Związek Niezależnych Miast Ulgardy
Wydatki
Zostaje powołane 100 Ogień Helsfiadu za 150 złota i 15 każdego surowca.
Zostaje powołane 400 Regularna Armia Ulgardy za 400 złota.
Zostaje powołane 400 Batalionów chłopskich za 200 złota.
Zostaje powołane 600 Korpus Sprzymierzonych Sił Ulgardy za 400 złota.
Zostaje powołane 75 Rdzawej Pięści za 300 złota i 30 żelaza.
Zostaje powołane 100 Ekspedycji karnej za 150 złota, 20 żelaza i po 5 reszty surowców.
Zgodnie w wcześniejszą umową, oddaję 100 sztuk złota Wyznawcom Pajęczej Królowej (Kuba1001).
Zgodnie w wcześniejszą umową, otrzymuję 20 sztuk drewna od Wyznawcom Pajęczej Królowej (Kuba1001).
Przehandlowuję swoje 10 żelaza za 5 żywności Kwiatu Lasu (Rafael_Rexwent).
Przehandlowuję swoje 20 żelaza za 40 sztuk złota od Wyznawcom Pajęczej Królowej (Kuba1001).
Przehandlowuję swoje 30 żelaza za 30 drewna złota od Republiki wysp Morza Wąskiego (Psychopata_).
Zostaje mi 45 złota, 0 żelaza, 0 żywności, 25 kamienia, 40 drewna.
Dyplomacja
Oficjalnie wypowiadamy wojnę byłemu Haxarisowi, który obecnie graniczy od zachodu z ZNMU.
Oficjalnie uznajemy niepodległość państwa, które ukształtowało się na południu.
2. Dywizjon okrętów zostaje oddelegowany do celów Wyznawców Pajęczej Królowej, zgodnie z wcześniejszą obietnicą.
Król nadrzędny wygłasza płomienną mowę, obiecując, że każdy obywatel może spać spokojnie. Ekspedycja karna już ruszyła na zachód, by odebrać to, co się ZNMU należy, i znów zaprowadzić porządek na granicy. Dodatkowo oznajmia, że Bataliony chłopskie będą mieć tam spore zasługi, i nie każdy "nie-obywatel" jest zły. Zły jest jedynie ten, co działa na szkodę obywateli lub państwa przez swą zawiść, jednak ten, który będzie działać na jego korzyść, otrzyma obywatelstwo. A z tym wiąże się oficjalne wstąpienie do ZNMU i otrzymania pełni praw. Zaznaczył także, że samosądy na kimkolwiek, kto nie ma obywatelstwa, będą traktowane z pełną surowością, gdyż prawo Miast Związkowych przewiduje, że osoba nie będąca obywatelem, ma prawo przebywać na ziemiach ZNMU, pracować, zarabiać i uczestniczyć w życiu lokalnym. Sądu może dokonać jedyni urząd, który się tym zajmuje, i ponownie przypomina, iż "nie-obywatele" nie są wrogami państwa. Ponadto król nadrzędny obiecuję, że po zakończeniu zwycięskiej kampanii, każdy żołnierz Batalionu chłopskiego z 1. PP otrzyma z miejsca obywatelstwo, oraz zapewnia, iż nie zapomniał o poprzedniej obietnicy, jeszcze z czasów odkrywania terenów na południu.
Ministerstwo spraw wewnętrznych
3. Pułk ma kontynuować swoje poprzednie zadanie, lecz teraz także zapewnić spokój w regionie CZ1 oraz pozostałych prowincjach kontynentu.
Rada Książąt Miast Związkowych zostaje powołana. Pod dyskusje podaje się obecną sytuację. Każdy ma wygłosić swoje zdanie co do nowego kraju na południu oraz, dopiero co, wypowiedzianej wojnie.
Ruch wojsk
Siła ZNMU przedstawia się w postaci:
2100 Regularnej Armii Ulgardy
21000 Korpus Sprzymierzonych Sił Ulgardy
1800 Batalion chłopski
100 Kłusowników spod Olmandsu
20 Flota Felgonu
475 Rdzawa Pięść
70 Zielona Straż
100 Włócznie Ilitranu
5 Blask księżyca
100 Ogień Helsfiadu
100 Ekspedycja karna
100 Ogień Helsfiagu ma zostać oznaczone jako 1. Szwadron Szybkiego Reagowania wchodzący w skład 1. BPU.
W związku z przyjęciem kawalerii w szeregi 1. BPU oraz wzrostu liczby żołnierzy, związek taktyczny zostaje przemianowany na 1. Dywizję Mieszanych Oddziałów Ulgardy.
Po 25 Rdzawej Pięści, 200 KSSU, 150 Batalionów chłopskich i 150 Regularnej Armii Ulgardy ma otrzymać dyslokację 1. i 2. Pułku Piechoty.
100 Ekspedycja karna ma otrzymać dyslokacje w 1. Pułku Piechoty.
50 Regularna Armia Ulgardy i 50 KSSU ma otrzymać dyslokację w 2. Pułku Piechoty.
1. Dywizjon okrętów ma dotrzeć do F2 i tam wyładować jednostki, które zasilą szeregi 2. SBSP. Na okrętach ma pozostać jedynie 100 KSSU, które występują w roli ochrony dywizjonu. Następnie ma wrócić do portu macierzystego i wpuścić na okręty 25 Rdzawej Pięści, 100 Batalionów chłopskich, 50 Regularnej Armii Ulgardy i 150 KSSU.
3. Pułk Piechoty ma kontynuować swoje zadanie oraz być przygotowanym na przyjęcie rannych z 1. PP, jeńców z działań Ekspedycji Karnej z 1. PP lub oddelegowanie 1/3 sił, w przypadku napotkania oporu wroga, który wiązałby się ze sporymi stratami żołnierzy w 1. PP lub znaczącym spowolnieniem marszu.
2. Pułk Piechoty ma wyruszyć na południe i ustawić się wzdłuż granicy z nowym państwem. NIE atakujemy pierwsi, AGRESJĄ odpowiadamy jedynie na uprzednią agresję wojsk mobilizujących się na naszych terenach.
1. SBSP oraz 2. SBSP maja za zadanie zajmować tereny zgodnie z r*chami wytyczonymi na mapie. Jednostki mają się podzielić na w miarę równe oddziały, by ruszyć po wytyczonych liniach. UWAGA! Nie jesteśmy ekspedycją karną! AGRESJĄ odpowiadamy jedynie na uprzednią agresję tubylców!
1. SSR ma za zadanie czekać w rejonie oznaczonym jako S1, skąd będzie mógł błyskawicznie wspomóc oddziały z całego kraju, w przypadku otrzymania meldunku. Upoważnieni do wzywania ich na pomoc zostają dowódcy jednostek organizacyjnych od plutonu w górę, oraz komendanci policji czy straży miejskiej. W przy śmierci dowódcy w warunkach polowych lub bojowych, należy postępować według wytycznych regulaminu o hierarchiczności stopni.
Aard An'givare ma wspomóc 3. Pułk w działaniach na CZ1, jednak ich wyszkolenie ma sprawić, że będą niewidoczni. Mają wyłapać każdego, kto się przyczynił do buntu, oraz kolejnych prowodyrów. Jeśli zajdzie taka konieczność, mają wolną rękę w dołączaniu do spiskowców w roli podwójnych agentów. Jednak zaznaczamy, że zdrada zostanie nagłośniona, a rodziny pozbawione obywatelstwa i majątku, następnie wygnana w rejon U1, gdzie poprzednio zostali wygnani i pożarci "ciężcy więźniowie". Jednostki Blasku księżyca zostali wybrani do swoich zadań z powodów swojej lojalności i umiejętności, mają o tym wiedzieć.
1. Pułk Piechoty ma zostać wysłany do rejonu W1, gdzie według wytyczonych tras mają się podzielić na, w miarę równe, oddziały. Otrzymano specjalne zezwolenie, JESTEŚMY ekspedycją karną! Każdy wrogi żołnierz ma zostać rozbrojony i pojmany, w przypadku stawiania oporu, zezwala się na użycie wszelkich środków obezwładniających. Nie będziemy palić do cna, jednak jeśli sytuacja tego wymaga, to zezwala się na działania "najpierw bij, potem pytaj", nawet ze skutkiem śmiertelnym wroga, najważniejsze jest życie naszych wojaków. UWAGA! NIE niszczymy, nie palimy, nie mordujemy, nie plądrujemy, nie krzywdzimy ludności cywilnej! Mamy jedynie przejąć region w swoje posiadanie, wyrzucając stąd armię wroga, a cywilów odseparować i następnie poddać działaniom, mającym na celu zachęcić ich do przystąpienia do ZNMU. W przypadku zbrojnego oporu cywilów, a nawet jawnego ataku, żołnierze mają zezwolenie na użycie broni, by chronić własne życia.
Kampania wojskowa
1. Pułk Piechoty ma rozpocząć działania zaczepne już za samym murem, gdzie to puszczone przodem jednostki Rdzawej Pięści rozpoczną walkę. Z murów mają ich osłaniać łucznicy, a zaraz za plecami resztę armii, która ma się włączyć do walki, gdy tylko Rdzawa Pięść napotka opór wroga, który mógłby osłabić jednostki lub spowolnić marsz zaczepny.
Korzystając z zamieszania, Ekspedycja karna ma dostać się chyłkiem na tyły wroga, by tam odszukać prowodyrów walki na granicy, a następne ich ściągnięcie do CZ1, by poddać sądowi. W przypadku niemożności, zezwala się an sąd polowy, w pełnym tego słowa znaczeniu, zgodnie z uprzednim przeszkoleniem.
Następnie ma odszukać podoficerów i oficerów, zarówno wojskowych jak i policji lub straży miejskiej, i odesłanie ich w roli jeńców do CZ1. Tak samo postąpić z ważniejszymi urzędnikami wiejskimi i miejskimi. W przypadku oporu zbrojnego, dopuszcza się wykorzystanie wszelkich form przymusu, wraz ze zgonem wroga, jednakże w tym aspekcie nie ma to być sąd pokazowy.
Po przejściu Ekspedycji karnej na tyłu wroga, 1. PP ma ściągnąć łuczników z murów, i dopiero w ich asyście ruszyć dalej, by wygnać wroga z rejonu W1. Szpica zostaje objęta przez wymieszane jednostki Rdzawej Pięści oraz Regularnej Armii Ulgardy. Batalion chłopski, ze względu na swoje lekkie wyposażenie, ma stanowić straż przednią i boczną, a zarazem daleki zwiad, który ma rozpoznać teren i zaraz poinformować trzon armii. W przypadku możliwości szybkiego kontrataku wroga, dopuszcza się związanie go walką, do czasu przybycia głównych sił. KSSU ma pilnować tyłów i wysyłać swoich żołnierzy na podmianę pierwszych szeregów, kiedy ci będą już zmęczeni lub ranni. Dodatkowo, każde wysłanie jeńców oraz rannych na tyły, za mur, ma być eskortowane przez oddelegowane do tego pododdziały KSSU.
Dowódcy polowi otrzymują także zezwolenie na elastyczną taktykę, by móc się dostosować do warunków na froncie, i jak najlepiej wykorzystać swe siły zbrojne.
Związki taktyczne
1. Dywizja Mieszanych Oddziałów Ulgardy:
1. Pułk Piechoty:
600 Regularnej Armii Ulgardy, 300 Batalionu chłopskiego, 650 KSSU, 225 Rdzawa Pieść, 100 Ekspedycja karna i 50 Kłusowników spod Olmandsu.
2. Pułk Piechoty:
650 Regularnej Armii Ulgardy, 300 Batalionu chłopskiego, 700 KSSU, 225 Rdzawa Pieść i 50 Kłusowników spod Olmandsu.
3. Pułk Piechoty:
450 Regularnej Armii Ulgardy, 150 Rdzawa Pięść, 70 Zielona Straż, 100 Włócznie Ilitranu, 200 Batalionu chłopskiego i 300 KSSU.
1. Samodzielny Batalion Specjalnego Przeznaczenia:
200 Batalion chłopski, 50 KSSU i 150 Regularna Armia Ulgardy.
2. Samodzielny Batalion Specjalnego Przeznaczenia:
400 Batalion chłopski, 50 KSSU i 200 Regularna Armia Ulgardy, 50 Rdzawa Pięść
1. Drużyna Specjalnego Przeznaczenia "Aard An'givare":
5 Blask księżyca.
1. Szwadron Szybkiego Reagowania:
100 Ogień Helsfiagu.
1. Flotylla Ulgardy:
1. Dywizjon okrętów:
10 Flota Felgonu, 25 Rdzawa Pięść 100 Batalionów chłopskich, 50 Regularnej Armii Ulgardy i 250 KSSU.
2. Dywizjon okrętów:
10 Flota Felgonu i 100 KSSU.