Skupisko siedmiu miast-państw w Karak'Akes, w pobliżu Doliny Lodowego Wichru.
Pierwotnie miast było aż dziesięć, stąd zresztą nazwa, ale w wyniku wojen między nimi, najazdów Nordów i Orków, klęsk żywiołowych, głodu i tym podobnych na przestrzeni wieków ich liczba została zredukowana do siedmiu i nie zmieniła się do dziś.
Ze wszystkich miast aż pięć położonych jest przy trzech wielkich jeziorach, co wiąże się z takimi zaletami jak transport ludzi i towarów, ale też ogromne zyski: Każde miasto nad jeziorem ma własną flotę rybacką, która trudni się połowem ryb, ale nie takich zwyczajnych i pospolitych: Karmazynowe Łosie i Karmazynowe Pstrągi żyją prawie tylko tutaj (a przynajmniej w tak wielkiej liczbie, ponieważ te z Gogh i innych rejonów Karak'Akes są o wiele, wiele mniejsze). Łowi się je ze względu na niezwykle smaczne i delikatne mięso oraz kości, które niewiele ustępują jakości kości słoniowej, a są łatwiejsze do pozyskania niż gdyby polować w tym celu na słonie lub Mamuty.
Nad jeziorem Cear położone są miasta Cear-Konig i Cear-Dineval. Wszystkie te miejsca otrzymały swą nazwę od jednego z odkrywców i pionierów Dekapolis, człowieka imieniem Manfred Cear. Miasta zlokalizowane są naprzeciw siebie, po dwóch różnych brzegach jeziora, i niegdyś ściśle współdziałały podczas połowów, wojen, najazdów barbarzyńców i tym podobnych, ale z czasem więź ta zaczęła się zacierać, aby w końcu całkiem zniknąć, doprowadzając do krótkiej wojny między oboma miastami i trwającego do dziś sporu o niemalże wszystko oraz wzajemnej niechęci i nienawiści.
Nad kolejnym jeziorem, Północną Taflą, położone jest tylko jedno miasto, Bremen, które na tle innych wyróżnia się największą flotą rybacką i handlową oraz infrastrukturą niezbędną do naprawy, budowy i przyjmowania statków, a także przechowywania eksportowanych i importowanych dóbr. Z racji faktu, iż droga morska jest o wiele szybsza od lądowej, inne miasta często płacą Bremen za przechowywanie i załadunek ich towarów na statki kupców. Poza tym miasto czerpie swe dochody z licznych karczm, ceł i innych opłat.
Nad ostatnim z trzech jezior, Czerwoną Wodą (w związku z tym, że to tutaj ryby z innych akwenów ruszają na tarło, a ikra nadje wodzie charakterystyczne zabarwienie) umiejscowione są dwa miasta: Targos i Termalaine. Pierwsze znane jest z agresywnej polityki przeciw sąsiadom, Orkom, Nordom i wszelkim innym wrogom, dlatego też posiada największą armię lądową ze wszystkich innych, dysponuje też (jako jedyne) flotą wojenną oraz licznymi najemnikami, których kuszą przede wszystkim łupy, o które nietrudno, gdyż praktycznie kilka razy w tygodniu organizuje się najazdy na różnych wrogów państwa-miasta, ostatnimi czasy głównie Nordów. Jest to też najsilniej ufortyfikowane miasto, dodatkowo wyposażone w stanowiska dla balist i katapult mogące ostrzeliwać wroga na jeziorze i lądzie.
Termalaine dysponuje znacznie mniejszą armią, nie ma floty wojennej i fortyfikacji, ale za to dysponuje zastępami szpiegów i dyplomatów, dzięki którym jako jedyne utrzymuje pozytywne relacje z prawie wszystkimi sąsiadami: Innymi miastami, częścią Nordów (czasem nawet wynajmowali ich w celu prowadzenia działań wojennych), lokalnymi Krasnoludami i tak dalej. Ściśle współpracuje z Targos, dzieląc się z nim zyskami z połowów ryb, a w zamian otrzymując protektorat z jego strony.
Kolejnym miastem Dekapolis jest Lonnewood, które nie utrzymuje się z połowów, ale handlu wymiennego z Nordami, walki z nimi oraz korzystania z dóbr tundry: Przy pomocy Bremen wysyła poza Dekapolis drewno, mięso, skóry, futra, rzeźby, ozdoby i tym podobne, tudzież we własnym zakresie sprzedaje je w innych miastach. Jest to też najmniejsza osada w całym Dekapolis.
Ostanie miasto uznawane jest powszechnie za największe, najbogatsze i najwspanialsze, toteż stanowi stolicę Dekapolis i całej okolicy.
Bryn-Shander, bo tak się owe miasto nazywa, może pochwalić się garnizonem i fortyfikacjami ustępującymi niewiele Targos, acz już na pierwszy rzut oka widać, które z miast jest bogatsze... W ratuszu miasta odbywają się wspólne spotkania przedstawicieli wszystkich miast. Latem odbywają się co miesiąc, a w zimę już o wiele rzadziej, bo co trzy miesiące.
Mimo iż wcześniej miasta-państwa prowadziły wojny między sobą, obecnie trwa między nimi stały pokój, czasem przerywany jakimiś drobnymi utarczkami. Stało się tak głównie dlatego, że z racji zagrożeń zewnętrznych w postaci warunków pogodowych, Nordów, Orków, Goblinów i potworów najpierw połączyły się w luźno federację, a później w ściśle współpracujący byt o nazwie Sprzysiężenie Siedmiu Miast, powstałe po proklamacji państwa Nordów powstałego po połączeniu się barbarzyńskich klanów.
Miasta zamieszkują głównie ludzie, choć zdarzają się małe mniejszości w postaci Elfów, Krasnoludów, Hobbitów i krzyżówek tych wszystkich czterech ras. Większość miast otacza z kilku stron wielka tundra (Lennewood nawet w całości), acz gdzieniegdzie są olbrzymie połacie wolnej przestrzeni, powstałe podczas karczowania lasów. To głównie nimi wędrują różni handlarze z i do Dekapolis.