Ciekawostki o minecraft

Avatar
Konto usunięte
Wpisujcie tutaj ciekawostki o minecraft

Avatar
Konto usunięte
1. Woda w Netherze może być postawiona przy pomocy narzędzi alchemicznych
2. Jeb_ obiecał, że w przyszłości w grze będą dostępne 2653 mikstury.
3. Zombie i Szkielety regenerują się, gdy rzuci się w nie Potion of Harming.
4. Zombie i Szkielety otrzymują obrażenia, gdy rzuci się w nie Potion of Regeneration.

Avatar
Konto usunięte
łóżka w netherze i endzie wybuchają

Avatar Ptysiak33
Capture Flag to planowany tryb gry w minecraft.
Kamera pojawia się tylko w wersji Pocket Edition
Kamera jest podobna do kamery,która nie została dodana do Pocket Edition.Była w plikach starszych wersji.
Jest taki blok jak ''płaczący obsydian'' ( pl.minecraftwiki.net/P%C5%82acz%C4%85cy_obsydian)
Gąbka to blok,który czyści wode na powierzchni o wymiarach 5x5x5
Koło zębate,które zostało usunięte miało kształt koła

Avatar hey12
1.Jeśli postawimy pod żwir pochodnię ,to automatycznie się zniszczy.
2.Śnieżki są najskuteczniejsze przeciwko Blaze'om.
3.W netherze nie da się używac kompasu i zegara.
4.W netherze bedrock jest na górze i na dole.

Avatar hey12
W minecrafcie kiedyś istniały odległe lądy. pl.minecraftwiki.net/Odleg%C5%82e_l%C4%85dy
Jednak zostały usunięte. Gdy gracz znalazł się na odległych lądach odczuwał bardzo duże lagi.
Zdjęcie użytkownika hey12 w temacie Ciekawostki o minecraft

Avatar
Konto usunięte
Są trzy moby wykonywane z totemu :

- Wither
- Żelazny golem
- Bałwan



Przyczyną braku występowania Withera w 12w34a jest możliwość powodowania przez niego crashy.
Boczne głowy Withera obracają się niezależnie od środkowej dlatego może strzelać do dwóch mobów za jednym atakiem.
Od 1.4.1 Pre-release dodano obraz z totemem Withera.
Wither przywołany w kresie może zaatakować smoka kresu.
Po spawnie Wither ma 45% energi lecz natychmiast się uzdrawia.
W wersji 1.4 Pre-release dodano nowe dźwięki dla Withera.
Kiedy gracz znajduje się przy nim spada poziom światła
W przeciwieństwie do smoka kresu, Wither na poziomie pokojowym znika.
Jako jeden z niewielu mobów nie potrzebuje do życia tlenu.
Podczas upadku nie otrzymuje obrażeń.
Jeśli strzelimy w Withera z łuku, z zaklętym ogniem kiedy jest w trybie ochrony, zacznie się na chwilę palić, a następnie zgaśnie, a strzała zostanie odbita.
Kiedy Wither nas nie atakuje lata po świecie niszcząc go, dlatego nie zaleca się przywoływania go blisko domu.
Wither potrafi zabić na kilka różnych sposobów: wysadzając w powietrze, zrzucając z urwiska, poprzez zmarnienie (efekt obumarcia II).
Mimo, że jest bossem to wyrzuca bardzo mało kulek doświadczenia (20 czyli 1000 razy mniej niż smok kresu).
Jeżeli wystrzeli w swoje głowy do celu znajdującego się przy nim otrzyma obrażenia od wybuchu.
Można stworzyć dwa Withery jednocześnie, ale nie będą się atakować nawzajem (mimo to jeśli pocisk jednego trafi w drugiego, to otrzyma on obrażenia).

Avatar
Konto usunięte
Silk touch na złotym kilofie jest dostępny od pierwszego poziomu

Avatar
Konto usunięte
Gdy postawi się łóżko w netherze to ono wybucha

Avatar
Konto usunięte
przemeks401 pisze:
Gdy postawi się łóżko w netherze to ono wybucha

Było , wybuchają też w Endzie

Avatar
Konto usunięte
szymen44 pisze:
1. Woda w Netherze może być postawiona przy pomocy narzędzi alchemicznych
2. Jeb_ obiecał, że w przyszłości w grze będą dostępne 2653 mikstury.
3. Zombie i Szkielety regenerują się, gdy rzuci się w nie Potion of Harming.
4. Zombie i Szkielety otrzymują obrażenia, gdy rzuci się w nie Potion of Regeneration.


jeśli postawi się kostkę lodu w netherze i roztopi się to też jest woda

Avatar popek9001
na hopperach (1.5.0 w górę) można stawiać tory

Avatar
Konto usunięte
- Do Bety 1.3_01 drewno podpalone tylko od góry paliło się wiecznie.
- Gdy klawisz "F" odpowiedzialny za mgłę w grze będzie notorycznie naciskany, na ekranie przez chwilę będzie widoczny jedynie ogień. Tym sposobem możesz wydostać się z jaskini i znaleźć mob spawner'y.
- Gdy patrząc się na pochodnie pójdzie się spać ogień będzie skierowany w stronę gracze kiedy stał.
- Stół warsztatowy na dnie ma teksturę zwykłych desek.
- Stoły warsztatowe mogą zostać użyte jako dywany ze względu na ich ładne wzorki na górnej teksturze.
- Potrzebujesz 4 desek, by zbudować stół warsztatowy. Nie trudno obliczyć, że kosztuje on 1 klocek drewna.
- Ten blok może być użyty jako paliwo w piecu.
- Nie można otworzyć skrzyni, jeżeli znajduje się nad nią jakiś blok, lecz są wyjątki. Takimi wyjątkowymi blokami są m.in. ciasto, schodki, szkło, liście.
- Gdy zniszczymy skrzynię wypadną z niej wszystkie przedmioty które się tam znajdowały.
- We wczesnej fazie Indev kryształ utworzono jako szmaragd, dopiero potem zmieniono jego nazwę na diament.
- Diamentowe bloki miały początkowo inną teksturę. Obecną zastosowano dopiero w aktualizacji Halloweenowej.
- W prawdziwym świecie Lapis Lazuli to niebieski klejnot. Używany jest do tworzenia witraży, rękopisów iluminowanych i malowideł naskalnych.
- Przed dodaniem skóry, wełna była wykorzystana do budowy skórzanej zbroi.
- Owce pojawiają się naturalnie z kolorami białym, szarym, jasnym-szarym, czarnym, brązowym a także różowym.
- Jeśli niszczysz kolorowy blok wełny wypadają z niego czarne odłamki.
- Proch strzelniczy ma taki sam kształt co pył glowstone'u, cukier czy pył z czerwonego kamienia.
- Gdy położymy TNT na ziemi i ułożymy wokół pewną ilość strzał, po czym aktywujemy ładunek, wybuch nie niszczy tych strzał, lecz wyrzuca je wokół. Dzięki temu, TNT idealnie nadaje się do robienia pułapek.
- Blok TNT który zostanie aktywowany w wodzie lub po aktywacji znajdzie się w wodzie wybuchnie nie niszcząc żadnych bloków (Bug ten zostanie poprawiony, w przyszłych wersjach podwodny wybuch będzie 3 razy silniejszy) lecz nadal może zabić moba lub gracza.
- Moby i gracz, którzy znajdują się w wózku otrzymują minimalne obrażenia od eksplozji TNT. Używane jest to do tworzenia dział wystrzeliwujących moby lub ludzi.
- Nazwa "TNT" jest technicznie niepoprawna (skrót od Trinitrotoluene (trotyl)). Wizualnie blok przedstawia związane ze sobą laski dynamitu, które w realnym świecie działają inaczej niż trotyl. Recepta na TNT jest podobna jak proces tworzenia dynamitu, gdzie stabilizuje się nitroglicerynę przez piasek lub ziemię. Proch użyty w grze nie jest elementem dynamitu.
- Zbyt dużo bloków odpalonych obok siebie może spowodować spowolnienie gry, dlatego zaleca się stawianie ich w odstępach przynajmniej dwóch bloków.
- Jako, ze podczas skradania się postać gracza ma wysokość 1.5 bloku, nie może wejść w szczelinę po schodku z jedynie jednym blokiem powietrza nad nim.
- Gracz nie może przejść z piasku dusz na schodek bez skakania.
- Schodki mają skłonność do przepuszczania strzał przez górną powierzchnię.
- Pojedyncze schodki mogą zniszczyć bloki żwiru lub piasku jeżeli na nie upadną, tak samo jak pochodnie.
- Gracz popchnięty przez strumień wody na schodek spowoduje, że musi podskoczyć.
- Na pojedynczy schodek, nad którym postawiony jest pełny blok nie można położyć drugiego schodka tak, aby zrobił się z tego sześcian (nie można uzupełnić przerwy nad schodkiem).
- Gdy schodek zostanie położony na tafli lodu, gracz będzie się ślizgał na nim tak samo jak na lodzie.
- Przed aktualizacją Seecret Saturday Update 1, można było otrzymać ponad 4 śnieżki z jednego bloku.
- Rzucając kulą przez lawę spowodujesz podpalenie jej. Śnieżka wciąż nie zada obrażeń, nie licząc podpalenia pobliskich rzeczy.
- Śnieżne kule mogą zabić Slime.
- Jeśli ujeżdżasz świnię na siodle i rzucasz śnieżkami w dół, możesz spowodować 'lot' świni.
Niestety w wersji 1.6 gdy rzucisz śnieżką w dół gdy ujeżdżasz świnię zsiądziesz z niej.
- Tak samo jak ze strzałą i jajkiem, gdy włożysz śnieżne kule do dozownika i go aktywujesz, wystrzelone śnieżki polecą z takim efektem jak rzucone.
- Piaskowiec został dodany dopiero w patchu Beta 1.2
- Początkowo wykopywanie piaskowca, nawet za pomocą diamentowego kilofa zajmowało bardzo dużo czasu, dłużej niż obsydianu. Zostało to później naprawione.
- Glina zaczęła częściej się pojawiać po Halloween Update, a potem po aktualizacji Beta 1.8.
- Na obrzeżach pustyń może znajdować się glina.
- Glina często myli się graczowi z kamieniem.
- Jeżeli w szafie grającej gra już muzyka to i tak nawet jeżeli wyłączymy muzykę w menu głównym ona będzie nadal grać aż do końca.
- Można słuchać muzyki na poziomie skały macierzystej, mimo że szafa grająca będzie stała nad poziomem morza.
- We wczesnych wersjach Indev gracz na początku dostawał w ekwipunku krzesiwo. W tamtych czasach z mobów wypadały także krzesiwa.
- We wczesnej wersji multiplayer piece nie działały. Krzesiwo potrafiło je rozpalić po zainstalowaniu modyfikacji.
- Od aktualizacji Beta 1.3 szansa na zdobycie krzemienia została zwiększona.
- Wędka została wprowadzona w wersji Alpha 1.1.0, jednak nie miała żadnego zastosowania przed wydaniem Alphy 1.2.0.
- Szkielety mogą być wciągnięte na linię strzału ich własnych strzał.
- Zarzucenie linki do lawy spowoduje, że spławik zacznie się palić a wędka zostanie zniszczona.
- Zarzucenie linki do ognia spowoduje, że spławik zacznie się palić i zostanie przylepiony do bloku ognia.
- Zarzucona linka "straci" swój kołowrotek.
- Jest możliwe łowienie ryb w podziemnych lub stworzonych przez gracza jeziorach.
- Podczas poruszania się wagonikiem zarzucenie wędki na ściankę wagonika spowoduje natychmiastowe jego zatrzymanie i pozwoli na opuszczenie wagonika. Gracz ani wagonik nie otrzymają obrażeń.
- Gdy zarzucimy wędkę do portalu, spławik przyklei się do jednego z bloków lub odbędzie podróż do piekła.
- Gdy zarzucimy wędkę na dzikiego wilka, pomimo, iż nie zadaliśmy mu obrażeń stanie się agresywny.
- Gdy zarzucimy wędkę na zombie pigmana to mimo, iż nie zadaliśmy mu obrażeń zacznie nas atakować.
- Gdy zarzucimy wędkę na szafę grającą i będzie w środku płyta to płyta wyleci.
- Strzały nie mogą niszczyć szkła (jedynie Spider Jockey ma taką możliwość);
- Strzały nie latają dalej w Netherze;
- Zoranie trawy, w której tkwi strzała, spowoduje, że spadnie ona na blok niżej.
- Notch powiedział, że z zombie wypadają pióra, bo nie wiedział co innego mogłyby upuszczać. Od aktualizacji Beta 1.8 wypada z nich zgniłe ciało.
- Jeżeli zajrzysz do folderu w Minecart.jar zawierającego tekstury, zauważysz, że skórzana zbroja wciąż nazywa się płócienną zbroją.
- Hełm, napierśnik i nogawice wykonane z skóry posiadają inne nazwy - czapka, tunika i spodnie.
- Gdy gracz mający zbroję jedzie w kolejce, bądź płynie łódką - jego buty znajdują się na nogach.

Avatar popek9001
szymen44 pisze:
- Do Bety 1.3_01 drewno podpalone tylko od góry paliło się wiecznie.
- Gdy klawisz "F" odpowiedzialny za mgłę w grze będzie notorycznie naciskany, na ekranie przez chwilę będzie widoczny jedynie ogień. Tym sposobem możesz wydostać się z jaskini i znaleźć mob spawner'y.
- Gdy patrząc się na pochodnie pójdzie się spać ogień będzie skierowany w stronę gracze kiedy stał.
- Stół warsztatowy na dnie ma teksturę zwykłych desek.
- Stoły warsztatowe mogą zostać użyte jako dywany ze względu na ich ładne wzorki na górnej teksturze.
- Potrzebujesz 4 desek, by zbudować stół warsztatowy. Nie trudno obliczyć, że kosztuje on 1 klocek drewna.
- Ten blok może być użyty jako paliwo w piecu.
- Nie można otworzyć skrzyni, jeżeli znajduje się nad nią jakiś blok, lecz są wyjątki. Takimi wyjątkowymi blokami są m.in. ciasto, schodki, szkło, liście.
- Gdy zniszczymy skrzynię wypadną z niej wszystkie przedmioty które się tam znajdowały.
- We wczesnej fazie Indev kryształ utworzono jako szmaragd, dopiero potem zmieniono jego nazwę na diament.
- Diamentowe bloki miały początkowo inną teksturę. Obecną zastosowano dopiero w aktualizacji Halloweenowej.
- W prawdziwym świecie Lapis Lazuli to niebieski klejnot. Używany jest do tworzenia witraży, rękopisów iluminowanych i malowideł naskalnych.
- Przed dodaniem skóry, wełna była wykorzystana do budowy skórzanej zbroi.
- Owce pojawiają się naturalnie z kolorami białym, szarym, jasnym-szarym, czarnym, brązowym a także różowym.
- Jeśli niszczysz kolorowy blok wełny wypadają z niego czarne odłamki.
- Proch strzelniczy ma taki sam kształt co pył glowstone'u, cukier czy pył z czerwonego kamienia.
- Gdy położymy TNT na ziemi i ułożymy wokół pewną ilość strzał, po czym aktywujemy ładunek, wybuch nie niszczy tych strzał, lecz wyrzuca je wokół. Dzięki temu, TNT idealnie nadaje się do robienia pułapek.
- Blok TNT który zostanie aktywowany w wodzie lub po aktywacji znajdzie się w wodzie wybuchnie nie niszcząc żadnych bloków (Bug ten zostanie poprawiony, w przyszłych wersjach podwodny wybuch będzie 3 razy silniejszy) lecz nadal może zabić moba lub gracza.
- Moby i gracz, którzy znajdują się w wózku otrzymują minimalne obrażenia od eksplozji TNT. Używane jest to do tworzenia dział wystrzeliwujących moby lub ludzi.
- Nazwa "TNT" jest technicznie niepoprawna (skrót od Trinitrotoluene (trotyl)). Wizualnie blok przedstawia związane ze sobą laski dynamitu, które w realnym świecie działają inaczej niż trotyl. Recepta na TNT jest podobna jak proces tworzenia dynamitu, gdzie stabilizuje się nitroglicerynę przez piasek lub ziemię. Proch użyty w grze nie jest elementem dynamitu.
- Zbyt dużo bloków odpalonych obok siebie może spowodować spowolnienie gry, dlatego zaleca się stawianie ich w odstępach przynajmniej dwóch bloków.
- Jako, ze podczas skradania się postać gracza ma wysokość 1.5 bloku, nie może wejść w szczelinę po schodku z jedynie jednym blokiem powietrza nad nim.
- Gracz nie może przejść z piasku dusz na schodek bez skakania.
- Schodki mają skłonność do przepuszczania strzał przez górną powierzchnię.
- Pojedyncze schodki mogą zniszczyć bloki żwiru lub piasku jeżeli na nie upadną, tak samo jak pochodnie.
- Gracz popchnięty przez strumień wody na schodek spowoduje, że musi podskoczyć.
- Na pojedynczy schodek, nad którym postawiony jest pełny blok nie można położyć drugiego schodka tak, aby zrobił się z tego sześcian (nie można uzupełnić przerwy nad schodkiem).
- Gdy schodek zostanie położony na tafli lodu, gracz będzie się ślizgał na nim tak samo jak na lodzie.
- Przed aktualizacją Seecret Saturday Update 1, można było otrzymać ponad 4 śnieżki z jednego bloku.
- Rzucając kulą przez lawę spowodujesz podpalenie jej. Śnieżka wciąż nie zada obrażeń, nie licząc podpalenia pobliskich rzeczy.
- Śnieżne kule mogą zabić Slime.
- Jeśli ujeżdżasz świnię na siodle i rzucasz śnieżkami w dół, możesz spowodować 'lot' świni.
Niestety w wersji 1.6 gdy rzucisz śnieżką w dół gdy ujeżdżasz świnię zsiądziesz z niej.
- Tak samo jak ze strzałą i jajkiem, gdy włożysz śnieżne kule do dozownika i go aktywujesz, wystrzelone śnieżki polecą z takim efektem jak rzucone.
- Piaskowiec został dodany dopiero w patchu Beta 1.2
- Początkowo wykopywanie piaskowca, nawet za pomocą diamentowego kilofa zajmowało bardzo dużo czasu, dłużej niż obsydianu. Zostało to później naprawione.
- Glina zaczęła częściej się pojawiać po Halloween Update, a potem po aktualizacji Beta 1.8.
- Na obrzeżach pustyń może znajdować się glina.
- Glina często myli się graczowi z kamieniem.
- Jeżeli w szafie grającej gra już muzyka to i tak nawet jeżeli wyłączymy muzykę w menu głównym ona będzie nadal grać aż do końca.
- Można słuchać muzyki na poziomie skały macierzystej, mimo że szafa grająca będzie stała nad poziomem morza.
- We wczesnych wersjach Indev gracz na początku dostawał w ekwipunku krzesiwo. W tamtych czasach z mobów wypadały także krzesiwa.
- We wczesnej wersji multiplayer piece nie działały. Krzesiwo potrafiło je rozpalić po zainstalowaniu modyfikacji.
- Od aktualizacji Beta 1.3 szansa na zdobycie krzemienia została zwiększona.
- Wędka została wprowadzona w wersji Alpha 1.1.0, jednak nie miała żadnego zastosowania przed wydaniem Alphy 1.2.0.
- Szkielety mogą być wciągnięte na linię strzału ich własnych strzał.
- Zarzucenie linki do lawy spowoduje, że spławik zacznie się palić a wędka zostanie zniszczona.
- Zarzucenie linki do ognia spowoduje, że spławik zacznie się palić i zostanie przylepiony do bloku ognia.
- Zarzucona linka "straci" swój kołowrotek.
- Jest możliwe łowienie ryb w podziemnych lub stworzonych przez gracza jeziorach.
- Podczas poruszania się wagonikiem zarzucenie wędki na ściankę wagonika spowoduje natychmiastowe jego zatrzymanie i pozwoli na opuszczenie wagonika. Gracz ani wagonik nie otrzymają obrażeń.
- Gdy zarzucimy wędkę do portalu, spławik przyklei się do jednego z bloków lub odbędzie podróż do piekła.
- Gdy zarzucimy wędkę na dzikiego wilka, pomimo, iż nie zadaliśmy mu obrażeń stanie się agresywny.
- Gdy zarzucimy wędkę na zombie pigmana to mimo, iż nie zadaliśmy mu obrażeń zacznie nas atakować.
- Gdy zarzucimy wędkę na szafę grającą i będzie w środku płyta to płyta wyleci.
- Strzały nie mogą niszczyć szkła (jedynie Spider Jockey ma taką możliwość);
- Strzały nie latają dalej w Netherze;
- Zoranie trawy, w której tkwi strzała, spowoduje, że spadnie ona na blok niżej.
- Notch powiedział, że z zombie wypadają pióra, bo nie wiedział co innego mogłyby upuszczać. Od aktualizacji Beta 1.8 wypada z nich zgniłe ciało.
- Jeżeli zajrzysz do folderu w Minecart.jar zawierającego tekstury, zauważysz, że skórzana zbroja wciąż nazywa się płócienną zbroją.
- Hełm, napierśnik i nogawice wykonane z skóry posiadają inne nazwy - czapka, tunika i spodnie.
- Gdy gracz mający zbroję jedzie w kolejce, bądź płynie łódką - jego buty znajdują się na nogach.


niechce nic mówić czy coś ale to (przynajmniej większość) jest z Minecraft wiki,sam tam często siedzę i czytam jak mi się nudzi

Avatar
Konto usunięte
popek9001 pisze:
niechce nic mówić czy coś ale to (przynajmniej większość) jest z Minecraft wiki,sam tam często siedzę i czytam jak mi się nudzi

No zgadłeś skopiowałem to

Avatar donwito23
w bloku komend od 1.5.1 są nowe komendy
/effect <gracz lub najbliższy gracz[@p]><numer efektu np. speed[szybkość]ma id 1><moc efektu, od 1-100 są dodatnie a od 100-200 ujemne>

Odpowiedź

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku