry wcieli się w Gomeza i pójdzie do Nowego Obozu, zostanie tam najprawdopodobniej zaatakowany przez jego członków. Tak samo w dodatku Noc Kruka do drugiej części gry jeśli chodzi o Obóz Bandytów w Jarkendarze, a dokładniej o bandytę gotującego gulasz który bodajże może Bezimiennego nauczyć siły. Jeśli gracz zamieni się w owego bandytę za pomocą kodów, zostanie on zaatakowany przez pozostałych bandytów, powód tego jest prosty - owy bandyta nie ma na sobie pancerza bandyty.

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
W G2 na drodze która prowadzi z Nowego Obozu (leża lodowego smoka) do Krypty w której był kamień ogniskujący leży szkielet z wbita strzała. Po wyjęciu strzały szkielet znika.

Avatar kozak125
Grzebiąc w pliku gothic.ini (zarówno w Gothic jak i Gothic II), można znaleźć i zmienić wiele opcji niedostępnych w menu gry, między innymi natężenie krwi (0-3; domyślnie 0, czyli brak, w Gothic i 2 w Gothic II). Dodatkowo, jeśli ustawimy natężenie krwi na 3 w Gothic II i mamy mniej niż 50% życia, nasza postać zacznie zostawiać plamy krwi na ziemi. Tłumaczy to, dlaczego alchemik Constantino, poproszony o uleczenie, mówi Bezimiennemu, żeby nie krwawił mu na podłogę.

Kolejną ciekawą opcją (Gothic II) jest możliwość ustawienia losowego generowania się kombinacji do otwarcia zamku za pomocą wytrychu przy wczytywaniu gry. Dokładniej ujmując można ustawić jak długie kombinacje mają być generowane losowo. Przykład: Jeśli ustawimy tę opcję na 6, to wszystkie zamki, które mają kombinację 6. lub mnie ruchów, potrzebnych do ich otwarcia, będą losowane na nowo przy każdym wczytaniu gry. Wszystkie kombinację dłuższe niż sześć ruchów będą niezmienione. Jeśli ktoś szuka wyzwania, to w łatwy sposób można tą opcją zlikwidować pokusę na zapis, znalezienie kombinacji, wczytanie gry i wklepanie gotowej kombinacji bez starty wytrychów.

Avatar Wizados
Moderator
kozak125 pisze:
Grzebiąc w pliku gothic.ini (zarówno w Gothic jak i Gothic II), można znaleźć i zmienić wiele opcji niedostępnych w menu gry, między innymi natężenie krwi

Zdjęcie użytkownika Wizados w temacie Ciekawostki z gry. (cześci I-III)
*kaszlu*

Tylko w G2 tej opcji nie ma...

kozak125 pisze:
Gothic II i mamy mniej niż 50% życia, nasza postać zacznie zostawiać plamy krwi na ziemi
W G1 Działa to tak samo.

Avatar kozak125
Wizados pisze:

W G1 Działa to tak samo.


Być może nie zauważyłem, nie sprzeczam się.

Wizados pisze:

Tylko w G2 tej opcji nie ma....


U mnie nie ma tej opcji dostępnej w G1, chyba że pogrzebię w pliku gothic.ini i ją włączę (wtedy faktycznie pojawia się w menu), więc to pewnie różni się w zależności od kupionego egzemplarza (ja mam na płytce, może mówisz o wersji na steam? *edit* Właśnie sprawdziłem, wersja steam ponoć nie obsługuje polskiej wersji językowej. Tak czy inaczej u mnie tej opcji nie widać). Jeśli chodzi o G2, to jest, ale w plikach .ini, dlatego pisałem o opcjach niedostępnych w menu gry ;).

Tutaj wklejam skopiowany tekst z pliku gothic.ini powiązanym z G2:
bloodDetail=3
; ... details of blood (0 = off), use values from 0 to 3

Avatar kozak125
W G2:NK istnieje możliwość straty doświadczenia. Kiedy rzucimy się w szczelinę niedaleko pirata Owena, dostaniemy +100 doświadczenia jako "premię za wyczyn". Jeśli zdecydujemy się skoczyć drugi raz dostaniemy -100 doświadczenia jako "karę za oszustwo". Za ponowne skoki będziemy otrzymywać odpowiednio +100 i -100 punktów doświadczenia.

Avatar Wizados
Moderator
Ktoś kiedyś narzekał na to, że jak ktoś oberwie to zawsze jęczy głosem Grega...

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Serio kobiety wcześniej nie miały dźwięków obrywania?

Avatar Wizados
Moderator
Tylko te w G2

Avatar
arbuziec
W gothic 1 jest zaklęcie: ,,zmniejszenie potwora", można go także użyć na ludziach, jeśli przedtem zmienimy im gildie na potwora.

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Za takie ciekawostki to ban powinien być xDDD

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Wogle fajny bug jak chcecie sklepac mocnego typa w G1. Wyciągasz broń- on wyciąga. Ty chowasz- on chowa i zaczyna gadać. I w czasie jak on gada wyciągasz szpadel i mu dajesz w mordę 5 razy zanim on ogarnie że go zaatakowałeś.

Avatar janekfanek
w Gothicu III Gorna da się pobić i ma w ekwipunku topór warty 31 tysięcy na rynku 10 tysięcy. jak powstanie to ten topór znowu się pojawia jeśli się go zabrało z ekwipunku

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Szybciej się Jeansa bije, a jego łuk tylko o połowę tańszy.

Avatar janekfanek
Gothic 3 jak się zniszczy Okarę przed wykonaniem zadania z Rakusem to znika 1 puchar z GRY

Avatar janekfanek
1 - 2 w pierwszej wieży Xsardasa w gothicu 1 trzeba dostać się runą a potem drabiną a w drugiej części są schody

Avatar Wizados
Moderator
janekfanek pisze:
1 - 2 w pierwszej wieży Xsardasa w gothicu 1 trzeba dostać się runą a potem drabiną a w drugiej części są schody


Zdjęcie użytkownika Wizados w temacie Ciekawostki z gry. (cześci I-III)

Avatar janekfanek
Lodowy smok mówi że żeby pokonać jego pana trzeba najlepszej zbroii jaką można mieć.
Statystyki zbroi pala i cięzkiej łowcu smoków
150
150
100
75

statystyki zbroi orka elity
150
150
100
100

To jest takie dziwne bo wynika z tego że musielibyśmy mieć zbroje orka elity

Avatar darcus
Moderator
Noo. A wiesz, co jest jeszcze dziwniejsze? Jak ktoś miesza lore z mechaniką.

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
A MU DOŁ

Avatar Wizados
Moderator
janekfanek pisze:
To jest takie dziwne bo wynika z tego że musielibyśmy mieć zbroje orka elity

Zdjęcie użytkownika Wizados w temacie Ciekawostki z gry. (cześci I-III)

Avatar janekfanek
marvin jak wejdziesz w orka elite i nacisniej statystyki masz odpornosci

Avatar jaydenbrop
Nigdy nie jest za późno, aby odzyskać przeszłość i ponownie zacząć budować nową strategię gier. Poza tym kwestie gier też są mi bliskie. Dlatego chciałem zapytać, czy ktoś kiedykolwiek słyszał coś o tym źródle ivibet-pl.com/aplikacja/ ponieważ chcę też zanurzyć się w grach. Chcę poznać Twoją opinię 🙂

Odpowiedź

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku

Dodaj nowy temat Dołącz do grupy +
Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel: Chrzaszcz_Trzcinowy
Grupa posiada 2367 postów, 54 tematów i 47 członków

Opcje grupy Gothic- foru...

Sortowanie grup

Grupy

Popularne

Wyszukiwarka tematów w grupie Gothic- forum na temat serii jednej z najlepszych