Ciekawostki z gry. (cześci I-III)

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Tu zamieszczamy ciekawostki z gry.
Za palisadą orków jest tablica od Krasnoluda z kosmosu.

Avatar
Konto usunięte
Gothic I Czasem zdarza się, że przeciwnik, który powinien walczyć do końca, nagle ucieka i wchodzi ( np. na drzewo). Ostatnio miałem taką sytuację z czarnym goblinem, jak zdobywałem Almanach.

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Nad biblioteka pradawnych jest wrak garbusa z kartką "zawsze chciałem zrobic grę o samochodach" podpisana inicjałami jednego z twurców gry.

chodzenie w bok (a,d, delete lub page down) amortyzuje upadki oraz daje możliwosc londowania na nogach przy skoku z wysokości (tylko G1)

Avatar Johnny3Tears
W drugiej części gry, można przyzwać nieumarłego Wrzoda kodem insert itsc_summonmud

Mimo tego, nazywa się "Błotniak ożywieniec". Jest to błąd w tłumaczeniu.

Avatar chupacabra001
Moderator
Johnny3Tears pisze:
Mimo tego, nazywa się "Błotniak ożywieniec". Jest to błąd w tłumaczeniu.

Pozwolę sobie poprawić wypowiedź kolegi wyżej.
Tak de facto błędem w tłumaczeniu jest nazwa "Wrzód". Oryginalnie ta postać nazywa się "Mud", co po prostu oznacza "Błoto".
"Wrzód" jest zwyczajnym efektem poczucia humoru polskich tłumaczy.
Dokładnie tak samo jest ze Złym. Oryginalnie nazywa się "Sly", co pisze się bardzo podobnie. : )

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
chupacabra001 pisze:
Pozwolę sobie poprawić wypowiedź kolegi wyżej.
Tak de facto błędem w tłumaczeniu jest nazwa "Wrzód". Oryginalnie ta postać nazywa się "Mud", co po prostu oznacza "Błoto".
"Wrzód" jest zwyczajnym efektem poczucia humoru polskich tłumaczy.
Dokładnie tak samo jest ze Złym. Oryginalnie nazywa się "Sly", co pisze się bardzo podobnie. : )


I to są dopiero ciekawostki :P

na cmetażu obok farmy onara jest grób krasnoluda z kosmosu notowany na przyszłość.

Avatar chupacabra001
Moderator
W G1 w Starym Obozie strażnik Szakal proponuje zapłacenie 10 bryłek za ochronę. Twórcy popełnili błąd, bo Bezimienny tak naprawdę nie daje Szakalowi rudy, nawet jeśli teoretycznie zapłacił.
Programiści po prostu zjedli jedną linijkę skryptu.

[Mam jeszcze drobną uwagę do właściciela grupy - dbaj o ortografię, bo oczy bolą]

Avatar darcus
Moderator
Potężny Obcy Krasnolud, albo jak wolicie krasnolud z kosmosu, po angielsku nazywa się Mighty Alien Dwarf. Ciekawostką jest, że jego inicjały układają się w słowo MAD, czyli szalony.

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
chupacabra001 pisze:
[Mam jeszcze drobną uwagę do właściciela grupy - dbaj o ortografię, bo oczy bolą]

No niestety mam dysortografię, ale zrobie co się da :D

Avatar chupacabra001
Moderator
W Gothic 2 próbowano dodać tarcze, ale ostatecznie z tego zrezygnowano. Dowodem na to jest pewna linijka w pliku Constants.d (Gothic -> _Work -> Data -> Scripts -> Content -> _Intern; te foldery pojawiają się jedynie po zainstalowaniu G2MKD, które umożliwia tworzenie modów).

"const int ITEM_SHIELD = 1 << 18; // (OBSOLETE!)"

Przede wszystkim patrz, co jest podkreślone na czerwono, Chrząszczu. :P

Post Scriptum: W tym samym pliku znajdziemy coś, co wskazuje, że próbowano dodać również broń miotaną (?)

"const int ITEM_THROW = 1 << 29; // (OBSOLETE!)"

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Fakt że mi nie podkreśla (na innych stronach podkreśla) utrudnia sprawe XD

Po przepłynieciu sporej części oceanu/morza pojawiają sie napisy (podaje po polsku): Wracaj do mamy, Pirania patrzy na ciebie - towazyszą im dziwne odgłosy. Po pewnym czasie pokazuje się film na którym bohater zostaje zjedzony. Po wszystkim przenosi nas do manu głównego.

Avatar Timix
Chrzaszcz_Trzcinowy pisze:
Fakt że mi nie podkreśla (na innych stronach podkreśla) utrudnia sprawe XD

Po przepłynieciu sporej części oceanu/morza pojawiają sie napisy (podaje po polsku): Wracaj do mamy, Pirania patrzy na ciebie - towazyszą im dziwne odgłosy. Po pewnym czasie pokazuje się film na którym bohater zostaje zjedzony. Po wszystkim przenosi nas do manu głównego.


dodatek do ciekawostki jak jesteś smoczym zębaczem i płyniesz po dnie morza to potwór cie nie zje :D

Avatar Paulius
Przy użyciu kodów można w Gothic 1 wejść do opuszczonej kopani przy wejściu do koloni karnej, po ekranie ładowania jest jednak tylko pusta, czarna lokacja.

W nocy kruka jest filmik z ataku smoków na obóz: znajduje on się również przy opuszczonej kopalni, gdy będziemy próbowali wejść na płaskowyż.

W Gothic 1 zdarzyła mi się pewna sytuacja, której nikt inny nie spotkał nigdy: podczas przeładowań atmosferycznych, zamiast błysków na niebie pojawiły się magiczne księgi: jedna obok drugiej, falujące przez kilka sekund po niebie - tai bug.

Krasnolud z kosmosu pojawia się również w części 3 (w Ishtar, w wieży do której można się dostać wyłącznie przy pomocy kodów)

W pierwszym Gothicu miało nie być myszki, jednak z czasem twórcy wprowadzili ją.

W nocy kruka w IV rozdziale w Jarkentarze pojawiają się szkielety oraz inne stwory: jest ich tak sporo, że można sobie na nich nabić ze 2 levele.

W gothic 2 nie ma drabin, dopiero w dodatku Noc Kruka pojawia się JEDNA drabina (na bagnach)

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Kolejne:

- W obozie bandytów idąc za wieże Dextera można zobaczyć ciągnącą sie półke skalną. Idąć dalej natrafimy na jaskinie z ożywieńcami
- Na mapach (oprócz irdorath [chyba]) Są "przechowywalnie postaci" w których są postacie znikające i pojawiające sie w poszczegulnych rozdiałach wtedy, kiedy nie są akurat potrzebne.
1 jest np. Pod pustynia w Jarkendarze. (dosać się tam za pomoca f6 i goto camera)

Avatar darcus
Moderator
Jeżeli wspiąć się na półkę za wieżą Xardasa w Gothic II, można ujrzeć coś zasypane kamieniami. Po przekroczeniu ich za pomocą kodów trafiamy do jaskini z ożywieńcami. Idąc dalej wyjdziemy z jaskini w miejscu, z którego widoczna jest przełęcz. Być może przed powstaniem wieży nekromanty, w tamtym miejscu znajdowała się alternatywna droga do Kolonii. Szczególnie, że kiedy Bezimienny po raz pierwszy kieruje się do miasta przynajmniej kilka postaci zachowuje się tak, jakby przychodził z okolic Górniczej Doliny, mimo, że widzą go pierwszy raz.

Avatar chupacabra001
Moderator
darcus pisze:
Jeżeli wspiąć się na półkę za wieżą Xardasa w Gothic II, można ujrzeć coś zasypane kamieniami. Po przekroczeniu ich za pomocą kodów trafiamy do jaskini z ożywieńcami. Idąc dalej wyjdziemy z jaskini w miejscu, z którego widoczna jest przełęcz. Być może przed powstaniem wieży nekromanty, w tamtym miejscu znajdowała się alternatywna droga do Kolonii. Szczególnie, że kiedy Bezimienny po raz pierwszy kieruje się do miasta przynajmniej kilka postaci zachowuje się tak, jakby przychodził z okolic Górniczej Doliny, mimo, że widzą go pierwszy raz.

O, to jest naprawdę ciekawe.
Sprawdzałem te kamienie Spacerem (programem dla modderów do edycji światów, ewentualnie kompilowania skryptów i edytowaniu modeli 3d). Ta kupa kamieni jest "wbudowana" w model świata i ciężko jest je usunąć. Chyba nad tym popracuję i udostępnię świat, jeśli się uda...

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Xardas postawił wieże około tygodnia przed przyzwaniem Bezimiennego (przyzna nam to Lester) Xardas musiał więc zawalić tamto przejście żeby nikt mu z tamtej strony nie przyszedł... ale w takim razie... czemu są tam groby? Nie sądze żeby tak zarosły w niecały miesiąc... chociaż siła wieży... może to tam spoczywają jej budowniczowie? Też to zauważyłem... jest to naprawde ciekawe :D

Avatar chupacabra001
Moderator
Pozostaje nam jedynie gdybanie. Jednak pochowanie tam swoich budowniczych ma sens, bo coś się z nimi musiało stać.

Avatar Timix
*(1) Można przejść za palisadę orków bez kodów(G2 i G2NK). przy rzece palisada jest tak zbudowana że łatwo można się po niej wspiąć.
(2)po przeciwnej stronie palisady koło przełęczy leżą góry z których wystaje półka skalna na którą można "bezpiecznie"zeskoczyć jeżeli masz dobrą zbroję i dużo życia.

*za palisadą można znaleźć tabliczkę z (chyba) napisem że jesteś oszustem martwe ciała i jaskinię w której jest skrzynka i martwe ciała Diego (i dwóch innych których imion zapomniałem [oraz tego co mu musiałeś pomóc przejść prze górniczą dolinę co narzekał na smak mięsa topielca]

Avatar chupacabra001
Moderator
Timix pisze:

(2)po przeciwnej stronie palisady koło przełęczy leżą góry z których wystaje półka skalna na którą można "bezpiecznie"zeskoczyć jeżeli masz dobrą zbroję i dużo życia.

Błąd, błąd! Żadna zbroja nie chroni przed upadkiem, co można nawet łatwo sprawdzić w skryptach.

Timix pisze:
[oraz tego co mu musiałeś pomóc przejść prze górniczą dolinę co narzekał na smak mięsa topielca]


Talbin.

Avatar Timix
chupacabra001 pisze:
Błąd, błąd! Żadna zbroja nie chroni przed upadkiem, co można nawet łatwo sprawdzić w skryptach.

Dzięki za poprawę jak to sprawdzałem to miałem zbroję łowców smoków.

Avatar
RhobarIII
Do G1 powstałby oficjalny dodatek, gdyby nie fakt że od razu zażądano sequela.

Avatar darcus
Moderator
A to nie było tak, że nie mieli czasu/budżetu?

Avatar
RhobarIII
darcus pisze:
A to nie było tak, że nie mieli czasu/budżetu?


Nie mieli czasu, bo musieli zabrać się za G2. Weź to na logikę.

Avatar krolok1875
Nie wiem czy można to nazwać ciekawostką, bardziej niedopracowaniem ale to dam.
W Gothicu III jeśli uderzymy szkieleta, tryska z niego krew.

Avatar Wizados
Moderator
W gothic 2... Myślę że nie tylko w NK za pomocą czaru... Chyba strachu użytego na orkach możemy zobaczyć zepsutą animację ruchu... Orkowie jakoś wciągają pod siebie nogi więc lewitują w powietrzu i robią coś dziwnego z głową i pozostałymi kończynami... Nie wiem czy to się nie dzieje tylko u mnie...

W 2-ce... Chyba w 5 rozdziale (w tym w którym orkowie pojawiają się w grupach poza kolonią karną) Na drodze prowadzącą z wieży Xardasa do miasta można zobaczyć grupę orków. Ja kiedyś rzuciłem na nich czar strachu i prawie wszyscy pouciekali a jeden z orków który biegł by mnie właśnie posiekać zagadał do mnie ._. !

W gothicu 1-ce w starym obozie znajduje się małe drewniane podwyższenie z bębnem i szubienicą... Pierwotnie miał tam miał się pojawiać jakiś zespól muzyczny (chyba Maximus albo jakoś tak) Za pomocą kodów można przywołać członków zespołu nie tylko w 1-ce ale i w 2-ce... Mod "Mroczne tajemnice" odkopuje skrypty które sprawiają że zespół się pojawia...

Wszystkie te efekty od czaru 'strach' Mogą się dziać tylko u mnie...

Avatar chupacabra001
Moderator
Wizados...

1) Tu nie mam zastrzeżeń

2) Pojawiają się oni w 4 rozdziale. I tylko wtedy, kiedy jesteś paladynem - w przypadku najemnika są to jaszczury, nie pamiętam jak było z magiem.

3) Jaki Maximus, wszystko musi Ci się z wódką kojarzyć? :P Ten niemiecki zespół to In Extremo, grający Folk-Metal. Swoją drogą, naprawdę godna polecenia kapela.
W angielskiej i niemieckiej wersji Gothica BYŁ tam ten koncert. W polskiej wersji się nie pojawił, bo były problemy z prawami autorskimi.

A utwór to szwedzka ballada "Herr Mannelig", o którym można poczytać tutaj:
pl.wikipedia.org/wiki/Herr_Mannelig

A posłuchać można tutaj:
www.youtube.com/watch?v=bkX1iNUq6Jw

Tak, są różne wersje tego utworu, nawet w wykonaniu In Extremo - ale w Gothicu została użyta właśnie ta. I o ile dobrze pamięcią sięgam, było to nagranie z jakiegoś koncertu, a nie wersja studyjna.

Avatar Wizados
Moderator
Gothic 1
Na samym skraju lasu który znajduje się na drodze do obozu na bagnie można znaleźć drzewo które się podświetla... Postać ustawia się w jakimś miejscu ale nic się nie dzieje...

Pod cytadelą w jeziorze z starą wieżą Xardasa pływając przy samym klifie znalazłem małą jaskinię w której był taki szyb prowadzący w górę. Przeszukałem cytadelę i nie znalazłem połączenia z tym czymś... Jakaś sekretna niedokończona pułapka?

Gothic 2
Orkowie mogą strzelać z kusz, nawet mają specjalnie zrobioną do tego animacje... Szkoda że żaden nie ma kuszy...

W G2 (w 1-ce pewnie też) można znaleźć kody na stworzenia które nie pojawiają się w grze.. Tu wymienię parę z 2-ki: Insert stonepuma, swarm, alligator.
Przez przypadek znalazłem też jakąś nie wykorzystaną w grze bandytkę 'Isabelę' kod na nią: bdt_1092 (albo ja jestem taką sierotą i nie mogę jej nigdzie znaleźć)...

Niedaleko miejsca w którym siedzi Cor Angar (w górniczej dolinie) Można znaleźć Cieniostwora-szkieleta. kod na niego to: Shadowbeast_skeleton. Na końcu jest jeszcze 2-gi pokreślnik i coś z 'Angarem'. Cor Angar wspominał że mu się jakaś bestia tam zakradała nocami... Ale chyba nie było questa żeby znaleźć i zabić to coś...

Edit: W G1 Wpiszcie: hu -Ranny wąż błotny.
Pc_roman -Typek z Genialnymi opisami broni i mapą jakiegoś poziomu testowego. NON_1501_WEGELAGERER - Włóczęga...

Avatar chupacabra001
Moderator
Wizados pisze:
Pod cytadelą w jeziorze z starą wieżą Xardasa pływając przy samym klifie znalazłem małą jaskinię w której był taki szyb prowadzący w górę. Przeszukałem cytadelę i nie znalazłem połączenia z tym czymś... Jakaś sekretna niedokończona pułapka?
(...)
Orkowie mogą strzelać z kusz, nawet mają specjalnie zrobioną do tego animacje... Szkoda że żaden nie ma kuszy...

Właśnie się zastanawiam, czy nie wykorzystać tego do jakiegoś moda/paczki. Ci orkowie tak trzymają tę kuszę, że można ją zastąpić bronią palną nawet ;> Kiedyś dodałem jako kuszę Mossberga 590 Cruisera.

Wizados pisze:
W G2 (w 1-ce pewnie też) można znaleźć kody na stworzenia które nie pojawiają się w grze.. Tu wymienię parę z 2-ki: Insert stonepuma, swarm, alligator.


Nie, w G1 nie ma nic specjalnego. Znalazłem jednak plik z teksturą jakiegoś dziwnego ścierwojada i drugą taką alternatywną teksturę cieniostwora - być może poszukam i wrzucę jeśli ktoś będzie chciał.


Ten szkielet-cieniostwór to nic ciekawego w sumie. Taki sam się pojawia na wyspie Irdorath i jest po prostu rzadkim stworkiem.

Avatar Wizados
Moderator
chupacabra001 pisze:
Nie, w G1 nie ma nic specjalnego. Znalazłem jednak plik z teksturą jakiegoś dziwnego ścierwojada i drugą taką alternatywną teksturę cieniostwora - być może poszukam i wrzucę jeśli ktoś będzie chciał. .

Jak ty się dokopujesz do tych plików textur i wszystkiego? Spacerem czy jak?

Avatar Wizados
Moderator
W G2 Jeśli przed 3cim rozdziałem damy Lotharowi list-dowód na istnienie smoków ten przeprosi nas za to że nam nie wierzył. Da się to zrobić jedynie za pomocą kodów bo w 3-cim rozdziale (tym w którym dostajemy ten list) Lothar ginie... Jak ktoś chce zobaczyć to macie kod na list od razu: itwr_paladinletter

Avatar chupacabra001
Moderator
Wizados pisze:
Jak ty się dokopujesz do tych plików? Spacerem czy jak?

GoManem. Znajduje się on w paczce GMDK.
Albo te pliki z rozszerzeniem .tga otworzyć po prostu za pomocą Gimpa. Pod warunkiem, oczywiście, że wcześniej zdekompilowałeś pliki .tex z folderu _Compiled (Np przy pomocy Gothic VDFS)

PS: Spacer służy jedynie do edycji światów (dodawanie vobów, mobów, waypointów, nakładania tekstur et cetera) lub modeli 3D, jednak w tym drugim jest beznadziejny.
Aha, można nim jeszcze kompilować skrypty. Jest to jedyna metoda kompilowania pozwalająca na dodanie nowych dialogów, żeby były one w ogóle widoczne.

Avatar Wizados
Moderator
Gothic 1 miał wyglądać tak...

www.youtube.com/watch?v=B0SERJkSp1Q
(tego trailera możecie znaleźć w bonusie w którym jest kilka concept artów i kilka innych pierdół)

www.youtube.com/watch?v=YV2miiSVnFU
(to znalazłem przypadkiem)

Avatar chupacabra001
Moderator
W G1 możliwe jest zdobycie wszystkich kamieni ogniskujących już w pierwszym rozdziale, bez pomocy którą sugeruje nam gra. Wyjątkiem jest ten od Nyrasa, który cały czas siedzi w obozie, posiada ten kamień, ale jest nieśmiertelny w pierwszych dwóch rozdziałach.

Kamień "Miltena": Wystarczy mieć łącznie powyżej 150 zadawanych obrażeń z broni białej. Obrażenia są liczone w ten sposób: Siła + dmg broni.

Kamień "Gorna": Przed wejściem do klasztoru, po prawej stronie jest skała. Można na nią wskoczyć i ominąć bramę bez przemiany w chrząszcza, jest to jednak niezwykle trudne.

Kamień "Diega": Wystarczy podejść do rozwalonego kołowrotu. Stamtąd można sięgnąć kamień telekinezą, którą można zdobyć u tego Baala w Nowy Obozie (zadanie z roznoszeniem ziela).

Kamień "Lestera": Nie trzeba żadnej telekinezy, by go zdobyć, wystarczy akrobatyka.

Avatar Wizados
Moderator
W G1 można w pierwszym rozdziale zdobyć miecz 2ręczny zadający 70 obr.
W Obozie na bagnie przy nie bezpiecznej części (nie daleko miejsca gdzie hasają sobie błotne węże) jest taki pomost zakończony zwalonym drzewem na którym stoi strażnik. Jeśli wejdziemy w bagno i Wężyk zacznie nas gonić i uciekniemy do tego strażnika to on powinien się zblokować próbując strzelić w niego kuszą, i tu jest dostępne kilka opcji: Raz uderzyłem strażnika a on spadł na węża który go potem zabił, Obiłem zbugowanego strażnika i zabrałem wszystko co miał i uciekłem przed wężem(to nie działa zawsze. kilka razy strażnik zabił po prostu mnie) albo można doprowadzić goniącego nas węża do strażnika z wiadomym efektem... Przydatny trick...

Avatar chupacabra001
Moderator
A ja znalazłem jeszcze jeden miecz, dużo lepszy - mściwą stal bodajże. Jednak można go zdobyć za pomocą buga, jest to też niezwykle trudne.
Jeśli wejdziemy na targowisko, wdrapiemy się na dach chaty Fiska i wejdziemy na samą górę, po lewej powinno być ukryte wejście do podziemi Zamku. W pomieszczeniu znajdziemy jedynie zakluczone drzwi(klucz ma Gomez). Można przez nie przejść wciskając tyldę (lub wyjmując bron) i chodząc w bok kierując się na krawędź między drzwiami a ścianą. Przy odrobinie szczęścia przeciśniemy się na drugą stronę, gdzie znajduje się mściwa stal (obrażenia 80 albo 90 z hakiem, nie pamiętam) i kilka strzał.

Avatar Wizados
Moderator
chupacabra001 pisze:
Można przez nie przejść wciskając tyldę (lub wyjmując bron) i chodząc w bok kierując się na krawędź między drzwiami a ścianą. Przy odrobinie szczęścia przeciśniemy się na drugą stronę.


Tym samym bugiem można wejść do klasztoru magów ognia z G2. Wystarczy stanąć na samym rogu ściany z prawej strony i przytrzymać bieg w bok. Jeśli się uda to spadamy do którejś tam komnaty.

Avatar chupacabra001
Moderator
Jest jeszcze jeden sposób, by się do niego dostać - patrząc na drzwi skręcić w prawo i zejść na skałę. Można tam wskoczyć na wyższą półkę i następnie bez większych problemów wejść na dach, skąd skaczemy do środka. Jeśli jest to dodatek Noc Kruka, kupujemy (za darmo) klucz do klasztoru od Goraxa. Jeśli nie, jedyną opcją opuszczenia klasztoru jest wcześniej wspomniany bug.

Tyle, że wskoczenie na tę półkę jest cholernie trudne, działa na tej samej zasadzie to przeskakiwanie muru do miasta od strony Lobarta.

Avatar Wizados
Moderator
W gothic 1 można wchodzić przez wszystkie bramy których pilnują jacyś strażnicy wyjmując miecz i przebiegając obok owych strażników. W ten sposób moża się dostać do zamku Gomeza. Edit: Tak samo można wyjść przez barierę...

w G2 można zrobić prawie to samo. Wystarczy ustawić się bokiem do bramy i wciskać cały czas bok strażnicy zagadają do nas ale 'bok' trzeba puścić dopiero po przejściu przez bramę. Wchodząc w ten sposób do Khornis możemy dostać dodatkowe 500xp od Laresa (myśli że przypłynęliśmy do miasta) I lothar powie że żaden ze strażników nie widział jak wchodziliśmy...

Avatar chupacabra001
Moderator
Dodam, że do Khorinis można się dostać na kilka innych sposobów:
1) Przeskoczyć mur przy bramie od strony Lobarta.
2) To jest już bardziej ekstremalne, lecz mniej żmudne. Patrząc w stronę miasta od strony farmy skręcamy w lewo, do lasu gdzie idzie się na polowanie z Bartokiem. Biegniemy w stronę tamtej jaskini, gdzie są bandyci. Wskakujemy na skałę (w tym miejscu, gdzie mamy taki wiraż). Tam ostrożnie idziemy po tej górze i zeskakujemy na plażę jak będziemy na samym końcu.

Avatar Wizados
Moderator
Masz 40 min wolnego? Jak masz to zobacz jak przejść gothica2 w 40min używając do tego samych bugów w grze!
www.youtube.com/watch?v=L4cR88H6uXc

Avatar Wizados
Moderator
Gothic

Istnieją pancerze strażników (tych z intra) kod: grd_armor_i
I szata sędziego. Kod: law_armor

Gothic 2
Jeśli wcielimi sę w smoka albo szkieleta-maga i zagadamy do Ch (character helper) będziemy mieli opcję zmiany gildii i założenia pancerza na jedno i drugie...
(tekstura smoka się spierdzieli a dzięki szkieletowi uzyskamy latającego typka*... Nie zawsze działa)
*Jeśli na tego szkieleta założymy lekki pancerz łowcy smoków zobaczymy hełm którego normalnie ten pancerz nie posada...

Avatar chupacabra001
Moderator
Znalezione przed chwilą: W Gothic 1 harpia ma ustawioną gildię "Demon".

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Dobrze :P

Cień Scatty ma gildię Strażnik.

Avatar chupacabra001
Moderator
Z kolei Wrzód nie ma żadnej gildii. Dlatego w 4 rozdziale kopacze go zabijają.

Avatar Wizados
Moderator
G1
Trolla można zabić już w pierwszym rozdziale... Zabija się go tak samo jak z Diego w tym samym miejscu tyle że bez Diego... No i gobliny mogą nas zabić na 1 cios... Gdy już zmniejszymy skurczybyka na luzie rozwalamy go z pięści...

G2
Czarnego (zgadnij co) można (domyśl się co) w (zgadnij którym rozdziale)...
Gdy troll(internetowy) wykonuje animację wnerwiania się na nas my musimy go obiec i nawalać w plecy... Cały czas uważając by troll się do nas nie obrócił...
Ta metoda teoretycznie mogłaby zadziałać w G1... Szkoda że jest tam tak mało trolli...

[Edit] Była też sprytna metoda na zabijanie orków w G2. Nie wiem czy w G1 ale... W G1 łatwiej zrobić postać która jest taranem i niszczy wszystko na 1 cios...

Metoda owa wyglądała chyba tak... Ekhem...
...Za górami za lasami...
... Gdy ork cię spostrzeże nogi ci przy samej dup*e ruszy upierdo...
...Ork szarżując wykona cięcie z nad głowy w przód. Ty zręcznie wciskając strzałkę -> albo D umkniesz jego atakowi i zadasz 2 cięcia (LEFO, PRAFO) następnie odskoczysz tak z 2 kroki i zrobisz wszystko ponownie... I jeszcze raz... I jeszcze jeśli będzie trzeba...

*kaszlu kaszlu* ...Mniej więcej... *kaszlu*

[/Edit]

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Świetny poradnik!

Avatar chupacabra001
Moderator
Wizados, takie małe sprostowanie co do czarnego trolla. Można go zabić także wskakując na skałę po lewej stronie (dla trolla - prawej). On się zaklinuje, będzie stać przy skale, a my możemy go bezpieczne zatłuc... Uderzając w niego 200 razy. Tak, liczyłem.

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
chupacabra001 pisze:
On się zaklinuje, będzie stać przy skale, a my możemy go bezpieczne zatłuc... Uderzając w niego 200 razy. Tak, liczyłem.


Poświęcenie w imię nauki!

Odpowiedź

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku

Dodaj nowy temat Dołącz do grupy +
Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel: Chrzaszcz_Trzcinowy
Grupa posiada 2367 postów, 54 tematów i 47 członków

Opcje grupy Gothic- foru...

Sortowanie grup

Grupy

Popularne

Wyszukiwarka tematów w grupie Gothic- forum na temat serii jednej z najlepszych