[Sezon II] Rozgrywka

Avatar Vader0PL
Właściciel
Przykładowa Tura

Samobójcy z krainy Jos

Wydatki
Za całość swojego złota rekrutuję Poborowych (Łącznie 100 Poborowych)

Wojna
Wysyłam wszystkie swoje jednostki (101 Poborowych) na zaznaczoną prowincję, mają ją przejąć.

Taktyka
Szturm

Dyplomacja
Wypowiadam wojnę Imperium Zagłady.

Mapa
Zdjęcie użytkownika Vader0PL w temacie [Sezon II] Rozgrywka

Podsumowanie
Z handlu otrzymuje 10 żywności, tracę 2 tyś. złota.
Wydaję 100 złota

Ważne! Jeżeli nie wspomnieliście o zyskach i stratach z handlu w Podsumowaniu, nie będą one uwzględnione w nowej turze!

Avatar Vader0PL
Właściciel
Tura 0 Rok 0 Styczeń
[i]Nastały Nowe Czasy, gdy ewolucja skończyła swoją robotę. Nowe państwa powstały, jednakże nic o nich nie wiadomo. Choć istnieje pojęcie Nazarisa, to nikt nie wie, co oznacza. Jest to nowy początek dla wszystkich, ale czy jednak wszystko ze Starego Świata zostało unicestwione?
Zdjęcie użytkownika Vader0PL w temacie [Sezon II] Rozgrywka

Avatar janekfanek
Ostoja pustyni

Wydatki
Kupuje 200 konnych chłopów za 300 złota 20 żywności 10 reszty
Kupuje 500 oszczepników konnych za 600 złota 25 żywaności

Wojna
Wysyłam oddziały po 250 konnych oszczepników


Taktyka
okrążanie przeciwników i zabijanie samotnych wrogów pod koniec szturm

Dyplomacja
próbuje się porozumieć z Zrzeszenie Bractw Asasynów
wywołuje wojnę Mieczysławowo Górne
Próbuje nawiązać sojusz z Żebra Nazarisa


Mapa
zapodaj.net/62c53b9d2148f.png.html

Podsumowanie
Tracę 900 złota 100 żywności 10 reszty
z handlu dostaje 40 złota 30 drewna 15 żelaza 30 złota

Avatar Dark_Dante
Gondurgia


Wydatki

Werbuję 200 Bestii za 100 złota.
Werbuję 400 Oddziałów bocznych za 400 złota.
Werbuję 10 Korwet za 200 złota, 50 drewna i 25 reszty.

Przehandlowuję swoje 55 żelaza za 50 drewna od Karo (bulorwas).
Przehandlowuję swoje 20 żelaza za 20 kamienia od Narodu Wybańskiego (bot).
Przehandlowuję swoje 10 drewna i 30 złota za 15 żywności od Ostoi Pustyni (janekfanek).

Przekazuję 100 złota na projekt "Rodowód demonów".
Przekazuję 100 złota na projekt "Król Rybak".


Zostaje mi 70 złota, 0 żelaza, 0 drewna, 5 kamienia i 0 żywności.


Dyplomacja

Zawiązano sojusz militarny ze Zjednoczonymi Klanami Północy.


Ministerstwo spraw wewnętrznych

Chociaż czasy są ciężkie, to królowa Estrin Vyhlaankt wystosowuje odezwę do narodu. Wzywa do zjednoczenia, siły oraz wzajemnej tolerancji. W tych jakże niebezpiecznych czasach należy trzymać się razem. I chociaż nie uważamy Klan Zielonowłosego Niedźwiedzia za naszego wroga, to musimy przygotować się na najgorsze uczynki z jego strony. Chociaż Gondurgia to wiele różnic, to w owej różnorodności jest nasza siła i tolerancja jest jedną z naszych głównych cnót.


Ruch wojsk
Siła Gondurgii przedstawia się w postaci:
1 400 Oddziały boczne
200 Bestie
10 Korwety

Jednostki mają się zorganizować w podane poniżej jednostki organizacyjne.

1.PP ma za zadanie bronic granic przed ewentualnym atakiem wrogich państw ościennych.
1.KSP "Łowczy" ma za zadanie skorzystać ze swoich specjalnych zmysłów, i wytropić ewentualnych szpiegów próbujących dostać się za nasze granice. W przypadku złapania, przesłuchać na miejscu i odesłać do lochu w stolicy celem dalszego śledztwa.

1.DK ma za zadanie wyruszyć z portu macierzystego, wraz z obstawą w postaci 100 Oddziałów bocznych, które od teraz są stałą obsadą ochrony okrętów, podzielić się na dwa równe oddziały i wyruszyć zgodnie z zaznaczonymi trasami.
Na pokład ma wejść także 2.KSP "Flagowiec", zejść na ląd i zając go w imieniu Gondurgii. Po wyładowaniu, okręty mają wrócić do portu macierzystego.
Zdjęcie użytkownika Dark_Dante w temacie [Sezon II] Rozgrywka


Związki taktyczne
(1 600)


1. Pułk Piechoty Gondurgii:
(1 600)

1. Pułk Piechoty:
1 200 Oddziały boczne i 100 Bestie.
(1 300)

1. Kompania Specjalnego Przeznaczenia "Łowczy":
100 Bestie.
(100)

2. Kompania Specjalnego Przeznaczenia "Flagowiec":
100 Odział boczny.
(100)


1. Dywizjon Marynarki Gondurgii:

1. Dywizjon Korwet:
10 Korwety i 100 Oddziały boczne.

Avatar Psychopata_
Na razie tylko sobie handel zapisuje i jeszcze kilka innych
Zakon żelaznego serca

Wydatki
100 na projekt "Zakonny ogień" oraz 200 na projekt "Twardsze serce"
Zaklęta zbroja 100 za 200 złota, 20 specjalnego

Wojna
Ch** wi. Coś będzie chyba.

Taktyka
Ch** wi. Coś będzie chyba.

Dyplomacja
Jak na razie to rozmowy z Nową i Starą Ewenrą.

Mapa
Ch** wi. Coś będzie chyba.

Podsumowanie
Za 400 złota, 30 żelaza, 10 reszty kupiłem technologie palnego oleju od Zrzeszenia Bractw Asasynów.
Ogólne zyski i straty wliczając handel: minus 900 złota, 60 żelaza, 10 reszty; plus 10 drewna

Avatar bulorwas
Karo

Wydatki
500 na projekt "Plaga"
Wojna
Veretard Van Igni, Xerxen Van Igni, Mitta Sev Shadit i wojskowi z Wodorotlenkowa mają przeszkolić całą armię Karo.
Taktyka
Skupić się na możliwościach obronnych jednostki i współpracy poszczególnych oddziałów.

Dyplomacja
Polepszam stosunki z Wodorotlenkowem, a tak poza tym to chyba nic.
Podsumowanie
-30 drewna +200 złota +3 wojskowych Wodorotlenkow
-50 drewna +55 żelaza Dark_Dante

Avatar Angel_Kubixarius
Rój

Wydatki
Projekt 'Nie jest wcale martwy ten, co drzemie wiekami...' - 250 zł
Projekt 'Nie ma ostrej granicy między tym co realne i nierealne' - 250 zł
TOP SECRET - ( ściśle tajne)
Wojna
------------------
Taktyka
-----------------
Dyplomacja
układy polityczne zaproponowane większości regionu...
mała wojenka polityczna z niedoewoluowanymi elfami z Gondurgii
Mapa
-------------------
Podsumowanie
Wydaję 500 zł w badania oraz (ściśle tajne) na (ściśle tajne)

Avatar Kuba1001
Zjednoczone Klany Północy

Wydatki
Werbuję 10 Mamutów za 350 złota, 35 żywności.
Werbuję 100 Rębaczy za 120 złota, 10 specjalnego, 5 reszty.
Werbuję 100 Tarczowników za 120 złota, 10 specjalnego, 5 reszty
Werbuję 300 Łuczników Wikingów za 345 złota, 15 specjalnego

Wojna
Zabezpieczenie granic przed atakiem Narodu Wybańskiego, ewentualny kontratak. Zajęcie białych prowincji.

Taktyka
Czerwona strzałka - 200 Wikingów i 100 Łuczników Wikingów. Mają zająć prowincję, powinno pójść gładko. W wypadku napotkania silniejszego wroga niech się wycofają, jeśli wróg będzie słaby lub nie będzie go wcale: Zająć prowincję. Strategia jest prosta: Łucznicy Wikingów i Wikingowie z łukami stają z tyłu i ostrzeliwują przeciwnika tak długo, jak się da, pozostali Wikingowie ich chronią. Następnie atak piechoty, który ma rozbić to, co zostało z zasypanego gradem strzał wroga.
Pomarańczowa strzałka - Są to siły, które zostały wysłane wyżej, lecz dzielą się na pół i zajmują obie prowincje. Taktyka taka sama, acz niech nie podejmują akcji, jeśli zostali poważnie osłabieni w wyniku zajmowania wcześniejszej prowincji. Wtedy zamiast ataku mają pozostać na owej prowincji i ją bronić.
Niebieskie strzałki - Atak na Naród Wybrański, acz jest to jedynie forma zabezpieczenia, gdyby jego wojska nas zaatakowały, więc jest wdrażany wraz z chwilą ataku, nie wcześniej i nie bez prowokacji. Każda strzałka to dwa Mamuty, 20 Rębaczy, 20 Łuczników Wikingów, 100 Wikingów, a więc łącznie rusza 10 Mamutów, 100 Rębaczy, 100 Łuczników Wikingów i 500 Wikingów. Mają zaatakować wroga i zdobyć jego tereny, przede wszystkim użyć Mamutów do szarż na wrogie formacje oraz Łuczników Wikingów do ich osłabiania. Ataki Wikingów mają prowadzić Rębacze. Jeśli atak wyjdzie bezpośrednio na te prowincje, z których ma być prowadzony kontratak, to owe siły mają bronić się na nich, taktyka taka sama, i ewentualnie kontratakować, jeśli owe siły nie zostaną zbytnio uszczuplone.
Pozostałe siły, czyli 100 Tarczowników, 100 Łuczników Wikingów i 300 Wikingów. Mają skupić się na obronie tylko i wyłącznie granicy z Narodem Wybańskim i nikim innym. Jeśli wróg zaatakuje, Łucznicy mają kryć się za Tarczownikami i ostrzeliwać wroga, a po jego zmiękczeniu do ataku ma ruszyć piechota w postaci Wikingów. Ponadto spychać wroga w kierunku jego pozycji wyjściowych, a więc w większości tych, które później zostaną zaatakowane.

Dyplomacja
Zawarłem koalicję z Gondurgią (Dante), P.W.X i kilkoma innymi państwami ościennymi.
Zawiązałem sojusz militarny z Gondurgią (Dante).
Przekomarzałem się trochę z Klanem Zielonowłosego Niedźwiedzia i Narodem Wybańskim.

Mapa
Zdjęcie użytkownika Kuba1001 w temacie [Sezon II] Rozgrywka

Podsumowanie
Na wydatki wydałem łącznie 935 złota, 45 żywności, 10 kamienia, 10 żelaza i 35 drewna.
Zyskałem 10 żelaza, a straciłem 10 drewna w wyniku handlu z Państwem Zakonu Żelaznego Serca (Psychopata).
Zyskałem 35 żywności, a straciłem 50 złota i 25 drewna podczas handlu z Ostoją Pustyni (janekfanek).
Zyskałem 10 kamienia, a straciłem 10 drewna w wyniku handlu z Imperium Wiecznego Ognia (Czerwony Ziomuś).
Moje łączne zyski z handlu to 10 żelaza, 10 kamienia i 35 żywności, a łączne straty to 50 złota i 45 drewna.

Avatar maxmaxi123
TrójPaństwo

Wydatki
300 szeregowych za 300 złota
100 kawalerii za 150 złota, 10 drwa i 5 reszty
100 łuczników za 125 złota, 10 drwa i 5 reszty

Badania
425 złota idzie na projekt "Mon"

Handel
40 drwa za 40 żelaza z cesarstwem cyca... Nagato.

Podsumowanie
- 1000 złota(chyba że się przeliczyłem, to wtedy reszta idzie na badania)
- 60 drwa ( wydatki, handel)
- 10 reszty
+ 40 żelaza

Avatar wiewiur500kuba
Zaklinacze

Wydatki
Jeźdźcy Mugriderów 100 za 150 złota, 15 specjalnego, 10 reszty
Bazyliszki 500 za 500 złota

Handel
+ 10 żelaza, od Rothanii
+100 złota, od Rothanii
- 20 żywności dla Rothanii

Podsumowanie
-650 złota
-35 żywności
- 10 drewna
- 10 żelaza
- 10 kamienia

Avatar
Konto usunięte
Dałem turę później, bo żyję w innej strefie czasowej i u mnie jest 22.00
Imperium Wiecznego Ognia



Wydatki


Wojna


Taktyka


Dyplomacja

Mapa


Podsumowanie
Handel z Kubą:
-10 kamienia,
+10 drewna,
Handel z Rafem
-20 kamienia,
+20 żelaza,

Avatar Rafael_Rexwent
Rothania

Handel
z TrójPaństwem: -40 żelaza, +40 drewna
z Zaklinaczami: - 10 żelaza, -100 złota, + 20 żywności
z Imperium Wiecznego Ognia: - 20 żelaza, +20 kamienia
Skarbiec po handlu: 900 złota, 30 żelaza, 50 drewna, 30 kamienia, 30 żywności

Wydatki
Buduję 10 Korwet typu Jintsuu za 300 złota, 30 drewna, 20 reszty
Buduję 15 Kanonierek za 200 złota, 20 drewna, 10 reszty
Werbuję 100 Harcowników za 120 złota
200 złota na Ku rodzimym latarniom (PW)

Flota Bojowa Rothanii
1 Flotylla patrolowa
*1 Szwadron patrolowy
•3x Korweta Jintsuu
*2 Szwadron patrolowy
•2x Korweta Jintsuu
*3 Szwadron patrolowy
•2x Korweta Jintsuu
*4 Szwadron patrolowy
•3x Kanonierka
*5 Szwadron patrolowy
•3x Kanonierka
*6 Szwadron patrolowy
•3x Kanonierka

1 Flotylla dalekomorska
*1 Szwadron zwiadowczy
•Korweta typu Jintsuu
•2x Kanonierka
*2 Szwadron zwiadowczy
•Korweta typu Jintsuu
•2x Kanonierka
*3 Szwadron zwiadowczy
•Korweta typu Jintsuu
•2x Kanonierka

Wojna
Zdjęcie użytkownika Rafael_Rexwent w temacie [Sezon II] Rozgrywka
Granatowa strzałka - 1 Szwadron zwiadowczy (100 Harcowników / 120 ładowności)
Błękitna strzałka - 2 Szwadron zwiadowczy (100 Harcowników / 120 ładowności)
Fioletowa strzałka - 3 Szwadron zwiadowczy (100 Harcowników / 120 ładowności)
Zaznaczone pomarańczowym obrysem i podpisane strefy morskie - sektory patrolowe dla 1 Flotylli Patrolowej (numery oznaczają Szwadron przydzielony do patrolowania konkretnej strefy)
Reszta sił (800 Harcowników) - Patrolowanie granic oraz działania przeciw-bandyckie

Taktyka
Dla Szwadronów zwiadowczych (+ obecnych na pokładach Harcowników):
Starając się unikać ewentualnych walk morskich (jeśli napotkają przeważające siły wroga to mają się wycofać) wszystkie okręty ze Szwadronów mają dopłynąć do wyznaczonych wysp po po czym dokonać desantu przewożonej na swoich pokładach piechoty. Jeśli na brzegu zostanie napotkana siła żywa ewidentnie sprawiająca wrażenie wrogiej to kanonierki oraz korwety mogą ją ostrzelać, by osłonić szturmujących Harcowników. Harcownicy mają za zadanie przeprowadzić rekonesans wysp i w razie niewykrycia wrogów przejąć je ku chwale Rothanii. W razie napotkania przeważających nieprzyjacielskich sił sprowokować je do pościgu i skierować na wybrzeże wprost pod ostrzał balist i skorpionów sojuszniczych okrętów. Następnie kontynuować rekonesans.
Dla Szwadronów patrolowych:
Patrolować wyznaczone obszary, a wszelkie wpływające jednostki wpierw ostrzec o wpłynięciu na wody terytorialne Rothanii, zaś w razie braku kontaktu bądź otwartej wrogości przystąpić do działań bojowych. Gdyby Szwadrony 4,5 lub 6 nie mogły dać sobie rady z nagłym wrogiem mają wezwać wsparcie cięższych korwet z sąsiednich sektorów (2 lub 3).
Dla sił lądowych:
Prowadzić patrole (ale w żadnym razie nie prowokować sąsiadów do wojny), w razie wkroczenia wroga stosować zasadzki i ataki typu "uderz-odskocz".

Dyplomacja
Nawiązanie pokojowych stosunków ze Starym Imperium Kologeum i Królestwem Juvlivu

Mapa
Zdjęcie użytkownika Rafael_Rexwent w temacie [Sezon II] Rozgrywka

Podsumowanie
Handel po raz ponowny...
z TrójPaństwem: -40 żelaza, +40 drewna
z Zaklinaczami: - 10 żelaza, -100 złota, + 20 żywności
z Imperium Wiecznego Ognia: - 20 żelaza, +20 kamienia
Wydatki ogólne po przeliczeniu handlu:
- 820 złota (620 werbunek, 200 badania)
- 50 drewna
- 30 żelaza
- 30 kamienia
- 30 żywności

Avatar Taczkajestfajna
Zrzeszenie Bractw Asasynów

Wydatki

-Werbuję 200 Lekko uzbrojonych asasynów za 250 złota, 30 specjalnego, 20 reszty.

-Werbuję 200 bojowników za 200 złota.

-Początkowo wydaję 300 złota na projekt Odkryj, zwiedź, podbij.

Wojna

Póki co - nic.

Taktyka

Oddziały są oznaczone żółto-czarnymi kołami.

Oddział A - 250 bojowników, 40 lekko uzbrojonych asasynów.

Oddział B - 250 bojowników, 40 lekko uzbrojonych asasynów.

Oddział C - 250 bojowników, 40 lekko uzbrojonych asasynów.

Oddział D - 250 bojowników, 40 lekko uzbrojonych asasynów.

Oddział E - 200 bojowników, 40 lekko uzbrojonych asasynów.

Oddziały ustawiają obozy w pobliżu murów tworzących granicę.

Dyplomacja

Work in progres.

Mapa

Zdjęcie użytkownika Taczkajestfajna w temacie [Sezon II] Rozgrywka

Podsumowanie

Handel
+400 złota, 30 żelaza, 10 reszty za sprzedaż technologii palnego oleju do Zakonu Żelaznego Serca.

Aktualny stan skarbca: 1000 złota, 100 żelaza, 0 drewna, 0 kamienia, 0 żywności.

Avatar Vader0PL
Właściciel
Tura 1 Rok 0 Luty
Nadal panuje Zima

Świat
Wojna Narodu Wybańskiego ze Zjednoczonymi Krajami Północy, agresorem jest ten drugi.
Mieczysławowo Górne zostało zaatakowane przez Ostoję Pustynii i przez Żebra Nazarisa.
Odbyły się ćwiczenia wojsk Karo, nad nimi miało oko również Wodorotlenkowo.

Gracze

Ostoja Pustyni
Zajęto trzy prowincje ze stratami wynoszącymi 75 konnych oszczepników. Nie zajęto czwartej prowincji ze względu na północnego sąsiada, który uderzył tam wcześniej z wiekszą przewagą liczebną.

Gondurgia
Projekty ruszyły, to jeszcze trochę zajmie. Mile widziany kolejny dochód pieniężny. Klan jest jednością i każdy mieszkaniec obiecuje bronić swoich praw przeciwko agresorowi.
Zajęto tereny bez strat. Choć są tam ślady cywilizacji, to jednak obszary nie były zamieszkane.

Zakon Żelaznego Serca
Ogień Zakonny ruszył, Twardsze serce to porażka. Obecny poziom technologiczny państwa nie pozwala na coś takiego.

Karo
Żołnierze wyszkoleni, ich jakość bojowa wzrosła o 5%.
Projekt Plaga to porażka. Przydałby się aktywny Mag tej dziedziny.

Rój
Klan Zielonowłosego Niedźwiedzia poleca zmobilizowanie jak największej armii.
1 projekt porażka, 2 ruszył i kiedyś być może uda się go wcielić w życie.

Zjednoczone Klany Północy
Udało się zająć piałe prowincje, ale natknięto się tam na Naród Wybański. Mała sprzeczka i walka o tereny, w której śmierć poniosło 30 Wybańskich i 5 Wikingów (Waszych).

Trójpaństwo
Projekt ukończony w 75%. Za turę ostateczny wynik, nie trzeba już niczego dopłacać.

Zaklinacze
Nic

Imperium Wiecznego Ognia
Nic

Rothania
Zajęto bezludne wyspy. Projekt udany, wszedł w masowy użytek.

Zrzeszenie Bractw Asasynów
Wojska są na granicy, obecnie spokój.

Zdjęcie użytkownika Vader0PL w temacie [Sezon II] Rozgrywka

Avatar Rafael_Rexwent
Rothania

Wydatki
Werbuję 100 Harcowników za 120 złota
Rozpoczynam pracę nad WPB i przeznaczam na to 1000 złota z czego 300 złota idzie na „Renkinjutsushi”, 300 złota na „Kuchikukan”, a 400 złota na „Tama-hagane” (PW)

Flota Bojowa Rothanii
1 Flotylla patrolowa
*1 Szwadron patrolowy
•2x Korweta typu Jintsuu
*2 Szwadron patrolowy
•2x Korweta typu Jintsuu
*3 Szwadron patrolowy
•2x Korweta typu Jintsuu
*4 Szwadron patrolowy
•3x Kanonierka
*5 Szwadron patrolowy
•2x Kanonierka
*6 Szwadron patrolowy
•3x Kanonierka
*7 Szwadron patrolowy
•Korweta typu Jintsuu – przeniesienie z 1 Szwadronu patrolowego
•Kanonierka – przeniesienie z 5 Szwadronu patrolowego

1 Flotylla dalekomorska
*1 Szwadron zwiadowczy
•Korweta typu Jintsuu
•2x Kanonierka
*2 Szwadron zwiadowczy
•Korweta typu Jintsuu
•2x Kanonierka
*3 Szwadron zwiadowczy
•Korweta typu Jintsuu
•2x Kanonierka

Rothańskie Siły Samoobrony (800 Harcowników)
*1 Oddział
•100 Harcowników
*2 Oddział
•75 Harcowników
*3 Oddział
•75 Harcowników
*4 Oddział
•100Harcowników
*5 Oddział
•75 Harcowników
*6 Oddział
•75 Harcowników
*7 Oddział
•75 Harcowników
*8 Oddział
•50 Harcowników
*9 Oddział
•50 Harcowników
*10 Oddział
•125 Harcowników

Wyspiarskie Siły Samoobrony (100 Harcowników)
*11 Oddział
•40 Harcowników
*12 Oddział
•30 Harcowników
*13 Oddział
•30 Harcowników

Wojna
Zdjęcie użytkownika Rafael_Rexwent w temacie [Sezon II] Rozgrywka
Granatowa strzałka (i prowincje)- 1 Szwadron zwiadowczy (100 Harcowników / 120 ładowności)
Błękitna strzałka - 2 Szwadron zwiadowczy (100 Harcowników / 120 ładowności)
Fioletowa strzałka (i prowincja)- 3 Szwadron zwiadowczy (100 Harcowników / 120 ładowności)
Pomarańczowa strzałka - Korweta typu Jintsuu oraz kanonierka przydzielone do 7 Szwadronu Patrolowego i skierowane do wyznaczonej strefy patrolowej
Zaznaczone pomarańczowym obrysem i podpisane strefy morskie - sektory patrolowe dla 1 Flotylli Patrolowej (numery oznaczają Szwadron przydzielony do patrolowania konkretnej strefy)
Rothańskie Siły Samoobrony - patrolowanie granic oraz działania anty-bandyckie
Wyspiarskie Siły Samoobrony - przeprowadzenie dogłębnego przeczesania wysp. A nuż znajdzie się coś ciekawego.

Taktyka
Dla Szwadronów zwiadowczych (+ obecnych na pokładach Harcowników):
Starając się unikać ewentualnych walk morskich (jeśli napotkają przeważające siły wroga to mają się wycofać) wszystkie okręty ze Szwadronów mają dopłynąć do wyznaczonych prowincji nadbrzeżnych (w przypadku 2 Szwadronu - do wyspy) po czym dokonać desantu przewożonej na swoich pokładach piechoty. Jeśli na brzegu zostanie napotkana siła żywa ewidentnie sprawiająca wrażenie wrogiej to kanonierki oraz korwety mogą ją ostrzelać, by osłonić szturmujących Harcowników. Harcownicy mają za zadanie przeprowadzić rekonesans prowincji (lub wyspy) i w razie niewykrycia wrogów przejąć je ku chwale Rothanii. W razie napotkania przeważających nieprzyjacielskich sił sprowokować je do pościgu i skierować na wybrzeże wprost pod ostrzał balist i skorpionów sojuszniczych okrętów. Następnie kontynuować rekonesans.
Dla Szwadronów patrolowych:
Patrolować wyznaczone obszary, a wszelkie wpływające jednostki wpierw ostrzec o wpłynięciu na wody terytorialne Rothanii, zaś w razie braku kontaktu bądź otwartej wrogości przystąpić do działań bojowych. Gdyby Szwadrony 4,5 lub 6 nie mogły dać sobie rady z nagłym wrogiem mają wezwać wsparcie cięższych korwet z sąsiednich sektorów (2 lub 3).
Dla Rothańskich Sił Samoobrony:
Prowadzić patrole (ale w żadnym razie nie prowokować sąsiadów do wojny), w razie wkroczenia wroga stosować zasadzki i ataki typu "uderz-odskocz".
Dla Wyspiarskich Sił Samoobrony:
Dogłębne przeszukanie wysp w poszukiwaniu czegoś ciekawego. Może nawet czegoś zdolnego przyspieszyć jakieś badania technologiczne.

Dyplomacja
Nic

Mapa
Zdjęcie użytkownika Rafael_Rexwent w temacie [Sezon II] Rozgrywka

Podsumowanie
- 1120 złota (120 werbunek, 1 000 badania)

Avatar Dark_Dante
Gondurgia


Wydatki

Werbuję 75 Kuszników za 150 złota, 20 specjalnego i 10 reszty.
Werbuję 200 Oddziałów bocznych za 200 złota.
Werbuję 400 Bestii za 200 złota.
Werbuję 100 Łuczników za 120 złota, 10 specjalnego i 5 reszty.
Werbuję 100 Patrol za 50 złota i 5 żywności.

Sprzedaję 10 żelaza za 10 drewna Zjednoczonym Klanom Północy (Kuba1001).
Sprzedaję 100 złota za 10 żywności Zaklinaczy (wiewiur500kuba).

Przekazuję 100 złota na projekt "Rodowód demonów".
Przekazuję 100 złota na projekt "Król Rybak".

Sumując:
- 1020 złota
- 40 żelaza
- 5 drewna
- 15 kamienia
- 10 żywności

Zostaje mi 50 złota, 60 żelaza, 0 kamienia, 5 drewna i 0 żywności.


Dyplomacja

Powstał Związek Sił Ruchu Rojalistów, do którego należą Gondurgia, Zjednoczone Klany Północy i P.W.X.

Ministerstwo spraw wewnętrznych

Wystosowuję pytanie do badaczy, ile jeszcze środków będą potrzebować w przybliżeniu i jak długo potrwają badania.

Na uprzednio zdobyte tereny mają zostać wysłani badacze, by sprawdzili, cóż to za ślady cywilizacji się tam znajdują. Przede wszystkim mają je oszacować pod względem zachowanych przekazów militarnych, w następnej kolejności pod kątem badań, technologii, kultury, muzyki, sztuki i tym podobne aspekty społeczne.


Ruch wojsk
Siła Gondurgii przedstawia się w postaci:
1 700 Oddziały boczne
600 Bestie
75 Kusznicy
100 Łucznicy
100 Patrol
10 Korwety

Żołnierze otrzymują poniższe dyslokacje.

1.KSP "Łowczy" i 2.KSP "Flagowiec" mają zajmować kolejne tereny, zgodnie z wyznaczoną trasą.

1.DK ma zabrać na pokład 1.KSP "Ręka Gondurgii", po czym żołnierze mają zejść na ląd i zająć go w imieniu Gondurgii. Następnie 1.DK ma wrócić do portu macierzystego.

1.SSR ma za zadanie pilnować granic, robiąc regularne patrole po całej ich długości i spełniając rolę gońców. 1.PP ma pilnować terenów południowych oraz część sił rozlokować na granicę z P.W.X. oraz Rojem. 2.PP ma pilnować wschodnich terenów, przygotowując się na możliwy atak ze strony Klanu Zielonowłosego Niedźwiedzia, każdy podróżny z tamtej strony ma być sprawdzany. Część sił, symboliczną, rozlokować na granicę z Narodem Wybańskim.

Zdjęcie użytkownika Dark_Dante w temacie [Sezon II] Rozgrywka


Związki taktyczne
(2 485)


1. Brygada Mieszanych Sił Gondurgii:
(2 375)

1. Pułk Piechoty:
700 Oddziały boczne, 40 Kusznicy, 50 Łuczników i 250 Bestie.
(1 040)

2. Pułk Piechoty:
700 Oddziały boczne, 35 Kusznicy, 50 Łuczników i 250 Bestie.
(1 035)

1. Kompania Specjalnego Przeznaczenia "Łowczy":
100 Bestie.
(100)

2. Kompania Specjalnego Przeznaczenia "Flagowiec":
100 Odział boczny.
(100)

3. Kompania Specjalnego Przeznaczenia "Ręka Gondurgii":
100 Oddział boczny.
(100)

1. Szwadron Szybkiego Reagowania:
100 Patrol
(100)


1. Dywizjon Marynarki Gondurgii:

1. Dywizjon Korwet:
10 Korwety i 100 Oddziały boczne.
(100+10)

Avatar janekfanek
Ostoja Pustyni

Rekrutuje
Łucznicy konni 75 za 200 złota, 15 specjalnego, 10 reszty
Oszczepnicy konni 800 za 960 złota 40 specjalnego

Wydaje rozporządzenie

Każdy mężczyzna od lat 20 do 40 ma się zgłosić po broń i ćwiczyć rzucanie oszczepem , kamieniami czym kolwiek co może zabić z odległości każdy musi ćwiczyć przynajmniej 2 godziny dziennie


Rozmieszczenie
po 137 oszczepników konnych w każdy (mapa zapodaj.net/e30eaa0a82022.png.html) obozie i 18 konnych chłopów łącznie (1096 oszczepników konnych i 144 konnych chłopów
reszta wojsk ma patrolować we wszystkich obozach po kolei (404 oszczepników konnych i 66 konnych chłopów

Podsumowanie
tracę 1160 złota 45 żywności 10 reszty

Avatar Kuba1001
Zjednoczone Klany Północy

Wydatki
Werbuję 10 Mamutów za 350 złota, 35 żywności.
Werbuję 100 Rębaczy za 120 złota, 10 specjalnego, 5 reszty.
Werbuję 400 Łuczników Wikingów za 460 złota, 20 specjalnego.

Wojna
Atakuję Naród Wybański.

Taktyka
Czerwone strzałki - Każda strzałka to 4 Mamuty, 75 Wikingów, 50 Łuczników Wikingów, więc na wszystkie pięć przypada łącznie 20 Mamutów, 375 Wikingów, 250 Łuczników Wikingów. Wojska te mają zaatakować wroga, podstawą są Mamuty, które powinny poradzić sobie z atakami wrogiej piechoty, Wikingowie mają tylko za zadanie wybić niedobitki i osłaniać Mamuty oraz strzelców, zaś Łucznicy Wikingów mają ostrzeliwać przeciwnika i zmiękczać go, dopóki nie zaatakują Wikingowie i/lub Mamuty.
Niebieskie strzałki - Na jedną strzałkę przypada 100 Rębaczy, 150 Łuczników Wikingów i 110 Wikingów, więc na wszystkie strzałki przypada łącznie 200 Rębaczy, 300 Łuczników Wikingów i 220 Wikingów. Najpierw mają uderzyć strzelcy i wybić jak najwięcej wrogów, a później wycofać się, żeby mogli zaatakować Wikingowie pod wodzą Rębaczy.
Pomarańczowa strzałka - O ile ataki zobrazowane za pomocą czerwonych i niebieskich strzałek mają przebiec w tym samym czasie to ten jest wykonany pod koniec, kiedy to wróg będzie zajęty walką gdzie indziej. Rusza tam 100 Wikingów i 50 Łuczników Wikingów, lecz mają iść przed nimi nieliczni zwiadowcy wybrani spośród piechurów i informować o wrogu tak, żeby w razie spotkania zbyt dużych sił mogły wycofać się z powrotem do kraju.
Żółte strzałki - Na każdą rusza 75 Wikingów z celem zdobycia prowincji, w razie zagrożenia niech zrobią dobry użytek ze swoich mieczy, toporów i nielicznych łuków, strzelając i chroniąc strzelców.
100 Łuczników Wikingów, 150 Wikingów i 100 Tarczowników ma za zadanie bronić państwa, a ewentualnie wesprzeć jakieś oddziały, szczególnie te, których ruchy zobrazowano za pomocą strzałek żółtych i pomarańczowej.

Dyplomacja
Wraz z atakiem wypowiadam Narodowi Wybańskiemu Wojnę.

Mapa
Zdjęcie użytkownika Kuba1001 w temacie [Sezon II] Rozgrywka

Podsumowanie
+10 żelaza (handel z Dante).
+30 żywności (handel z Wiewiurem).
- 40 drewna (10 dla Dantego, 30 dla Wiewiura).
- 930 złota, 40 żywności, 30 drewna, 5 kamienia, 5 żelaza (werbunek).

Avatar Psychopata_
Zakon żelaznego serca

Wydatki
200 na projekt "Zakonny ogień"
Zwiadowca 1 za 250 złota
Topornicy 200 za 200 złota
Wojna


Taktyka
Zwiadowca ma sprawdzić co jest w zaznaczonej prowincji. Reszta wojsk patrol granic.

Dyplomacja
Wojna z Nową Ewenrą.

Mapa
Zdjęcie użytkownika Psychopata_ w temacie [Sezon II] Rozgrywka

Podsumowanie
Kupiłem 30 żywności za 30 żelaza.

Czyli bilans wychodzi: Plus 30 żywności; minus 30 żelaza, 650 złota

Avatar maxmaxi123
TrójPaństwo

Wydatki:

100 Łuczników za 125 złota, 10 specjalnego i 5 reszty
100 Kawalerii za 150 złota, 10 specjalnego i 5 reszty.
200 Szeregowych za 200 złota

Podsumowanie
- 475 złota
- 20 drewna
- 10 reszty

Powinna być jeszcze mapka z taktyką, ale jestem zbyt zmęczony na to.

Avatar wiewiur500kuba
Zaklinacze

Handel
Psychopata
- 30 żywności
+ 30 żelaza
Dante
- 10 żywności
+ 100 złota

Podsumowanie
- 40 żywności
+ 30 żelaza
+ 100 złota
// Dałbym rekrutację gdybym miał trochę więcej surowców...//

Avatar Vader0PL
Właściciel
Tura 2 Rok 0 Marzec

Świat
Wybuchła wojna między Gondurgią, a Klanem Zielonowłosego Niedźwiedzia. Agresor to ten drugi.
Wybuchła wojna pomiędzy Zakonem Żelaznego Serca, a Nową Ewenrą. Wypowiedziana przez pierwszego, zaatakował drugi.

Gracze

Rothania
Wszystkie projekty się rozkręcają. Przewidywany czas ukończenia wszystkich to dwie tury.
Odkryto nowe państwo, przez co nie zajęto wszystkich terenów. Państwo nosi nazwę Filokretynion.
Zajęto 2 prowincje ze stratami wynoszącymi 33 Harcowników. Powodem była walka z piratami, którzy tutaj mieli jedną ze swoich siedzib.

Gondurgia
Oba projekty zakończone pomyślnie.
Musiała to być bardzo wczesna cywilizacja. Chatki drewniane, narzędzia z brązu.
Zajęto trzy prowincje i odkryto państwo zwane Józefowo.
Stracono jedną prowincję i 2.PP w wyniku ataku Klanu Zielonowłosego Niedźwiedzia. Zatrzymano dalszy atak dzielną obroną w której zginęło wielu wrogów, ale również cały 2.PP poległ.

Ostoja Pustyni
Rozpoczęto szkolenia w państwie, ale warto dokupić dla nich broń ćwiczebną.
Żebra Nazarisa nie zaatakowały.

Zjednoczone Klany Północy
Czerwoni spełnili swoje zadanie i zajęli 5 prowincji. Żółci i Pomarańczowi wycofali się na wieść o porażce Niebieskich i przez to, że wróg miał przewagę liczebną.
Bitwa Niebieskich i Narodów Wybańskiego była straszliwa dla Klanów Północy. Zwłaszcza, że wróg użył balist, a tereny były pełne wilczych dołów i pułapek na niedźwiedzie. Co gorsza oddziały zostały okrążone przez jazdę wroga, a następnie wybite co do nogi. Żaden z dowódców nie może określić, jak to się stało. Podejrzewa się, że miała miejsce zdrada.

Zakon Żelaznego Serca
Zakonny ogień udał się w całości.
Zginęło 100 Toporników w ataku Nowej Ewenry, jednakże wróg niczego nie zdobył. Stara Ewenra wysyła wsparcie finansowe w wysokości 500 złota. W danej prowincji, gdzie udał się Zwiadowca znaleziono mały obóz wojskowych. Jakieś 50-75 żołnierzy. Tylko.

Trójpaństwo
---

Zaklinacze
---

Zdjęcie użytkownika Vader0PL w temacie [Sezon II] Rozgrywka

Avatar Rafael_Rexwent
Rothania

Wydatki
Werbuję 200 Harcowników za 240 złota
Werbuję 100 Piechoty zaczepnej za 170 złota, 15 żelaza i 10 reszty
Akcja "Stare Dublony" za 150 złota (PW)
Akcja "Marynarz" za 200 złota (PW)
Kontynuuję pracę nad WPB i przeznaczam na to dalsze 600 złota z czego 200 złota idzie na „Renkinjutsushi”, 200 złota na „Kuchikukan” i 200 złota na „Tama-hagane” (PW)

Flota Bojowa Rothanii
1 Flotylla patrolowa
*1 Szwadron patrolowy
•2x Korweta typu Jintsuu
*2 Szwadron patrolowy
•2x Korweta typu Jintsuu
*3 Szwadron patrolowy
•2x Korweta typu Jintsuu
*4 Szwadron patrolowy
•3x Kanonierka
*5 Szwadron patrolowy
•2x Kanonierka
*6 Szwadron patrolowy
•3x Kanonierka
*7 Szwadron patrolowy
•Korweta typu Jintsuu
•Kanonierka

1 Flotylla dalekomorska
*1 Szwadron zwiadowczy
•Korweta typu Jintsuu
•2x Kanonierka
*2 Szwadron zwiadowczy
•Korweta typu Jintsuu
•2x Kanonierka
*3 Szwadron zwiadowczy
•Korweta typu Jintsuu
•2x Kanonierka

Rothańskie Siły Samoobrony (720 Harcowników, 45 Piechoty Zaczepnej)
*Oddziały graniczne
•120 Harcowników
*Oddziały bojowe
•500 Harcowników
•45 Piechoty zaczepnej
*Oddziały tyłowe
•100 Harcowników

Rothańskie Siły Samoobrony Półwyspu (170 Harcowników, 45 Piechoty Zaczepnej)
*Oddziały graniczne
•30 Harcowników
*Oddziały bojowe
•100 Harcowników
•45 Piechoty zaczepnej
*Oddziały tyłowe
•40 Harcowników

Wyspiarskie Siły Samoobrony (100 Harcowników)
*11 Oddział
•40 Harcowników
*12 Oddział
•30 Harcowników
*13 Oddział
•30 Harcowników

Siły naziemne 1 Szwadronu zwiadowczego (167 Harcowników)
*Oddział rekonesansu
•30 Harcowników
*Oddział zabezpieczeniający
•37 Harcowników
100 Harcowników z nowej rekrutacji

Oddział tymczasowy specjalnego przeznaczenia (10 Piechoty zaczepnej, 10 Harcowników)
•10 Piechoty zaczepnej
•10 Harcowników


Wojna
Granatowe kółeczko - 1 Szwadron zwiadowczy (0 żołnierzy / 120 ładowności)
Błękitna strzałka (i prowincje zaznaczone na szmaragdowo) - 2 Szwadron zwiadowczy (100 Harcowników / 120 ładowności)
Fioletowa strzałka (i prowincja zaznaczona na fioletowo) - 3 Szwadron zwiadowczy (100 Harcowników / 120 ładowności)
Czerwone strzałki - Zwiad w wykonaniu Oddziału rekonesansu 1 SZ (30 Harcowników - po 10 na strzałkę)
Zaznaczone pomarańczowym obrysem i podpisane strefy morskie - sektory patrolowe dla 1 Flotylli Patrolowej (numery oznaczają Szwadron przydzielony do patrolowania konkretnej strefy)
Rothańskie Siły Samoobrony - patrolowanie granic oraz działania anty-bandyckie
Rothańskie Siły Samoobrony Półwyspu - patrolowanie granic oraz działania anty-bandyckie
Wyspiarskie Siły Samoobrony - przeprowadzenie dogłębnego przeczesania wysp. A nuż znajdzie się coś ciekawego.
Oddział zabezpieczający 1 SZ (137 Harcowników) - Akcja "Stare Dublony" (PW)

Taktyka
Dla Szwadronów zwiadowczych nr 2 i 3 (+ obecnych na pokładach Harcowników):
Starając się unikać ewentualnych walk morskich (jeśli napotkają przeważające siły wroga to mają się wycofać) wszystkie okręty ze Szwadronów mają dopłynąć do wyznaczonych prowincji nadbrzeżnych (w przypadku 2 Szwadronu - do wyspy) po czym dokonać desantu przewożonej na swoich pokładach piechoty. Jeśli na brzegu zostanie napotkana siła żywa ewidentnie sprawiająca wrażenie wrogiej to kanonierki oraz korwety mogą ją ostrzelać, by osłonić szturmujących Harcowników. Harcownicy mają za zadanie przeprowadzić rekonesans prowincji i w razie niewykrycia wrogów przejąć je ku chwale Rothanii. W razie napotkania przeważających nieprzyjacielskich sił sprowokować je do pościgu i skierować na wybrzeże wprost pod ostrzał balist i skorpionów sojuszniczych okrętów. Następnie kontynuować rekonesans.
Dla Szwadronów patrolowych:
Bez zmian. Dalej patrolowanie na takich samych zasadach jak wcześniej
Dla Rothańskich Sił Samoobrony:
Prowadzić patrole (ale w żadnym razie nie prowokować sąsiadów do wojny), w razie wkroczenia wroga stosować zasadzki i ataki typu "uderz-odskocz".
Dla Rothańskich Sił Samoobrony Półwyspu:
Prowadzić patrole (ale w żadnym razie nie prowokować sąsiadów do wojny), w razie wkroczenia wroga stosować zasadzki i ataki typu "uderz-odskocz".
Dla Wyspiarskich Sił Samoobrony:
Dogłębne przeszukanie wysp w poszukiwaniu czegoś ciekawego. Może nawet czegoś zdolnego przyspieszyć jakieś badania technologiczne.
Dla Zwiadu w wykonaniu Oddziału rekonesansu 1 SZ (czerwone strzałki):
Jednostki mają dokonać rekonesansu wskazanych terenów starając się uniknąć wykrycia. Zwiadowcy po wykonaniu zwiadu mają odpowiedzieć jak najbardziej wyczerpująco na poniższe pytania:
1.Czy te tereny są zamieszkałe, a jeśli tak to przez kogo?
2.Czy są tam widoczne ślady obecności człowieka lub innej istoty rozumnej w teraźniejszości lub przeszłości (ruiny itp.)?
3.Jakie jest tam ukształtowanie terenu i roślinność?
4.Jak liczna i groźna jest tam fauna?
5.Ewentualne dodatkowe spostrzeżenia/dopowiedzenia członków zwiadu.

Dyplomacja
Został ustalony termin wizyty córki Cesarzowej w Starym Imperium Kologeum - przyszła tura (Patrz: Dyplomacja)

Mapa
Zdjęcie użytkownika Rafael_Rexwent w temacie [Sezon II] Rozgrywka

Podsumowanie
- 1360 złota
- 15 żelaza
- 10 reszty

Avatar janekfanek
Ostoja Pustyni

wydatki

kupuje broń ćwiczebną za 500 złota

Handel
+15 żelaza
+20 drewna
-35 żywności

dyplomacja

wywołuje wojnę Mieczysławowiu górnemu i plemieniu Mukaff

Projekty
800 złota i 10 specjalnego przeznaczam na projekt ,,Nie wszyscy są bogaci"
opis projektu. rozpoczęcie badań nad korzyścią posiadania piechoty jeśli jakieś będą powstanie pierwsza jednostka piechoty do zrekrutowania

taktyka

okrążanie wybijanie przez łuczników jak się skończą strzały szarża ze wszystkich stron

Jednostki atakujące
1 strzałka - 300 konnych oszczepników 12 łuczników konnych 33 konnych chłopów
2 strzałka - 300 konnych oszczepników 12 łuczników konnych 33 konnych chłopów
3 strzałka - 300 konnych oszczepników 12 łuczników konnych 33 konnych chłopów
4 strzałka - 300 konnych oszczepników 12 łuczników konnych 33 konnych chłopów
5 strzałka - 300 konnych oszczepników 12 łuczników konnych 33 konnych chłopów
6 strzałka - 300 konnych oszczepników 12 łuczników konnych 33 konnych chłopów

mapa

zapodaj.net/5737c1b8404bb.png.html

podsumowanie
-1300 złota
-95 żywności
+20 drewna
+35 żelaza
+30 kamienia

Avatar bulorwas
Karo

Wydatki
Mały okręt bitewny 5 za 100 złota 20 drewna i 10 reszty
Elfi łucznik 100 za 150 złota, 15 specjalnego, 10 reszty
Furini 200 za 240 złota, 20 specjalnego, 10 reszty.
Projekt Wola za 200 złota.
Wojna
Priv.
Taktyka
Priv.
Dyplomacja
Polepszam stosunki z Wodorotlenkowem, a tak poza tym to chyba nic.
Podsumowanie
-20 drewna +20 żywności z Ostoja Pustyni
-690 złota -55 drewna -30 reszty

Avatar Dark_Dante
Gondurgia


Wydatki

Werbuję 100 Patrol za 50 złota i 5 żywności.
Werbuję 100 Łuczników za 120 złota, 10 żelaza i 5 reszty.
Werbuję 600 Bestii za 300 złota.
Werbuję 300 Oddział boczny za 300 złota.

Sprzedaję 20 żelaza za 20 żywności Ostoi Północy (janekfanek).
Sprzedaję 20 żelaza za 20 drewna Zjednoczonych Klanów Północy (Kuba1001).
Wynajmuję 200 Wikingów za 300 złota Zjednoczonych Klanów Północy (Kuba1001).

Sumując:
- 1070 złota
- 50 żelaza
+ 15 drewna
- 5 kamienia
- 10 żywności

Zostaje mi 280 złota, 110 żelaza, 5 kamienia, 30 drewna i 20 żywności.


Dyplomacja

Klan Zielonowłosego Niedźwiedzia wypowiedział mi wojnę, rozpoczynam działania zaczepne.


Ministerstwo spraw wewnętrznych

Naukowcy maja nadal badać kulturę ów cywilizacji, określić kim byli, i czy przetrwali ich potomkowie.


Ruch wojsk
Siła Gondurgii przedstawia się w postaci:
1 300 Oddziały boczne
950 Bestie
40 Kusznicy
150 Łucznicy
200 Patrol
10 Korwety
200 Wikingowie

Wikingowie dostają dyslokację 2.PP, która zostaje zawiązana na nowo.

Pozostałe jednostki otrzymują dyslokacje podane poniżej.

Poprzednie jednostki desantowe mają zająć tereny według mapy.

1.KSP „Łowczy” ma za zadanie wsiąść na okręty 1.DK i dokonać desantu w określonym rejonie, by następnie zająć te tereny. Okręty mają następnie powrócić do portu macierzystego.


Kampania wojenna

1.SSR ma pilnować północnej, wschodniej i południowe granicy, zgodnie ze swoim przeznaczeniem, meldować o ruchu potencjalnych wojsk, by oddziały liniowe mogły dotrzeć i zniwelować zagrożenie.
1.PP ma pilnować granic, w roli pomocy mając obserwatorów z 1.SSR.
2.PP ma się poruszać zgodnie z mapą, by dokonać kontrofensywy i zająć tereny wroga. W roli pomocy ma 2.S, który będzie lotnym oddziałem, ma wciąż nękać wroga, który nie jest w stanie szybko zareagować na posunięcia kawalerii. Nie wiązać się w długą walkę, unikać oddziałów, które mogą zagrozić zgrupowaniu.
2.PP ma się podzielić w miarę równo, i zajmować tereny, okopywać siew nich, i czekać na ewentualną reakcję wroga. W pierwszej linii idą Wikingowie, którym mróz niestraszny. W linii drugiej Oddział boczny, by szybko wkroczyć do akcji, gdy napotka się silniejszego wroga. Bestie pilnują flanek i tyłów, jednak w razie większego zgrupowania wroga, jednostki lotne mają nękać flanki wroga, a jednostki ciężkie uderzyć od frontu. Za wszelką cenę chronić strzelców, którzy swymi płomieniami mają zalewać wroga i siać popłoch w jego szeregach.


Zdjęcie użytkownika Dark_Dante w temacie [Sezon II] Rozgrywka


Związki taktyczne
(2 745)


1. Brygada Mieszanych Sił Gondurgii:
(2 640)

1. Pułk Piechoty:
700 Oddziały boczne, 40 Kusznicy, 50 Łuczników i 250 Bestie.
(1 040)

2. Pułk Piechoty:
200 Wikingowie, 100 Łucznicy, 500 Bestie i 300 Oddział boczny.
(1 100)

1. Kompania Specjalnego Przeznaczenia "Łowczy":
100 Bestie.
(100)

2. Kompania Specjalnego Przeznaczenia "Flagowiec":
100 Odział boczny.
(100)

3. Kompania Specjalnego Przeznaczenia "Ręka Gondurgii":
100 Oddział boczny.
(100)

1. Szwadron Szybkiego Reagowania:
100 Patrol.
(100)

2. Szwadron:
100 Patrol.
(100)

1. Dywizjon Marynarki Gondurgii:

1. Dywizjon Korwet:
10 Korwety i 100 Oddziały boczne.
(100+10)

Avatar Vader0PL
Właściciel
Naucz się obsługiwać BBCode do ku*wy nędzy.

Avatar Kuba1001
Zjednoczone Klany Północy

Wydatki
Werbuję 200 Wikingów za 200 złota (najemnicy dla Dantego).
Werbuję 100 Wikingów za 100 złota (to już na własny użytek).
Werbuję 100 Łuczników Wikingów za 115 złota, 5 specjalnego.
Werbuję 300 Rębaczy za 360 złota, 30 specjalnego, 15 reszty
Werbuję 10 Mamutów 350 złota, 35 żywności.
Werbuję 50 Łowców za 230 złota, 20 specjalnego, 10 reszty.

Wojna
Kontynuuję wojnę z Narodem Wybańskim.

Taktyka
Najpierw warto wspomnieć o kwestii dowództwa, a mianowicie tych, którzy wcześniej dowodzili atakiem niebieskich, jaki poszedł w rozsypkę, wysyłam do obrony kraju, ale mowa tu o prowincjach graniczących z PWX i Gondurgią. Na ich miejsce (czyli do prowadzenia ataku czerwonych widocznych niżej) przysyłam innych, czyli na przykład tych, którzy dowodzili wcześniej atakiem żółtych i pomarańczowych. Atakiem niebieskich widocznych niżej dowodzą Ci, którzy dowodzili wcześniej atakiem czerwonych.

Niebieskie strzałki - Atak wykonany jako pierwszy. Ma on na celu otoczyć trzy inne prowincje Narodu Wybańskiego. Na każda strzałkę przypada 5 Mamutów, 25 Łowców, 50 Łuczników Wikingów i 150 Wikingów, więc łącznie w operacji udział bierze 10 Mamutów, 50 Łowców, 100 Łuczników Wikingów i 300 Wikingów. Podstawą tego ataku są Mamuty, które mają szarżować na szyki piechoty przeciwnika. Wikingowie wspierają je w tym, atakując razem z nimi lub po nich. Łucznicy Wikingów i Łowcy mają za zadanie zasypać wroga gradem strzał i jak najbardziej zmiękczyć przed atakiem Mamutów i Wikingów, a także odstrzeliwać niedobitków. W razie gdyby wróg posiadał strzelców i/lub kawalerię, to niech na tych jednostkach skupią swoje wysiłki. Dodatkowo 100 Wikingów (po 50 na strzałkę) porusza się szerokim szykiem przed Mamutami w celu wykrycia wilczych dołów i innych pułapek. Wiem, że wielu z nich zginie, ale jest to poświęcenie, na które jestem gotów.
Czerwone strzałki - Atak wykonany jako drugi, gdy pierwszy się powiedzie. Jeśli się nie powiedzie, wojska wysłane do niego są przeznaczone do obrony granic kraju. Na każdą strzałkę przypada 100 Rębaczy, 50 Łuczników Wikingów, 6 Mamutów i 150 Wikingów, więc łącznie w operacji bierze udział 300 Rębaczy, 150 Łuczników Wikingów, 18 Mamutów i 450 Wikingów.
Pozostałe siły, czyli 100 Tarczowników, 100 Łuczników Wikingów i 95 Wikingów ma bronić granic państwa. Małe siły mają rozbić w sposób klasyczny, ustawiając mur z tarcz Tarczowników, za którym skryją i strzelcy i piechota, zasypać wroga gradem strzał Wikingów z łukami i Łuczników Wikingów, a później dobić to, co zostało w walce z bliska przez Wikingów i Tarczowników. W wypadku dużych zgrupowań wroga wciągać go głęboko w tundrę, zadawać małe, acz ciągłe, straty i cały czas nękać, w miarę sposobności nasyłać też na niego dzikie zwierzęta.
Brązowe strzałki - To miała być flota drakkarów wysłana w celu kolonizacji nowych ziem, ale poświęciłem wydatki na coś innego i nie zbudowałem okrętów, więc po prostu to olej.

Dyplomacja
Wojna z Narodem Wybańskim, wiadomo.
PWX zaoferowała mi wysłanie na front swoich maszynek zagłady w przyszłej turze, na co się chętnie zgodziłem.

Mapa
Zdjęcie użytkownika Kuba1001 w temacie [Sezon II] Rozgrywka

Podsumowanie
Handel:
+ 50 żywności (handel z Wiewiurem).
+ 30 kamienia (handel z Czerwonym).
+ 300 złota (najemnicy dla Dantego).
+ 20 żelaza (handel z Dante).
- 350 złota (handel z Czerwonym).
- 200 Wikingów (najemnicy dla Dantego).
- 70 drewna (50 dla Wiewiura, 20 dla Dantego).
Wydatki:
- 1365 złota, 55 drewna, 25 żelaza, 25 kamienia, 60 żywności.

Avatar Dark_Dante
Vader0PL pisze:
Naucz się obsługiwać BBCode do ku*wy nędzy.

O jej, Dante wrzucał turę szybko przed wyjściem do pracy i niepotrzebnie dał odstęp w kodzie obrazka, trzeba mu to wytknąć.

Avatar Psychopata_
Zakon żelaznego serca

Wydatki
100 na projekt "Czy zwierzęta mają duszę?", 200 na projekt "Metalurgia", 50 na projekt "Zaświaty"

Średnia jazda 75 za 200 złota, 25 specjalnego, 10 reszty
Topornicy 200 za 200 złota
Ciężko zbrojni topornicy 100 za 150 złota, 15 specjalnego, 10 reszty

Wojna
Niebieski - Zwiadowca

Czerwony - 50 średniej jazdy i 50 ciężko zbrojnych toporników i 70 toporników

Patrol granic - W każdej prowincji granicznej z Nową Ewenrą ma stacjonować po 20 zaklętych zbrój, 10 ciężko zbrojnych toporników, 200 toporników, 5 średniej jazdy.

Reszta wojsk, to jest 110 toporników czeka.

Taktyka
Niebieski - sprawdzić co tam jest

Czerwony - Jazda ma przeprowadzić szturm na wojska wroga, ciężko zbrojni dołączają gdy nawiąże się walka. Topornicy mają otoczyć wroga i uniemożliwić mu odwrót, ewentualnie ruszyć na wsparcie reszcie oddziałów. Na pole walki najlepiej wybrać jakiś otwarty teren polane albo łąkę, unikać lasów i przełęczy oraz innych miejsc w których wróg może przygotować zasadzkę.

Patrol granic - Patrol granic i obrona ich

Dyplomacja
Udostępnienie planów Ognia Zakonnego Bractwu Asasynów

Mapa
Zdjęcie użytkownika Psychopata_ w temacie [Sezon II] Rozgrywka

Podsumowanie
Minus 900 złota, 40 żelaza, 20 reszty

Avatar Angel_Kubixarius
Rój

Wydatki
Projekt 'Nie jest wcale martwy ten, co drzemie wiekami...' - 250 zł
Projekt 'Nie ma ostrej granicy między tym co realne i nierealne' - 250 zł
ogółem plan jest taki, że rekrutuję za 550zł 500 żuków, 75 hydralisków za 150 zł i 25 każdego oraz 75 nadzorców za 300 zł
Taktyka
tajna
Dyplomacja
Proponujemy ukłądy dyplomatyczne Karo i Zjednoczonemu Imperium Goblinów, z zaznaczeniem możliwej współpracy badawczej nad modyfikowanymi genetycznie bestiami-wpie**olami
Mapa
-------------------
Podsumowanie
Wydaję 500 zł w badania oraz 2000zł i 25 każdego w rekrutację

Avatar maxmaxi123
b]Trójpaństwo[/b]

Mapa
Zdjęcie użytkownika maxmaxi123 w temacie [Sezon II] Rozgrywka

Taktyka

Posyłam na prowincje wschodnią i zachodnią po 50 kawalerii i łuczników, z dodatkiem 500 szeregowych. Na środkową zaś idzie reszta sił. Taktyka jest następująca: Puścić kawalerię przodem z osłoną łuczników, potem mają wkroczyć miecznicy.

Handel
dałem 30 drewna za 30 żywności z państwem bro [wiew].

Badania
500 na kontynuację projektu mon

Podsumowanie
- 30 drwa
+ 30 żywności
-500 złota

Avatar wiewiur500kuba
Zaklinacze

Werbunek
Bagnik 50 za 300 złota, 30 specjalnego, 25 reszty
Ciężkie bazyliszki 75 za 200 złota, 25 specjalnego, 20 reszty

Handel
- 30 żyw dla państwa Trójpaństwa
+ 30 drewna od Trójpantwa
- 30 żyw dla państwa bulaa
+ 30 kamienia od pańtwa Bula

Dyplomacja
Wysyłam dyplomatów do państw mych sąsiadów by dowiedzieli się o nich jak najwięcej i zaoferowali każdemu z nich naszę pomoc w walce z ich wrogiem.

Badania
Wydaję 1 000 złota na przeszukanie pobliskich wód by móc zlokalizować jakieś wodne stworzenia

Podsumowanie
Handel:
- 60 żywności
+ 30 kamienia oraz drewna1
Rekrutacja
- 500 złota
- 55 żywności
- 45 drewna, żelaza, kamienia
Łącznie:
- 1 500 złota
- 115 żywności
- 45 żelaza
- 15 drewna, kamienia

Avatar Vader0PL
Właściciel
Tura 3 Rok 0 Kwiecień

Świat
Ostoja Pustyni zaatakowała swoich sąsiadów. Oczywiście Żebra Nazarisa są bezpieczne.
Rój zaatakował Gondurgię.
Wybuchły kolejne wojny na zadupiach.
2018 da wam wpie**ol.

Gracze

Rothania
Stare Dublony nie przyniosły nic nowego, oprócz planu balisty strzelającej dwoma pociskami jednocześnie. W tym możliwość zamontowania liny.
Marynarz rozpoczęty, a reszta planów to sukces.
Zajęto prowincje bez strat własnych.

Ostoja Pustyni
Broń ćwiczebna kupiona. Co do planu, to najlepiej mieć Pikinierów.
Zajęto prowincje, ale poniesiono straszne straty.

Karo
Projekt i ataki zakończone sukcesem. Wodorotlenkow to najlepszy sojusznik tego roku. Chyba. To dopiero Kwiecień...

Gondurgia
PWX uratował sytuację, dostarczając Trzy maszyny. Niby ludzie, ale ich plecy zostały zbudowane tak, żeby mogły się toczyć po polu bitwy niszcząc wroga. To właśnie one dały zwycięstwo, choć wróciły do kraju PWX.
Zdjęcie użytkownika Vader0PL w temacie [Sezon II] Rozgrywka
Ministerswo niczego się nie dowiedziało. Podbito jedynie prowincje Klanu, gdy reszta stanęła w miejscu, gdy dowiedziała się, żę Rój zaatakował.

Zjednoczone Klany Północy
Zajęto 2 prowincje i odcięto kilka od Narodu Wybańskiego. Jednakże ten odcięty kawał to stolica i fortece. Drewniane i kamienne, bez maszyn oblężniczych nie zbliżaj się. Boleśnie przekonały się o tym wasze oddziały. To chyba znaczy, że reszta kraju stoi otworem, bo odcięto im jedyną drogę zaopatrzenia i transportu jednostek. PWX dało trzy maszyny na atak (patrz Gondurgia), ale po ataku wróciły do swojej bazy. Zminimalizowały one straty w atakach.

Zakon Żelaznego Serca
Wszystkie projekty trwają.
Zajęto dwie prowincje, gdyż wróg skupił się na sojuszniku Zakonu.

Rój
Projekty udane.
Atak z zaskoczenia się udał, jednakże poniesiono lekkie straty.

Trójpaństwo
Trzy prowincje zajęte, ale oddziały w całości wymordowane przez przeciwnika. Co ciekawe nie wrócił on, by odzyskać stracone ziemie.

Zaklinacze
Akcja dyplomatów trwa w najlepsze. Zlokalizowano gigantyczną meduzę i kraba skurczybyka. Nie bez powodów taka nazwa, nosi cylinder i przeklina.

Mapa
Zdjęcie użytkownika Vader0PL w temacie [Sezon II] Rozgrywka

Avatar Psychopata_
Zakon żelaznego serca

Wydatki

100 na projekt "Czy zwierzęta mają duszę?", 200 na projekt "Metalurgia", 50 na projekt "Zaświaty"

Lekka jazda 100 za 150 złota, 15 każdego
Konni łucznicy 50 za 200 złota, 30 specjalnego, 5 reszty
Zaklęta zbroja 100 za 200 złota, 20 specjalnego


Wojna

Niebieski - Zwiadowca

Czerwony - 40 lekkiej jazdy, 25 średniej Jazdy, 50, konnych łuczników, 50 zaklętych zbrój, 20 ciężkozbrojnych toporników, 25 toporników

Różowy - 40 lekkiej jazdy, 25 średniej Jazdy, 50, konnych łuczników, 55 zaklętych zbrój, 25 ciężkozbrojnych toporników, 30 toporników

Zielony - W każdej prowincji granicznej z Nową Ewenrą ma stacjonować po 220 toporników, 11 ciężko zbrojnych toporników, 5 średniej jazdy, 15 zaklętych zbrój, 4 lekkiej jazdy

Reszta wojsk czeka


Taktyka

Niebieski - Zwiad

Czerwony / Różowy - Na miejsce bitwy wybrać najlepiej jakąś otwartą przestrzeń, unikać walki w przesmykach lub lasach oraz innych trudnych terytoriach lub takich, w których wróg może przygotować zasadzkę. Jeśli na drodze stanie jakaś twierdza, nie przystąpić do oblężenia, należy pamiętać, że są to tereny niezbędne przez zwiadowce.
Lepiej będzie przedstawić taktykę walki za pomocą rysunku i jego opisu niż samego opisu taktyki:Zdjęcie użytkownika Psychopata_ w temacie [Sezon II] Rozgrywka
Czerwony - Konni łucznicy; Zielony - średnia jazda; Niebieski - zaklęte zbroje, lekka jazda; Różowy - topornicy i ciężkozbrojni topornicy. Czarna kropka - przeciwnik.
Konni łucznicy, średnia jazda, topornicy - dzielą się na dwie równe grupy.
Konni łucznicy będąc w spoczynku mają ostrzelać wroga, w tym czasie średnia jazda czeka przy nich (zielona i czerwona kreska).
Lekka jazda wraz z zaklętymi zbromi ma przeprowadzić sarże na wroga po drugiej salwie łuczników (niebieska strzałka), chwilę po nich mają ruszyć średnia jazda i konni łucznicy, jednocześnie ostrzeliwując wroga (zielono - czerwona strzałka), gdy już będą za tyłami wroga średnia jazda ma się odłączyć i ruszyć na wroga (zielona strzałka). Ci od niebieskiej strzałki mogą wykonać manewr fałszywego odwrotu by odwrócić uwagę od manewru tych co oznaczyłem barwą zieloną i czerwoną. Została kwestia toporników - atakują albo gdy wróg ruszy na konnych łuczników i średnią jazdę, albo gdy średnia jazda się odłączy.


Zielony - Patrol granic i obrona ich


Dyplomacja
-


Mapa

Zdjęcie użytkownika Psychopata_ w temacie [Sezon II] Rozgrywka


Podsumowanie

Plus 20 drewna

minus 85 żelaza, 900 złota i 20 reszty

Avatar Kuba1001
Zjednoczone Klany Północy

Wydatki
Rekrutuję 50 Wybranych Tempusa za 300 złota, 50 specjalnego, 30 reszty.
Rekrutuję 50 Łowców za 230 złota, 20 specjalnego, 10 reszt.
Rekrutuję 600 Wikingów za 600 złota.
Rekrutuję 600 Łuczników Wikingów za 690 złota i 30 specjalnego.
Wyposażam Łuczników Wikingów, Łowców i Wikingów posiadających łuki w Rodowód Demonów.

Wojna
Kontynuuję wojnę z Narodem Wybańskim. No i PW.

Taktyka
Czerwone strzałki - Jedna strzałka to 5 Wybranych Tempusa, 3 Mamuty, 100 Łuczników Wikingów i 100 Wikingów.
Tak więc łącznie w ataku bierze udział 20 Wybranych Tempusa,12 Mamutów, 400 Łuczników Wikingów i 400 Wikingów.
Taktyka jest właściwie sztandarowa, przy czym korzystam z odcięcia stolicy wroga od reszty państwa, co pewnie mocno zdezorientowało naród Wybański i uniemożliwi mu skuteczną obronę. Niemniej, przed oddziałami idzie 20 Wikingów, którzy mają za zadanie wykryć i ewentualnie rozbroić wrogie pułapki. W wypadku wykrycia wroga Wikingowie z łukami i Łucznicy Wikingów mają ostrzeliwać ich jak najdłużej. Później strzelcy mają się wycofać, a wszyscy Wikingowie wziąć udział w szturmie. Sercem szturmu są Mamuty, które powinny roznieść wroga na strzępy, a Wikingowie mają go tylko dobić i chronić Mamuty. Dodatkowo atak piechoty prowadzą Wybrani Tempusa w celu zadania przeciwnikowi jeszcze większych strat i podniesienia morale atakujących z nimi żołnierzy. Tak długo jak się da, Łucznicy Wikingów mają wspierać oddziały atakującej piechoty.
Ponadto jeśli tych wysłanych przodem 20 Wikingów i/lub reszta wojsk wykryją, że siły jakimi dysponują są niemożliwe do zajęcia prowincji, a więc wróg jest znacznie silniejszy mają się wycofać.
Otoczonych prowincji Narodu Wybańskiego ma strzec 1 Mamut, 295 Wikingów, 100 Łuczników Wikingów i 100 Tarczowników. Niech zadbają o to, żeby wróg się nie wydostał. Nikt nie może się też przekraść z i do prowincji. W razie czego niech bronią też granic kraju przed kontratakiem Narodu Wybańskiego.
Reszta na PW.

Dyplomacja
Brak.

Mapa
Zdjęcie użytkownika Kuba1001 w temacie [Sezon II] Rozgrywka
Reszta na PW.

Podsumowanie
Handel:
+ Technologia "Rodowodu Demonów" od Gondurgii.
+ Technologia produkcji machin oblężniczych od Gondurgii.
+ 30 żywności.
- 30 drewna (dla Wiewiura).
-300 złota (dla Dantego).
Wydatki:
- 1820 złota.
- 100 drewna.
- 40 żywności.
- 40 kamienia.
- 40 żelaza.

Avatar bulorwas
Karo

Wydatki
Projekt Piła wojenna za 200 złota.
Wojna
Priv.
Taktyka
Priv.
Dyplomacja
Polepszam stosunki z Wodorotlenkowem i Nową Ewenrą, a tak poza tym to chyba nic.
Podsumowanie
-200 złota.

Avatar Dark_Dante
Gondurgia


Wydatki

Kupuję 100 Oddział boczny za 100 złota.
Kupuje 75 Ciężkozbrojni za 200 złota, 50 żelaza i 20 reszty.
Kupuję 75 Kusznicy za 150 złota, 20 żelaza i 10 reszty.
Kupuję 100 Patrol za 50 złota i 5 żywności.
Kupuję 1 000 Bestii za 500 złota.
Kupuję 1 900 Oddział boczny za 1 900 złota.

Sprzedaję swoje 25 żelaza za 20 kamienia Plemienia Mukaff.
Sprzedaję swoje 25 żelaza za 20 kamienia MitMak.
Sprzedaję technologię "Rodowód demonów" za 100 złota Zjednoczonych Klanów Północy (Kuba1001).
Sprzedaję technologię Machin oblężniczych za 200 złota Zjednoczonych Klanów Północy (Kuba1001).

Sumując:
- 2 600 złota
- 120 żelaza
- 25 drewna
+ 15 kamienia
- 35 żywności

Zostaje mi 80 złota, 90 żelaza, 15 drewna, 30 kamienia i 0 żywności.


Dyplomacja

Rój zdradziecko zaatakował moje ziemie, włącznie z Klanem Zielonowłosego Niedźwiedzia, który nie ma nawet dość honoru, by odpowiedzieć na propozycję podjęcia rozmów pokojowych. Propozycja rozmów pokojowych ponowiona.

Upraszam P.W.X. o włączenie się do wojny z Rojem, z uwagi na przynależność P.W.X. do ZSRR.


Ministerstwo spraw wewnętrznych

Dwór wystosowuje płomienną mowę do ludu, by chwycić za broń i zorganizować milicję, która będzie działała na tyłach wroga, by bronić własnego domu.


Ruch wojsk
Siła Gondurgii przedstawia się w postaci:
2 200 Oddziały boczne
1 450 Bestie
115 Kusznicy
50 Łucznicy
200 Patrol
10 Korwety
200 Wikingowie
75 Cieżkozbrojni

Oddziały "Łowczy" i "Flagowiec" otrzymują rozkaz PONOWNEGO ZAJĘCIA ZADANYCH TERENÓW.

Pozostałe jednostki otrzymują dyslokacje podane poniżej.


Kampania wojenna

PW.

Zdjęcie użytkownika Dark_Dante w temacie [Sezon II] Rozgrywka


Związki taktyczne
(4 300)


1. Brygada Mieszanych Sił Gondurgii:
(4 190)

1. Pułk Piechoty:
1 000 Oddział boczny, 75 Ciężkozbrojni, 500 Bestie, 100 Kusznicy.
(1 675)

2. Pułk Piechoty:
900 Oddział boczny, 500 Bestie i 50 Łucznicy.
(1 450)

1. Batalion Piechoty:
350 Bestie, 15 Kusznicy i 200 Wikingowie.
(565)

1. Kompania Specjalnego Przeznaczenia "Łowczy":
100 Bestie.
(100)

2. Kompania Specjalnego Przeznaczenia "Flagowiec":
100 Odział boczny.
(100)

3. Kompania Specjalnego Przeznaczenia "Ręka Gondurgii":
100 Oddział boczny.
(100)

1. Szwadron Szybkiego Reagowania:
100 Patrol.
(100)

2. Szwadron Kawalerii:
100 Patrol.
(100)


1. Dywizjon Marynarki Gondurgii:

1. Dywizjon Korwet:
10 Korwety i 100 Oddziały boczne.
(100+10)

Avatar Rafael_Rexwent
Rothania

"Handel"
Z Filokretonionem: 4 krasnoludzkich specjalistów-niewolników za 220 złota
Skarbiec po handlu: 1380 złota, 285 żelaza, 20 każdego

Wydatki
Werbuję 100 Harcowników za 120 złota
Przeznaczam 150 złota na niezbędne przygotowanie orszaku córki Cesarzowej
Dalsze wsparcie "Marynarza" za 200 złota
Przeznaczam 400 złota na "Tempest" (PW)
Przeznaczam 500 złota na "Newton" (PW)


Flota Bojowa Rothanii
1 Flotylla patrolowa
*1 Szwadron patrolowy
•2x Korweta typu Jintsuu
*2 Szwadron patrolowy
•2x Korweta typu Jintsuu
*3 Szwadron patrolowy
•2x Korweta typu Jintsuu
*4 Szwadron patrolowy
•3x Kanonierka
*5 Szwadron patrolowy
•2x Kanonierka
*6 Szwadron patrolowy
•3x Kanonierka
*7 Szwadron patrolowy
•Korweta typu Jintsuu
•Kanonierka

1 Flotylla dalekomorska
*1 Szwadron zwiadowczy (100 Harcowników z nowej rekrutacji)
•Korweta typu Jintsuu
•2x Kanonierka
*2 Szwadron zwiadowczy
•Korweta typu Jintsuu
•2x Kanonierka
*3 Szwadron zwiadowczy (100 Harcowników)
•Korweta typu Jintsuu
•2x Kanonierka

Rothańskie Siły Samoobrony (720 Harcowników, 45 Piechoty Zaczepnej)
*Oddziały graniczne
•120 Harcowników
*Oddziały bojowe
•500 Harcowników
•45 Piechoty zaczepnej
*Oddziały tyłowe
•100 Harcowników

Rothańskie Siły Samoobrony Półwyspu (170 Harcowników, 45 Piechoty Zaczepnej)
*Oddziały graniczne
•30 Harcowników
*Oddziały bojowe
•100 Harcowników
•45 Piechoty zaczepnej
*Oddziały tyłowe
•40 Harcowników

Wyspiarskie Siły Samoobrony (100 Harcowników)
*11 Oddział
•40 Harcowników
*12 Oddział
•30 Harcowników
*13 Oddział
•30 Harcowników

Rothańskie Siły Samoobrony Prowincji Zachodnich (przekształcone z Sił naziemnych 1 Szwadronu zwiadowczego) (167 Harcowników)
*Oddziały rekonesansu
•48 Harcowników
*Oddziały graniczne
•19 Harcowników
Oddziały bojowe
•80 Harcowników
Oddziały tyłowe
•20 Harcowników

Oddział tymczasowy specjalnego przeznaczenia (10 Piechoty zaczepnej, 10 Harcowników)
•10 Piechoty zaczepnej
•10 Harcowników


Wojna
Granatowa strzałka (i prowincja zaznaczona na granatowo) - 1 Szwadron zwiadowczy (100 żołnierzy / 120 ładowności)
Błękitna strzałka - 2 Szwadron zwiadowczy
Fioletowa strzałka (i prowincja zaznaczona na fioletowo) - 3 Szwadron zwiadowczy (100 Harcowników / 120 ładowności)
Czerwone strzałki i błękitne prowincje - Zwiad w wykonaniu Oddziałów rekonesansu RSSPZ (48 Harcowników - po 6 na strzałkę)
Zaznaczone pomarańczowym obrysem i podpisane strefy morskie - sektory patrolowe dla 1 Flotylli Patrolowej (numery oznaczają Szwadron przydzielony do patrolowania konkretnej strefy)
Rothańskie Siły Samoobrony - patrolowanie granic oraz działania anty-bandyckie
Rothańskie Siły Samoobrony Półwyspu - patrolowanie granic oraz działania anty-bandyckie
Wyspiarskie Siły Samoobrony - Patrolowanie wybrzeży wysp
Rothańskie Siły Samoobrony Prowincji Zachodnich - patrolowanie granic, wsparcie dla wycofujących się Oddziałów rekonesansu, ewentualnie przystąpienie do zajęcia niezamieszkałych prowincji

Taktyka
Dla Szwadronów zwiadowczych nr 1 i 3 (+ obecnych na pokładach Harcowników):
Starając się unikać ewentualnych walk morskich (jeśli napotkają przeważające siły wroga to mają się wycofać) wszystkie okręty ze Szwadronów mają dopłynąć do wyznaczonych prowincji nadbrzeżnych po czym dokonać desantu przewożonej na swoich pokładach piechoty. Jeśli na brzegu zostanie napotkana siła żywa ewidentnie sprawiająca wrażenie wrogiej to kanonierki oraz korwety mogą ją ostrzelać, by osłonić szturmujących Harcowników. Harcownicy mają za zadanie przeprowadzić rekonesans prowincji i w razie niewykrycia wrogów przejąć je ku chwale Rothanii. W razie napotkania przeważających nieprzyjacielskich sił sprowokować je do pościgu i skierować na wybrzeże wprost pod ostrzał balist i skorpionów sojuszniczych okrętów. Następnie kontynuować rekonesans.
Dla Szwadronu Zwiadowczego nr 2:
Eskortować okrętu Szwadronu zwiadowczego nr 1 i wspierać ich desant na granatową prowincję.
Dla Szwadronów patrolowych:
Bez zmian. Dalej patrolowanie na takich samych zasadach jak wcześniej
Dla Rothańskich Sił Samoobrony:
Prowadzić patrole (ale w żadnym razie nie prowokować sąsiadów do wojny), w razie wkroczenia wroga stosować zasadzki i ataki typu "uderz-odskocz".
Dla Rothańskich Sił Samoobrony Półwyspu:
Prowadzić patrole (ale w żadnym razie nie prowokować sąsiadów do wojny), w razie wkroczenia wroga stosować zasadzki i ataki typu "uderz-odskocz".
Dla Wyspiarskich Sił Samoobrony:
Prowadzić patrole wybrzeża
Dla Oddziałów rekonesansu RSSPZ:
Jednostki mają dokonać rekonesansu wskazanych terenów starając się uniknąć wykrycia. Zwiadowcy po wykonaniu zwiadu mają odpowiedzieć jak najbardziej wyczerpująco na poniższe pytania:
1.Czy te tereny są zamieszkałe, a jeśli tak to przez kogo?
2.Czy są tam widoczne ślady obecności człowieka lub innej istoty rozumnej w teraźniejszości lub przeszłości (ruiny itp.)?
3.Jakie jest tam ukształtowanie terenu i roślinność?
4.Jak liczna i groźna jest tam fauna?
5.Ewentualne dodatkowe spostrzeżenia/dopowiedzenia członków zwiadu.
Dla RSSPZ (z wyłączeniem Oddziałów rekonesansów):
Prowadzić patrole, w razie doniesienia od zwiadowców, że dana prowincja jest "bezpańska" - zajęcie jej ku chwale Rothanii i Cesarzowej.
Dla Oddziału tymczasowego specjalnego przeznaczenia:
Patrz Dyplomację (Eskorta Natsumi)

Dyplomacja
Córka cesarzowa wraz z orszakiem i eskortą (Oddział tymczasowy specjalnego przeznaczenia) zgodnie z umową składa wizytę w Starym Imperium Kologeum, by móc szerzej i lepiej poznać kraj sąsiada, oraz by ogólnie zyskać większą wiedzę o świecie.

Sprawy wewnętrzne
Akcja "Zerwany łańcuch" (PW)

Mapa
Zdjęcie użytkownika Rafael_Rexwent w temacie [Sezon II] Rozgrywka

Podsumowanie
Handel
-220 złota
Reszta
- 1370 złota
W sumie:
-1 590 złota

Avatar wiewiur500kuba
Zaklinacze

Handel
- 30 żywności dla Kuby
+ 30 drewna dla Kuby

Badania
1 000 złota na próbę poskromienia morskich bestii

Dyplomacja
Niechaj dyplomaci kontynuują swoje zadania.

Podsumowanie
- 30 żywności
+ 30 drewna
- 1 000 złota

Avatar janekfanek
Ostoja pustyni

rekrutacja

20 słonie bojowe za 800 złota 80 specjalnego 60 reszty
300 konnych oszczepników za 360 złota 15 specjalnego

rozmieszczenie
mapa zapodaj.net/e9d32908b7d2b.png.html

ataki po 250 konnych oszczepników
20 konnych chłopów
5 łuczników konnych

podsumowanie

-1160 złota 95 specjalnego 60 reszty

Avatar Vader0PL
Właściciel
Tura 4 Rok 0 Maj

Świat
Doszło do powodzi na północno-wschodnich terenach.

Gracze

Zakoń Żelaznego Serca
Metalurgia zakończona sukcesem, reszta to porażki.
Zwiad niczego nie wykazał.
W atakach stracono lekką jazdę, ale zajęto prowincje. Sojusznik też ukąsił wroga.

Zjednoczone Klany Północy
Wróg próbował się wydostać, ale udało się go zatrzymać dzięki wielkiemu poświęceniu oddziałów. Podbito trzy prowincje Roju i 4 Narodu Wybańskiego. Zajęcie tych czterech było tak łatwe, że oddziały aż palą się do ataku na resztę.

Karo
Projekt to porażka, ale zajęto cztery prowincje bez strat. Głównie przez to, że cywile uciekli przed waszymi wojskami. Stosunki poprawione.

Gondurgia
P.W.X. jest zmuszone do odmowy, podejmują działania obronne. Klan Zielonowłosego Niedźwiedzia odpuścił i zrezygnował z działań wojennych. Morska Republika pozostaje neutralna, Podkolonia obiecuje rozpoczęcie działań wojennych, a Naród Wybański nie odpowiada. Pozostali dwaj nie odpowiadają.

Rothania
Córka wyruszyła w podróż, wróci za turę.
RSSPZ niczego nie znalazły. Nic, pustka. Tempest i Newton to sukcesy, Zerwan Łańcuch również. Krasnoludy twierdzą, że mogą mieć pomysł na nową jednostkę wodną.
1.Nie
2. Nie
3. Niziny i oczka wodne + trawy
4. Brak informacji
5. Są to dziewicze tereny.

Zaklinacze
Udało się poskromić delfiny.

Ostoja Pustyni
Stracono 1000 konnych oszczepników, ale hej! Zwycięstwo!

Zdjęcie użytkownika Vader0PL w temacie [Sezon II] Rozgrywka

Avatar Dark_Dante
Gondurgia


Wydatki

Werbuję 50 Ciężka jazda za 250 złota, 20 drewna, 30 żywności, 15 żelaza i 15 kamienia.
Werbuję 200 Patrol za 100 złota i 10 żywności.
Werbuję 1 000 Bestii za 500 złota.
Werbuję 700 Oddział boczny za 700 złota.

Przehandlowuję swoje 25 żelaza za 25 drewna Zjednoczonych Klanów Północy (Kuba1001).
Przehandlowuje swoje 75 żelaza za 50 żywności Ostoi Pustyni (janekfanek).

Sumując:
- 1 550 złota
- 115 żelaza
+ 5 drewna
- 15 kamienia
+ 20 żywności

Zostaje mi 330 złota, 75 żelaza, 30 drewna, 25 kamienia i 20 żywności.


Dyplomacja

Klanu Zielonowłosego Niedźwiedzia podjął rozmowy pokojowe, wstrzymujemy działania zaczepne do czasu zakończenia pertraktacji.
Oczekujemy na ruch Podkolonii i P.W.X. w związku z agresją Roju.


Ministerstwo spraw wewnętrznych

Przygotowujemy się na pojawienie się milicji, która miałaby za zadanie pilnować swoich włości, a nie zamienić się w bandy grabieżców.


Ruch wojsk
Siła Gondurgii przedstawia się w postaci:
2 900 Oddziały boczne
2 450 Bestie
115 Kusznicy
50 Łucznicy
400 Patrol
10 Korwety
200 Wikingowie
75 Ciężkozbrojni
50 Ciężka jazda

1.KSP "Łowczy" ma za zadanie pilnować terenów wyspy.
2.KSP ""Flagowiec" ma zając kolejne tereny w Imieniu Gondurgii.

3.KSP "Ręka Gondurgii", 1.SSR i 3.PP ma za zadanie pilnować granicy z Klanem Zielonowłosego Niedźwiedzia. Poziom gotowości bojowej jest pełen, uważać na każdy ruch wroga na granicy.

Pozostałe jednostki otrzymują dyslokacje podane poniżej.


Kampania wojenna

PW.

Zdjęcie użytkownika Dark_Dante w temacie [Sezon II] Rozgrywka


Związki taktyczne
(6 250)


1. Dywizja Mieszanych Sił Gondurgii:
(6 140)

1. Pułk Piechoty:
1 200 Oddział boczny, 75 Ciężkozbrojni, 700 Bestie, 100 Kusznicy.
(2 075)

2. Pułk Piechoty:
1 000 Oddział boczny, 1 000 Bestie i 50 Łucznicy.
(2 050)

3. Pułk Piechoty:
400 Oddział boczny, 650 Bestie, 15 Kusznicy i 200 Wikingowie.
(1 265)

1. Kompania Specjalnego Przeznaczenia "Łowczy":
100 Bestie.
(100)

2. Kompania Specjalnego Przeznaczenia "Flagowiec":
100 Odział boczny.
(100)

3. Kompania Specjalnego Przeznaczenia "Ręka Gondurgii":
100 Oddział boczny.
(100)

1. Batalion Kawalerii:
300 Patrol.
(300)

1. Szwadron Szybkiego Reagowania:
100 Patrol.
(100)

2. Szwadron Kawalerii:
50 Ciężka jazda.
(50)


1. Dywizjon Marynarki Gondurgii:

1. Dywizjon Korwet:
10 Korwety i 100 Oddziały boczne.
(100+10)

Avatar janekfanek
Ostoja Pustyni

Rekrutuje
1100 oszczepników konnych za 1320 złota 55 specjalnego

Handel
-100 żywności
+ 50 drewna
+ 75 żelaza

Eydkt
Młodzieńci od lat 15 mają wstąpić do wojska będą w nim służyć 7 lat

Kupna
Kupuje broń treningową dla rekrutów za 720 złota

Dyplomacja
Potępiam działania Roju

Wojna

Mapa
zapodaj.net/8bb0970478d2d.png.html

Taktyka
Atak szturmowy

Oddziały
3 słonie bojowe
166 oszczepników konnych
6 łuczników konnych
16 konnych chłopów
Dyplomacja
Potępiam działania Roju

podsumowamie
- 155 żywnosci
+ 50 drewna
+ 75 żelaza

Avatar bulorwas
Karo

Wydatki
Projekt Rangers 200 złota
Projekt Death`s Bite 200 złota
Wojna
Priv.
Taktyka
Priv.
Dyplomacja
Polepszam stosunki z Wodorotlenkowem i Nową Ewenrą, a tak poza tym to staram się wydać synów za jakąś wysoką szlachtę w Wodorotlenkowie, najlepiej za księżniczki.
Podsumowanie
-400 złota.
Wodorotlenkow
-40 drewna
+40 kamienia

Avatar Kuba1001
Zjednoczone Klany Północy

Wydatki
Werbuję 1000 Wikingów za 1000 złota.
Werbuję 800 Łuczników Wikingów za 920 złota i 40 drewna.
Wojna
PW.

Taktyka
PW.

Dyplomacja
Brak.

Mapa
PW.

Podsumowanie
Handel:
+ 50 żywności (handel z janekfanek).
- 50 drewna (handel z janekfanek).
+ 25 żelaza (handel z Dante).
- 25 drewna (handel z Dante).
Wydatki:
- 1920 złota i 40 drewna.

Avatar maxmaxi123
TrójPaństwo

Wydatki
1 000 szeregowych za 1 000 złota.

Taktyka
Rozstawiam wojska na granicach, aby ich pilnowali.

Podsumowanie
- 1 000 złota

Avatar Rafael_Rexwent
Rothania

"Handel"
nic

Wydatki
Dalsze wsparcie "Marynarza" za 200 złota
Przeznaczam 1 000 złota na "I rozsypiesz się w proch z którego powstałeś" (PW)
Przeznaczam 750 złota na "Hefajstosie, Wulkanie, Swarogu - użyczcie swej mocy" (PW)
Przeznaczam 150 złota na "wstępną zachętę" dla Krasnoludów, by powiedzieli coś więcej o swoim pomyśle.


Flota Bojowa Rothanii
1 Flotylla patrolowa
*1 Szwadron patrolowy
•2x Korweta typu Jintsuu
*2 Szwadron patrolowy
•2x Korweta typu Jintsuu
*3 Szwadron patrolowy
•2x Korweta typu Jintsuu
*4 Szwadron patrolowy
•3x Kanonierka
*5 Szwadron patrolowy
•2x Kanonierka
*6 Szwadron patrolowy
•3x Kanonierka
*7 Szwadron patrolowy
•Korweta typu Jintsuu
•Kanonierka

1 Flotylla dalekomorska
*1 Szwadron zwiadowczy (100 Harcowników z nowej rekrutacji)
•Korweta typu Jintsuu
•2x Kanonierka
*2 Szwadron zwiadowczy
•Korweta typu Jintsuu
•2x Kanonierka
*3 Szwadron zwiadowczy (100 Harcowników)
•Korweta typu Jintsuu
•2x Kanonierka

Rothańskie Siły Samoobrony (720 Harcowników, 45 Piechoty Zaczepnej)
*Oddziały graniczne
•120 Harcowników
*Oddziały bojowe
•500 Harcowników
•45 Piechoty zaczepnej
*Oddziały tyłowe
•100 Harcowników

Rothańskie Siły Samoobrony Półwyspu (170 Harcowników, 45 Piechoty Zaczepnej)
*Oddziały graniczne
•30 Harcowników
*Oddziały bojowe
•100 Harcowników
•45 Piechoty zaczepnej
*Oddziały tyłowe
•40 Harcowników

Wyspiarskie Siły Samoobrony (100 Harcowników)
*11 Oddział
•40 Harcowników
*12 Oddział
•30 Harcowników
*13 Oddział
•30 Harcowników

Rothańskie Siły Samoobrony Prowincji Zachodnich (przekształcone z Sił naziemnych 1 Szwadronu zwiadowczego) (167 Harcowników)
*Oddziały rekonesansu
•48 Harcowników
*Oddziały graniczne
•19 Harcowników
Oddziały bojowe
•80 Harcowników
Oddziały tyłowe
•20 Harcowników

Oddział tymczasowy specjalnego przeznaczenia (10 Piechoty zaczepnej, 10 Harcowników)
•10 Piechoty zaczepnej
•10 Harcowników


Wojna
Granatowa strzałka (i prowincja zaznaczona na granatowo) - 1 Szwadron zwiadowczy (100 żołnierzy / 120 ładowności)
Błękitna strzałka - 2 Szwadron zwiadowczy
Fioletowa strzałka - 3 Szwadron zwiadowczy (100 Harcowników / 120 ładowności)
Czerwone strzałki i błękitne prowincje - Wyprawa w celu przejęcia prowincji w wykonaniu Oddziałów bojowych i oddziałów rekonesansu RSSPZ (w sumie 120 Harcowników - po 15 na strzałkę)
Zaznaczone pomarańczowym obrysem i podpisane strefy morskie - sektory patrolowe dla 1 Flotylli Patrolowej (numery oznaczają Szwadron przydzielony do patrolowania konkretnej strefy)
Rothańskie Siły Samoobrony - patrolowanie granic oraz działania anty-bandyckie
Rothańskie Siły Samoobrony Półwyspu - patrolowanie granic oraz działania anty-bandyckie
Wyspiarskie Siły Samoobrony - Patrolowanie wybrzeży wysp
Rothańskie Siły Samoobrony Prowincji Zachodnich - zajęcie wyznaczonych prowincji i patrolowanie granic

Taktyka
Dla Szwadronu zwiadowczego nr 1 (+ obecnych na pokładach Harcowników):
Starając się unikać ewentualnych walk morskich (jeśli napotkają przeważające siły wroga to mają się wycofać) wszystkie okręty ze Szwadronów mają dopłynąć do wyznaczonych prowincji nadbrzeżnych po czym dokonać desantu przewożonej na swoich pokładach piechoty. Jeśli na brzegu zostanie napotkana siła żywa ewidentnie sprawiająca wrażenie wrogiej to kanonierki oraz korwety mogą ją ostrzelać, by osłonić szturmujących Harcowników. Harcownicy mają za zadanie przeprowadzić rekonesans prowincji i w razie niewykrycia wrogów przejąć je ku chwale Rothanii. W razie napotkania przeważających nieprzyjacielskich sił sprowokować je do pościgu i skierować na wybrzeże wprost pod ostrzał balist i skorpionów sojuszniczych okrętów. Następnie kontynuować rekonesans.
Dla Szwadronu Zwiadowczego nr 2:
Eskortować okrętu Szwadronu zwiadowczego nr 1 i wspierać ich desant na granatową prowincję.
Dla Szwadronów patrolowych + Szwadronu Zwiadowczego nr 3:
Bez zmian. Dalej patrolowanie na takich samych zasadach jak wcześniej
Dla Rothańskich Sił Samoobrony:
Prowadzić patrole (ale w żadnym razie nie prowokować sąsiadów do wojny), w razie wkroczenia wroga stosować zasadzki i ataki typu "uderz-odskocz".
Dla Rothańskich Sił Samoobrony Półwyspu:
Prowadzić patrole (ale w żadnym razie nie prowokować sąsiadów do wojny), w razie wkroczenia wroga stosować zasadzki i ataki typu "uderz-odskocz".
Dla Wyspiarskich Sił Samoobrony:
Prowadzić patrole wybrzeża
Dla RSSPZ:
Wkroczyć do bezpańskich, wolnych prowincji i przejąć je ku chwale Rothanii.
Dla Oddziału tymczasowego specjalnego przeznaczenia:
Obecnie na misji w SIK

Dyplomacja
Czekamy na powrót córki.

Mapa
Zdjęcie użytkownika Rafael_Rexwent w temacie [Sezon II] Rozgrywka

Podsumowanie
- 2 100 złota

Avatar Psychopata_
Zakon żelaznego serca

Wydatki

200 złota na projekt "Twardsze serce"


Wojna

Taktyka

Dyplomacja

Mapa

Podsumowanie

Plus 20 drewna

minus 20 żelaza, 200 złota

Temat zamknięty

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku

Dodaj nowy temat Dołącz do grupy +
Avatar Vader0PL
Właściciel: Vader0PL
Grupa posiada 7382 postów, 28 tematów i 20 członków

Opcje grupy Nazaris - Ap...

Sortowanie grup

Grupy

Popularne

Wyszukiwarka tematów w grupie Nazaris - Apogeum Wiary [PBF Turowy]