Directx vs Opengl

Avatar
Konto usunięte
Ktoś używa któregoś? Jakieś uwagi? Którego lepiej zacząć się uczyć? Jakieś znaczące różnice? Poleci ktoś dobre kursy?

Avatar mojlogin
Moderator
OpenGL chociaż wszyscy się uczą DirectX, nie wiem czemu.

Krótkie porówanie:

DirectX działa tylko na Windows, Xbox i Windows Phone

OpenGL działa na wszystkim prócz Xbox (działa nawet w przeglądarce oraz GPS'ach i systemach operacyjnych w samochodach)

OpenGL nie wymaga instalowania żadnych runtime'ów. DirectX wymaga instalowania takiego czegoś, a nawet dużo instalowania.

Do DirectX trzeba pobrać SDK, OpenGL jest domyślną biblioteką w kompilatorach, jej wersja zależy tylko od karty graficznej

OpenGL działa nawet ze starszymi wersjami kart graficznych i systemów operacyjnych

DirectX ma już prosty format graficzny, OpenGL tego nie ma i trzeba albo pobierać biblioteki lub napisać swój własny loader modeli (ale nie jest to trudne)

Aha i OpenGL jest teraz przepisywany od nowa, zwie się to "Vulcan", więc polecam się tym zainteresować gdyż będzie tam wprowadzone wiele nowych ficzerów, a twórcy już chwalą wydajność względem OpenGL.

Pozdrawiam

Avatar
Konto usunięte
Czyli Opengl. Znasz jakieś warte zainteresowania się kursy?

Avatar mojlogin
Moderator
www.opengl.org/wiki/Getting_Started

Masz tu wszystko co powinieneś wiedzieć, na dole powinny być kursy dostępne w internecie, są podzielone na kategorie: Przed OpenGL 3.0 i Po OpenGL 3.0

Avatar
Konto usunięte
Wielkie dzięki za pomoc.

Odpowiedź

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku

Dodaj nowy temat Dołącz do grupy +
Avatar Kubox123456
Właściciel: Kubox123456
Grupa posiada 6588 postów, 587 tematów i 325 członków

Opcje grupy KZ - Kompute...

Sortowanie grup

Grupy

Popularne

Wyszukiwarka tematów w grupie KZ - Komputerowo Zaawansowani