Tura 2 Rok 0 Marzec
Świat
Upadek Wielkiego Haxarisu
Stało się to, co było nieuniknione. Haxaris popadł w obłęd i popełnił samobójstwo, a jego państwo rozpadło się na kilka mniejszych. Jest to pewna radość dla kontynentu, jednak z pewnością problem dla krajów, które sąsiadowały z Haxarisem. Albowiem mnóstwo cywili stara się uciec tam, gdzie jest bezpiecznie.
Korumhen (ciemnoniebieski)
Korumhen zostało odkryte przez Wyznawców Pajęczej Królowej.
Królestwo Hirit
Wódz Fajnych Krasnoludów został odpowiednio przyjęty. Przy posiłku z okazji jego przybycia Król Hirit poprosił o wsparcie finansowe, co do jego nowego wynalazku. W ramach nagrody może podzielić się planami.
Anotrolia
Zajmuje kolejne ziemie, na Morzu Ostatni Bastion.
Itolien (ciemnoczerwony, ale wszyscy widzimy co innego)
Itolien zostało odkryte przez ZSR i Ligę Spaczonej Krwii.
Gracze
Demokratyczne Królestwo Półludzi
Wyspa przejęta bez problemów. Żadnych strat. Zdobyto specjalną prowincję drewna.
Niemartwa Horda
Przejęto wszystkie prowincje. Byli tam jedynie wieśniacy, którzy po zabiciu 50 żolnierzy uciekli.
-50 Berserkerów
Zjednoczona Inkwizycja Ludzkości
Wszystkie trzy prowincje zajęte. Żołnierze natknęli się tam na potwory i wielkie kraby. Stracono 125 Szeregowych i 25 Tarczowników.
Inwkizytor na wyspach nie wykrył niczego podejrzanego. Do władcy nie udało się dotrzeć.
Inkwizytor w Wielkim Haxarisie musiał dwukrotnie uciekać przez wojnę domową. Obecnie znajduje się w cześci kraju, która nadal wspiera martwego juz Haxarisa.
Zjednoczony Patriarchat
Brak wiadomości o surowcach specjalnych. Bogacz prawdopodobnie uciekł do Caratu.
Udało się zająć wszystkie prowincje. Y był prowincją specjalną żelaza. Wymordowali oni łącznie 500 Chłopów i 40 bandytów, jednak sami ponieśli straty. Wojska zauważyły niespokojny ruch armii Caratu na nowej granicy z Patriarchatem. Smok zaczął się dziwnie zachowywać, często wylatywał nad Morze Utraconych Marzeń.
Poniesione straty: 300 chłopów, 25 Lekkiej Piechoty, 5 Konnego Ruszenia.
]Klan Słonobrodych
Udało się zająć 3 prowincje ze stratami wynoszącymi 20 Orzełków. Na jednej Orzełki wycofały się z powodu widoku małego fortu, a na drugiej zauważono potężne gniazdo bandytów. Jedno z największych na kontynencie.
Niebiescy... niech im ziemia lekką będzie. Po tym, jak wysłali mały oddział do jaskiń, coś zaatakowało od tyłu i zamordowało większość Orzełków. Pozostał przy życiu tylko jeden. Udało mu się schować w sianie. Jest przerażony, ale udało mu się coś powiedzieć. Niezbyt fajnie, bo to słowo brzmiało "Smok".
Dyplomaci zostali zatrzymani przez trzy brygi i dostali rozkaz odwrotu. Brygi miały flagę Anotrolii.
Związek Niezależnych Miast Ulgardy
Niebieski Jeden przemyśli ofertę.
Raczej oferta dla Wielkiego Haxarisu jest już nieaktualna.
Miecze zostały stworzone. Pozostałe dwie akcje spraw wewnętrznych trwają w najlepsze.
Czerwoni zajęli prowincję, a natomiast Niebiescy tylko jedną. W pozostałych występują ślady cywilizacji, która musi być bardzo stara. I żyją tam elfy.
Republika wysp Morza Wąskiego
Czerwoni musieli się wycofać przez bandytów.
Niebiescy zajęli prowincje bez strat.
Żółci zajęli prowincje, jednak w krótkim czasie po zajęciu zaczęła się burza, która nadal trwa.
Zieloni stracili 100 Piechoty, ale prowincje zajęli.
Liga Spaczonej Krwii
Przydatnych gatunków brak. Ciekawe zostały zjedzone przez te nieciekawe. Odkryto nowe Państwo.
Carzyca jest zainteresowana tymi ratami. Najpierw złoto, później surowce.
Krasnoludzkie Bragi Bogmańskie
Braga zwiadowcza Grumira Złamanej Tarczy zajęła prowincje. Była pusta i zamieszkiwały ją w całości zwierzęta łowne.
Braga bitewna Ciemięża Krwistopalcego: obie zajęte sukcesem. Byli tam tubylcy, jednak byli tak zacofani, że nie byli w stanie wyrządzić żadnych szkód.
Braga bitewna Opioła Palenpyra. Zatrzymali się przed wyspą. Zauważyli przy brzegu kilka okrętów wojskowych, a na lądzie zarysy miast, murów i wież.
Braga bitewna Melha Siwobrodego zajęła w pełni pierwszą wyspę, jednak słuch zaginął o dwóch pozostałych. Tych, którzy mieli się udać na najdalszą wyspę.
Nie udało się zbadać poręcznej broni plującą ogniem i żelazem.
Złodziej został znaleziony w państwie, ukradł plany na większość technologii państwa. Nie uciekł z kraju i ukrywa się w jakiejś prowincji przy górach.
Wyznawczy Pajęczej Królowej
4 prowincje zajęte bez strat, wojska przeciwnika przeniosły się na tereny Wielkiego Haxarisu. Pewnie w ramach zemsty.
Wynalazek Jeden- da się, najprawdopodobniej. Potrzeba jednak znacznie więcej złota, a od czynników złoto/szczęście zależy, ile czasu to zajmie.
Wynalazek Dwa- prace rozpoczęte.
Biedacy są szczęśliwi z tego powodu.
Grupa 25 terrorystów zaczęła sprawiać drobne kłopoty w państwie. Ich przywódcą jest ktoś z innego kraju.
O nowym państwie dowiedzieli się mało. Nizinne, ani śladu wrogich jednostek. Cywili w sumie też, ale Tropiciele tak daleko się nie wysuwali.
ZSR
Obie licytacje przegrane.
Czarni zajęli prowincje, tak samo jak jedną prowincje zajęli Niebiescy.
Zieloni i dwa pozostałe oddziały Niebieskich spotkały problemy w postaci dwóch państw, w tym jedno nowe.
Nowe Wielkie Księstwo Kirndyj-Nielandzkie
Trzy prowincje zajęte. Na wyspie pojawiły się problemy w postaci piratów. Żołnierze zostali przepędzeni bez strat. Na kontynencie natomiast stracono 300 Szeregowych. Nie znaleziono nowych zasobów.
Państwo Fajnych Ku*wa Krasnoludów
Badania siarki i węgla- porażka.
Nowe stopy metali- udało się coś stworzyć, ale jest za mało złota.
Rozwój kowalstwa udany.
Prowincje zajęte, straty 100 Maruderów. Zginęli z powodów olbrzymich krabów. Kutry wyłowiły jedną skrzynie złota. Dwa Kutry zostały zatopione przez nieznaną flotę. W skrzyni było 100 złota.
Kwiat Lasu
Stracono 90 Grzybiaków, zgniłozielone tereny nie zostały zdobyte. Trzy prowincje zajęte bez strat, był to typowy las z małymi zwierzętami.
Do armii dołączyło 50 Długich Łap i 10 Entów.
Inne
PPO
Mały sukces, ale praktycznie zerowy na ramach świata. Potrzeba więcej złota, a i tak ta broń może byc wadliwa.
Liga Badawcza, której nazwy nie pamiętam, ale stworzył ją Rafael
Brak badań.
Herosi
Do ZSR przybył wielki ork w zbroi i dwoma toporami na plecach. Przedstawił się jako Hon Góra i stwierdził, że jest jednym z najstarszych i najpotężniejszych wojowników swojej rasy. Może dołączyć w szerego ZSR, jednak domaga się 50% bonusu z handlu dla siebie. Na zbrojenie i swoje plany.
Zysk: Hon Góra
Straty: Dopóki żyje Hon Góra, stracony jest bonus 50% z handlu.
Do Kwiatu Las wślizgnął się (dosłownie) wąż łucznik. Przedstawił się jako Sssener Usss i stwierdził, że jest jednym z najlepszych łuczników na kontynencie. Powiedział również, że może naprowadzić kraj na drogę bogactwa, ale może się to wiązać z wojną z carstwem.
Zysk: Sssener Usss
Straty: Prawdopodobna wojna z Carstwem.
Cała Inkwizycja Ludzkości mogła sądzić, że na ich ziemie zszedł anioł. I tak to wyglądało. Wojownik ze skrzydłami przywitał się i przedstawił się jako Homes. Powiedział, że pomoże Inkwizycji urosnąć do rangi mocarstwa. warunek jest jeden: na Okres trzech tur nie można werbować jednostek, a cała obecna armia wędruje pod jego (he he) skrzydła.
Zysk: Homes
Straty: Trzy tury bez werbowania jednostek, brak armii w tym czasie.
Demokratyczne Królestwo Półludzi. Niby ukryci, ale jednak... przybył do nich centaur. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że nie pochodzi z ich państwa. Przedstawił się jako Poeq Szybki i stwierdził, że pomoże całemu Królestwu. Jednak muszą w końcu się pokazac na arenie światowej.
Zysk: Poeq Szybki
Straty: Trzeba będzie ujawnić istnienie państwa.
Mapa