Na początek trochę o świecie
Miejsce akcji
Waszym polem gier i zabaw jest glob, którego pełną mapę widać poniżej, nazywany zazwyczaj po prostu Światem. Jest niewiele mniejszy od Ziemi, a warunki przyrodnicze na nim panujące bardzo zróżnicowane, tak, że znaleźć tu można praktycznie każdy biom spotykany na naszej planecie, a także, ze względu na działanie magii, wiele niespotykanych, macie więc sporą dowolność przy tworzeniu państw.
Przy różnorodnym stopniu rozwoju poszczególnych cywilizacji nie każdy ma dostęp do pełnej mapy świata. Wielkość poznanej przez dane państwo części może być jedną z cech ustalanych przez GM po zaakceptowaniu, wraz z innymi wadami, zaletami i specyfikacjami
Czas akcji
Nie będę się tu skupiał na tym, jak wiele lat temu skały w kosmosie wzajemnie się pozderzały, tworząc planetę, na której przyszło wam grać, zwłaszcza, że historia jest pod tym względem nieco bardziej skomplikowana i znana nielicznym - chodzi tu bardziej o poziom ogolnego rozwoju cywilizacji w porównaniu z tym znanym z historii Ziemi. Można przyjąć, że najbliżej jest mu do lat 20 XX wieku - jak w Europie i Ameryce Północnej dla największego z kontynentów, Aurelis, jak w Azji dla tego najbardziej wysuniętego na południe od Aurelis, Simin, jak w Afryce dla drugiego pod względem wielkości lądu, Mateo i jak w Oceanii dla pomniejszych wysepek na południu. Należy przy tym jednak pamiętać, że z racji zróżnicowania gatunków rozumnych i istnienia magii w świecie znajdzie się również miejsce dla państw zacofanych, jak na tę standardy. Nie jest tu niczym niezwykłym królestwo feudalne lub nawet zbitek plemion koczowniczych - poziom podany powyżej należy traktować nie jak ścisły wyznacznik, a raczej maksymalny poziom startowy dla waszego państwa
Historia
Historia powstania świata jest przez różne ludy różnie tłumaczona, jednak nauka daje realne przesłanki by sądzić, że glob ten został ukształtowany świadomie przez jakiegoś rodzaju rozumny byt lub byty. Stało się to jednak tak dawno, a od tamtego czasu na świecie pojawiło się tyle różnych nowych czynników, niektórych z innych wymiarów, innych z naturalnej kolei rzeczy, że wasze państwo na pewno nie jest w żaden sposób powiązane z tamtymi wydarzeniami. Możecie więc śmiało puścić wodze fantazji i wymyślić tak orginalną historię, hak wam się zamarzy, oczywiście w granicach logiki i dobrego smaku. Jest jedno ale - obowiązuje kanoniczność chronologiczna. Oznacza to, że nie możecie w historii zawrzeć czegoś sprzecznego z historiami państw zaakceptowanych wcześniej - dobrze więc skończyć swoją robotę jak najszybciej.
Fauna, flora i inne przejawy życia
Jako że świat ten został stworzony świadomie, nie naturalnie, jest przesycony magią a ponadto kilkukrotnie łączył się z innymi światami i wymiarami nie ma pod tym względem żadnych ograniczeń, wszystko znajdzie tu dla siebie kąt, oczywiście w granicach dobrego smaku i przy odpowiednim opisaniu. Są dwa haczyki - po pierwsze zdejmuje to ze mnie wszelkie ograniczenia co do istot, które mogą was nękać (będzie to zależało od losu, mojej kreatywności, sympatii i zbalansowania rozgrywki). Po drugie, w celach zbalansowania pewne cechy ras ustalać będę ją - na przykład chcecie grać smokami pożerającymi na jeden chaps mamuta? Licz się z niebotycznymi cenami w żywności oraz rozrodnością i liczebnością takimi, że jedna śmierć będzie dla ciebie utratą 20% populacji. No, bo nie macie co liczyć na nieograniczoną ilość ludzi, z których możecie zrobić tyle jednostek, ile wam starczy surowców - ale o tym w innym miejscu tego tematu