W tym temacie opisujemy niemieckie niszczyciele czołgów obu linii.
Pierwsza i najstarsza (a chyba jedna z pierwszych w grze) to linia TD prowadząca do JagdPz E-100. Ale po kolei.
Obie linie zaczynają się od pierdzikółka zwanego Panzerjäger I, czyli Pancerny Myśliwy. Do 15 mm blaszki ciężko pancerzem nazwać, ale co tam. Jak na swój tier ma całkiem groźne działka.
Potem jest Morduchna II. Tu zaczyna się zabawa. Na pancerzu polegać nie można, ale ma działo. I to jakie. Ponad 100 mm penetracji na III tierze z dobrymi kątami wychylenia. Prędkość nie powala, ale celność niezła. Idealny do kampienia.
Linia JagdPz E-100:
Pora na Hetzerka. Prawie każdy miło go wspomina. Z przodyu ma 60 mm pod genialnym kątem. Trochę jeździ, ale nie o to w Hetzerze chodzi. W końcu można zamontować trolla. A troll bije mocno. Haubice typu hetzerowego pojawiają się jeszcze na VI tierze. Gruba rura naprawdę potrafi namieszać. Długa rurka też bardzo fajna, pluje często i celnie, a penetracja przyzwoita.
StuG III. Typowy kamper. Jeździ nawet nawet i niby ma te skątowane blaszki, ale wszystko go przebija. Większość jego przodu jest kompletnie płaska a 80 mm ochrony nie daje, no chyba że przed burzakami. Działko ma bardzo dobre jak na kampera, bo celnie i w miarę szybkie, a penetracji też mu nie brakuje.
Jagoda IV, czyli Zapałka. Wystarczy działo kalibru ponad 85 mm i trochę szczęścia i podpalamy Jagodą jednym strzałem w dziobek. Ale jeździ przyzwoicie. Całość jest dość niska i ma dość dobry kamuflaż, a w ostatnim patchu podnieśli mu zasięg widzenia do przyzwoitej wartości. Ma do wyboru grubaszą i dłuższą rurę. Polecam grubszą, bo daje 85 obrażeń więcej kosztem 18 mm penetracji i ułamka celności. A 132 mm penetracji na grubej rurze spokojnie wystarzcza.
Grubas Max (niem. dick - gruby). Właściwie powinienem go opisać przy grugiej linii TD, ale był w grze dużo wcześniej. Jest bardzo papierowy, nawet burzakow tymi swoimi 50 mm nie zatrzyma. Ale jak to TD z drugiej linii ma działo. VIII-tierowe cholerstwo. Bije naprawdę boleśnie. Z golda spokojnie może nadziewać większość VII tierów.
JagdPanther, czyli etap przejściowy między rzeczywiście istniejącymi pojazdami a potężnymi projektami. Różnica jest zasadnicza - kolejne tiery mają nadbudówkę. I działa które naprawdę bolą przeciwników. Tak też jest tutaj, w Myśliwskiej Panterze. Pancerza za dużo nie ma, bo ką słaby a grubość fatalna, ale działo daje radę. Zasięg widzenia spory, a celność duża.
E-25. Taka zabaweczka. Ani działa, ani pancerz to mocnego nie ma. Ale plujka szybko pluje i jak kogoś za gąskę pociągnie, to może zaszkodzić. No i z objechaniem nie ma większego problemu bo jeździ szybko. A do tego jest niski i niektóre HT w ogóle nie mogą opuścić działa tak nisko, by móc się tego kleszcza pozbyć. Wymaga sporego ogarnięcia, ale naprawdę potrafi zaszkodzić.
Kolejne pojazdy za mocno się nie różnią: nadbudówka, mocne działo i dość twarde podwozie czołgu ciężkiego.
W niedługiej przyszłości opiszę drugą linię TD wprowadzoną w patchu 8.9