Competitive 6v6 - dlaczego większość klas jest rzadziej używana? - Poradnik #2

Temat edytowany przez hey12 - 30 września 2016, 19:38

Avatar hey12
Właściciel
Jeśli ktoś interesował się nieco Współzawodnictwem w TF2 (albo przeczytał to: www.grupy.jeja.pl/topic,46751,prawdziwe-wspolzawodnictwo-w-tf2.html), to zapewne ma świadomość tego, że standardowy zestaw klas składa się z 2 żołnierzy, 2 skautów, 1 demomana i 1 medyka. Klasy te nazywane są Generalistami, ponieważ stanowią połączenie dużej mobilności + duża ilość zadawanych obrażeń (w przypadku medyka jest to wysoka mobilność + umiejętność leczenia, a także ładunek Ubercharge, dzięki temu jest on zawsze niezbędną klasą). Generaliści są użyteczni zarówno podczas ataku jak i podczas obrony. Co z resztą klas? Dlaczego tak rzadko są używane na mapach 5cp i Król Wzgórza? Są to klasy nazywane Specjalistami, dzielimy je na Defensywne, używane do obrony i "Pick klasy", których głównym celem zdobycie dobrego Picka/killa (np. zabicie medyka lub demomana)

Klasy defensywne:
1. Heavy (Gruby) - przecież ma największy DPS (damage per second) w grze, a także aż 300 punktów zdrowia (450 z overhealem)! Dlaczego jest tak rzadko używany? Pierwszym i najważniejszym powodem jest bardzo mała mobilność. Heavy jest najwolniejszą klasą w grze. Posiada również największe hitboxy, dzięki czemu bardzo łatwo jest go trafić. Jednakże, Heavy jest najprzydatniejszy na obronie lasta (ostatniego punktu, tego przy respawn roomie), ponieważ last najczęściej jest tuż przed respawn roomem i dzięki temu nie potrzebuje dużej prędkości. Heavy z 450 HP jest trudnym celem do zdjęcia, zwłaszcza, że może zadać on ogromną ilość obrażeń swoim minigunem. Na mapach typu Atak/Obrona Heavy jest również bardzo częstym wyborem podczas obrony. Po obronionym laście najczęściej Heavy zmienia klasę na Skauta lub Żołnierza (w zależności kim grał wcześniej).
2. Pyro - ulubiona klasa nowych graczy, posiada on 175 HP (260 z overhealem) i prędkość na poziomie "100%" (115% z Powerjackiem/Lewarkiem, dla przykładu Skaut ma prędkość na poziomie 133%), czyli tym samym co Snajper i Inżynier. Pyro jest jedną z najrzadziej używanych klas na meczach 6v6 głównie przez to, że ma niewielką mobilność i mały zasięg. Jedyną użyteczną umiejętnością Pyra jest Airblast, dzięki któremu może odbijać rakiety, granary itp. a także inne osoby, szczególnie przydatne jest to jeśli przeciwnik użył Ubercharge. Głównym zadaniem pyra jest odpychanie Ubera, a także ochrona Combo (najczęściej Medyk+Pocket Soldier i Demoman). Pyro raczej nie jest używany poza obroną lasta.
3. Inżynier - jest mało mobilny (100% speed, tak jak Pyro i Snajper) i ma tylko 125 HP. Inżynier jest przydatny dzięki możliwości wybudowania Działka, a także innych konstrukcji. Niestety, wybudowanie się zajmuje bardzo dużo czasu, dlatego Inżynier jest używany tylko do obrony lasta. Głównymi zaletami działka jest to, że może ono neutralizować skaczących Żołnierzy i Demomanów, nawet z uberem. Przed wejściem na na lasta przeciwny team często musi skoncentrować się na zniszczeniu działka i zmarnować na to Ubercharge, inaczej nie będą mogli wejść.

"Pick" klasy
1. Snajper - jest on najczęściej używaną klasą ze Specjalistów, na niektórych mapach nawet zawsze. Posiada on niewielką mobilność (100% speed) i tylko 125 HP. Snajper jednak może zdjąć dosłownie każdą klasę na jeden headshot z full charge, a także headshotem bez charge może zabić takie klasy jak Medyk, Skaut, Inżynier, Snajper, Szpieg (chyba, że mają overheal). Snajper może z łatwością skontrować Heaviego, nawet jeśli ma 450 HP. Dobry snajper może bardzo utrudnić grę przeciwnej drużynie, a nawet ją unieszkodliwić.
2. Szpieg - jest chyba najrzadziej używaną klasą w grze, posiada on prędkość na poziomie 107% (tak samo jak medyk) i tylko 125 HP. Szpieg jest klasą, której zadaniem jest zabicie najczęściej medyka lub demomana, po czym uciec, chociaż najczęściej po udanym backstabie umiera. Z tego powodu - po co go brać, skoro snajper może zrobić to samo, a nawet lepiej, bezpieczniej i ma zawsze możliwość wykonania powtórki po nieudanym strzale? Szpieg jest używany głównie wtedy jeśli przeciwna drużyna ma znaczną przewagę procentową Ubercharge i jego celem jest zabicie Medyka. Główną zaletą Szpiega jest możliwość bycia niewidzialnym przez bardzo długi czas, dzięki czemu może łatwo przejść na tyły przeciwnika i wykonać backstaba (udany backstab = zawsze kill) + podać cenne informacje swojej drużynie.

jakieś pytania? :V

Avatar gulasz88
Akurat w królu wzgórza zawsze gram Inżynierem z Gunslingerem, szczególnie na moim ukochanym Viaduct. Teleport w tym trybie jest nieoceniony, podobnie jak dyskretny dispenser, oraz oczywiście mini sentry. To tylko moje odczucia, ale moja strategia zawszę się sprawdza.

Avatar hey12
Właściciel
Ponownie: Chodzi mi o prawdziwy Competitive, który istnieje od 2007 i jest tworzony przez społeczność, a nie o tryb rankingowy wydany przez Valve, gdzie poziom gry jest setki razy niższy. Gunslinger jest zbanowany w 6s, a Viaduct nie jest mapą graną na meczach, natomiast gra się ulepszoną wersję tej mapy - Product.

Avatar gulasz88
Ech, szkoda. Naprawdę lubię korzystać z Gunslingera, bo zmniejsza nieco bierność inżyniera w grze. BTW. A czy TF2 Nie istnieje czasem od 2011?

Avatar hey12
Właściciel
TF2 wyszedł w 2007, w 2011 stał się grą F2P.
Jeśli jesteś zainteresowany to mogę nawet wyjaśnić czemu Gunslinger ma bana.

Avatar gulasz88
No dajesz. Chętnie się dowiem. Choć pewnie chodzi o to że jest zbyt upierdliwy.

Avatar hey12
Właściciel
Format 6s polega nas szybkiej i dynamicznej grze, dlatego bardzo ważna jest mobilność i klasy które takową posiadają. I teraz wchodzi taki engie na mida i stawia minidziałko. Żołnierz przeciwnego teamu chce skoczyć - nie skoczy bo działko mu to utrudni. Albo skaut chce przejść - nie przejdzie. Albo engi ucieka przed skautem/żołnierzem/kimkolwiek i stawia minidziałko w rogu - najpierw musisz zniszczyć działko, co jest ogromnym problemem dla skauta. Ok, eng dostaje jeszcze +25 HP, czyli dzięki temu i minidziałku jest on po prostu upgradem skauta. Engie na midzie wymuszałby pasywniejszą grę. Chcesz atakować ze swoim teamem? Walcz 6v6, tyle że oni mają enga mogącego rozstawić 2 minidziałka bez brania metalu.
Ogólnie zwyczajny Inżynier to po prostu wolniejszy skaut z nieco gorszą bronią. No i nie oszukujmy się - każdy inżynier musiałby tego używać na 5cp i koth.

Avatar gulasz88
Rozumiem, ale i tak mi trochę szkoda.

Avatar hey12
Właściciel
Zawsze jeszcze masz Highlander (9v9) - tam większość broni nie ma bana, w tym Gunslinger.

Odpowiedź

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku

Dodaj nowy temat Dołącz do grupy +
Avatar hey12
Właściciel: hey12
Grupa posiada 3508 postów, 222 tematów i 187 członków

Opcje grupy Team Fortress 2

Sortowanie grup

Grupy

Popularne

Wyszukiwarka tematów w grupie Team Fortress 2