Jak zapewne wiecie, kilkanaście godzin temu odbyło się Ask Me Anything właściciela Valve - Gabe'a Newella. Poza wszelkimi informacjami o Half-Life 3 i ulubionym jedzeniu szefa firmy dowiedzieliśmy się paru rzeczy o TF2. Postanowiłem to wszystko podsumować:
1. Zespół osób pracujących nad TF2 liczy 16 osób (a większość z nas myślała, że 3 osoby...) i składa się z osób, które kochają grę, nad którą pracują i regularnie w nią grają. Dla porównania - zespół pracujący nad CS:GO składa się z 20-30 osób (w zależności ilu potrzeba w danym momencie)
2. Lista rzeczy, które pojawią się w oczekiwanym przez nas wszystkich Pyro Update:
- mnóstwo zmian w celu zbalansowania gry i klas
- duże zmiany i poprawki do matchmakingu i oficjalnego trybu competitive
- Pyro class pack
- nowe kontrakty podobne do tych w CS:GO
Zmiany będą tworzone na podstawie feedbacku społeczności
4. Z okazji 10-lecia TF2 pojawi się major update z wieloma ciekawymi rzeczami
5. Valve przyznaje się, że zbyt mało komunikowało się ze społecznością TF2
6. Valve ma w planach rozwój TF2 jako gry e-sportowej. Zrobili nawet już parę rzeczy:
- blogposty i powiadomienia w grze o eventach i turniejach
- dodano tryb turniejowy
- dodawanie medali turniejowych i ligowych do gry
- lista streamerów TF2 w menu głównym
- rozmowy z organizatorami turniejów i profesjonalnymi graczami
Valve upodobnić w tym względzie grę casualową do gry ligowej podobnie do tego jak w CS:GO/Dota 2. Z aktualizacji tworzonych pod scenę competitive zamierzają przejść do pełnego jej wspierania. Valve chce usunąć barierię pomiędzy graczami casualowymi i graczami competitive (gra competitive wygląda zupełnie inaczej niż gra casualowa).
Całość znajdziecie u jednego z deweloperów TF2: www.reddit.com/user/DRiller_Valve