Idąc od lewej:
1) Pion - 1 punkt
2) Wieża - 5 punktów
3) Skoczek (a nie jak niektórzy mówią "koń") - 3 punkty
4) Goniec (Nie laufer) - 3 punkty, aczkolwiek czasami daje mu się 3,5, ze względu na to, że przydaje się lepiej w większej ilości sytuacji na planszy niż skoczek. Powinieneś wiedzieć, że gońce sprawują się lepiej w otwartych pozycjach z kolei skoczki w zamkniętych, z uwagi na ich zdolność do przeskakiwania.
Hetman (nie damka czy królówka) - 9 punktów.
Król - brak wartości, najważniejsza bierka
Warto znać wartości poszczególnych figur, żeby nie popełniać błędów w postaci wymiany, np. dwóch figur lekkich (figury lekkie - skoczki i gońce) za wieżę lub dwóch wież za hetmana. Ale pamiętaj, że wszystko zależy od pozycji, bo w szachach nic nie jest uniwersalne. Ale w przypadku zwykłych sytuacji na planszy, takie wymiany są błędem i powinno się ich wystrzegać.